sourze.se

Grupperingar skapar inte ett vi-samhälle

Vi människor har en förmåga att dela in varandra i olika grupper. Varför delar vi egentligen in oss i mans- och kvinnogrupper? Och går det ihop med socialdemokraternas klasslösa samhälle?

Kommentarer

Kärlek är...

Kärlek är Att möta varandra på vägen Där vi är, där den andra är Det är det vi ofta missar

Kommentarer

DU SOM SER MIG... Del 2...

Många Singlar Vet Inte Om Varandra. Och Tror Att Det Bara Är De Själva Som Bor Ensam..

Kommentarer

Värna om din ätt

"Nej, att ha samma efternamn och vara släkt med varandra på långt eller kort håll, kan ju vara roligt i sig, men än roligare vore det med en total sammanhållning svenska folket emellan, likt sammanhållningen som invandrare är mer än måna om."

Kommentarer

Den första Pingstdagen

Den dagen då alla plötsligt förstod varandra.

Kommentarer

Kärleken är blind

Ja, men visst är det så? Det är så sant som det är sagt. Ibland sitter jag till exempel på bussen och bara ser dessa helt omaka människor sitta och vrålhångla med varandra, och det är bland annat då som den tanken slår till mig...

Kommentarer