Sänkta löner – definitivt ingen god idé!
Carl-Olof Schlyter hävdar i en artikel här på Sourze att svenskarna borde sänka sina löner. Det kan därför vara på sin plats att måla upp en bild av vilka konsekvenser en lönesänkning skulle få.
Helgmålsbönen är min rutin
"Rutin kan vara dödande men en god rutin kan ge stadga åt tillvaron också."
God Jul?
"Nu är det jul på onsdag och jag vet att jag inte kommer få något av det jag önskar mig, jag vet också att jag som vanligt kommer att vara fattig, och vore det inte för att en granne bjudit in mig på jul så hade jag suttit ensam igen..."
Ny misslyckad strejk?
Sjuksköterskorna sexveckorsstrejk slutade i ett monumentalt fackligt nederlag. Grötmyndiga Kommunal är på god väg att göra om samma bravad med bussförarna.
Maybe there is a God above
Två och ett halvt år senare vill jag fortfarande döda aset som tog min kropp med våld.
En god berättelse - en senare del
Bukowski springer, helikoptrarna flaxar, och Den smale poeten,
