| Inlägg #61: Postat: 2012-12-21 14:41:00 | |
|
X-man |
Bizon Siffrorna stämmer det har t.o.m. ansvarig politiker tvingats erkänna, så det är inte något påhitt av mig. Och när det gäller Staffan 44 var det olyckligt formulerat, gelikarna är Åsa Lindeborg som hatar Sd och om Staffan tycker att ur detta hat kommer våld och hot som han anser Åsa vara utsatt för, åtminstone hot, utan att ta reda på mer om Åsa Lindeborg så ingår Staffan som hennes gelik bland flera..
|
| Inlägg #62: Postat: 2012-12-21 14:56:00 | |
|
Leif Erlingsson |
rent mänskligt sett så verkar det som om denna nymornade kinahype blundar för en hel del brister i människorespekten i båda dess länderBizon 2012-12-21 14:19 #60 Länk: sourze.se .Bizon, jag skrev att de skrattar åt oss för att vi skjuter oss själva i foten, för att vi inte kan tänka och för att vi hycklar. De har avslöjat oss härvidlag flera ggr om. Jag skrev aldrig att de var bättre på mänskliga rättigheter. Men de har avslöjat att vi inte är vad vi utger oss för att vara. Att vi står med "byxorna nere".Vi kan inte trovärdigt kritisera dem innan vi har sopat utanför egen dörr. Och det är ett stort problem för de mänskliga rättigheterna.Och oavsett mänskliga rättigheter tycks de vinna handelskriget.
|
| Inlägg #63: Postat: 2012-12-21 15:43:00 | |
|
X-man |
Se denna länk hur Åsa Lindeborg blir stoppad av Aftonbladet med sin extrema kulturblogg! Länk: avpixlat.info
|
| Inlägg #64: Postat: 2012-12-21 16:19:00 | |
|
Jocke utsourzad |
50 StaffanRoger. Är du i tonåren? Svara gärna.
Den som trigggar igång hat genom lögner har ett ansvar som grovt missats i media. Hela mediafeminismen triggar fram hat och sexism. Jag vet inte vad hon Åsa L har blivit utsatt för, håller inte på med sådant själv, läser ej sånt, går själv ut med mitt namn på nätet sedan tio år. Och har aldrig blivit trackasserad mer än korta dumheter av bekanta fast oftast anonyma kommentatorer, som här. Därför att, tycker jag i huvudsak sköter mig, försöker, är hyfsat saklig, samt "sträng men rättvis". Samma, den som triggar fram våld i ett förhållande, har ansvar. Ofta är det kvinnor inte alltid. Då oftast nertystat, tills nu nyligen. Du tyckte sexistiska feministskämt var kul. "Vita kränkta män också"? BNP är 3500 miljarder. Det är en alltmer diktutabel siffra, och ingen "vinst". Så 40 miljarder ÄR en kostnad, även om en del stannar i landet. Min upprepade fråga om det finns bättre sätt att använda de pengarna, t.ex. på plats för den stora gruppen av flyktingarna, den frågan verkar du ha VÄLDIGT SVÅRT för att besvara. Liksom media och riksdag. |
| Inlägg #65: Postat: 2012-12-21 16:30:00 | |
|
Jocke utsourzad |
62 Leif E. Högsta tveksamt om iaf det kinesiska och iranska folket skrattar åt oss! Och det de "upptäckt" där, har många i väst gjort.
Det är inte som du säger att just väst lyckats ta kål på fritt tänkande! Kina och Iran har en lång historia av repression bakom sig. Och när du så öppet vurmar för deras realtiva moderna framgång, blir det lite konstigt. Ungefär jämförbart som när Göran Persson framhöll Kinas "stabilitet", och helt riktigt fick på huden för det. Däremot är det sant att USA hycklar, som själv har atomvapen. Och inte nedrustar mer. Men Obama har tagit upp saken iaf. Detta har jag skrivit om i min artikel på sourze, "Vägra döda - vägra värnplikt!" Hittas under mitt namn, JOAKIM STENEBERG. |
| Inlägg #66: Postat: 2012-12-21 16:57:00 | |
|
X-man |
Jocke inte lite skrämmande när 41 går till sociala utgifter i den offentliga sektorn 2010 och den måste vara högre i år 2012.
Inte undra på att skola vård och omsorg halkar på efterkälken, pengarna räcker inte till, invandringen är för dyr! |
| Inlägg #67: Postat: 2012-12-21 17:21:00 | |
|
Bizon |
X-man
Vi kikade ju på dom där siffrorna och märkte då att det inte var under generella omständigheter som en familjs sammanlagda tillskott från statliga och kommunala medel ens kunde komma i närheten av de summorna. Kikade på din länk också och även där har jag en del att invända - där säjs bland annat detta ORDAGRANT; Översatt från nyspråk säger Linderborg ungefär så här i sitt senaste hatangrepp mot det fria ordet: De alternativa mediernas rapportering av obekväma sanningar om massinvandring och islamisering får inte fortsätta. Den som besökt Avpixlat förstår hur det där sakligt argumenteras mot oreformerad islam och lågutvecklade kulturers negativa inverkan på Sverige. Det skrivs saker där som inte är förenligt med vad jag och åsiktseliten tycker att man ska få skriva. Ska vi låta det pågå? Vi på Aftonbladet Kultur tycker inte det, och därför agerar vi under december rättshaverister för att se om vi genom att missbruka lagstiftningen kan få tyst på dessa irriterande alternativa medier.//sc Förutom att översättningen från nyspråket innehåller en hel del uttryck som definitivt är tillrättalagda så tvivlar jag på att ÅL yttryckt sej med varken ord eller underförstådd betydelse som följer ""varken jag eller "åsiktseliten"" - men rätta mej gärna om jag har fel. Sedan menar jag att formuleringar som denna - De alternativa mediernas rapportering av obekväma sanningar om massinvandring och islamisering får inte fortsätta. - inte är trovärdiga som citat från en rellativt intelligent journalist. Vidare verkar följande tillrättalagda citat mer vara ett utdrag ut ett känt partiprogram - Den som besökt Avpixlat förstår hur det där sakligt argumenteras mot oreformerad islam och lågutvecklade kulturers negativa inverkan på Sverige. Man kan ju undra om inte dessa ord laggda i Åsa linderborgs mun är rena önsketänkandet från avpixlats sida. Kan du få fram orginalet till denna bearbetning av Åsa Linderborgs skrivande - och som sagts här - skulle hon ha använt dessa formuleringar så är det ganska självklart att hon behöver en rejäl knäpp på näsan. |
| Inlägg #68: Postat: 2012-12-21 17:41:00 | |
|
Bizon |
Jo Leif - jag vet att du skrev; att kineser och iranier skrattar åt oss för att vi skjuter oss själva i foten, för att vi inte kan tänka och för att vi hycklar.//
Men är inte detta en ömsesidig disrespekt mellan dessa kulturer då inte ens vi kan se annat än att deras byxor hasat ner kring fotknölarna. Du är ju ändå med i debbaterna länge har du inte då även lagt märke till att även människor verksamma i denna västkapitalistiska kultur ständigt uppmärksammar denna kulturs missgrepp. Gör samma sak i kina och iran och du blir tagen av banan. Den senaste nobelpristagarens envisa tystnad på det politiska området bekräftar det och det är ingen brist på exempel. Ja som sagt - inte är det någon bedrift att de har avslöjat att vi inte är vad vi utger oss för att vara. Det är väl bara för dom att läsa innantill i floran av kritiska författare och deras alster - skilnaden är väl då att här trycks dylika alster för öppen distribution - där måste både dom och författarena smugglas ut. Nej Leif om jag var du skulle jag inte överskatta varken deras moraliska höjd eller deras harmlöshet - jag skulle snarare mena att deras mycket hjordmässiga nationalism är väl så farlig - särskilt med det överskott av manlig kanonmat som dväljs innanför då särskilt de kinesiska gränsena. |
| Inlägg #69: Postat: 2012-12-21 17:58:00 | |
|
Jan Brunnegård |
BIZON 68 / Ibland så blir jag så gla över att du fångar en sanning så elegant så då har jag lättare att stå ut med att du kanske kallar mig "saker" ibland.Jag önskar dig den bästa Jul du själv kan tänka dig Ja
|
| Inlägg #70: Postat: 2012-12-21 18:12:00 | |
|
Jocke utsourzad |
67 Bizon. De gör förstås det retoriskt-satiriska knepet som jag själv gör i min artikel "Nio politiska partiers argument för statsfeminism". Vilken ej publicerades här på sourze...
Här är ett av partierna kanske Åsa:s, "mellan raderna": "Socialdemokratiska arbetarpartiet Vårt parti står som alltid på de svagas sida, inte minst på alla kvinnors, dessutom vår största röstande minoritet. ”Kvinnor och invandrare” är som det påpekats våra viktigaste väljare, särskilt då så klart invandrarkvinnor.* Minst viktiga numera blir därmed vanliga svenskfödda män, förutom då i fackliga frågor. Hoppfullt nog för alla män har feminismen dock visat oss att könet bara är en social konstruktion, samt att feminismen själv är synonymt med demokrati. Alltså feminism socialdemokrati, och därmed blir en naturlig integration mellan dessa båda obestridliga ideologier den självklara vägen mot en könlös och jämställd framtid! Genom en självkritisk analys efter detta sena uppvaknande, tillåter vi numera därför bara en övertygad feministisk partiledare.** I allra värsta fall dock en manlig, socialt sett, sådan. Något vi dessvärre just nu måste acceptera, trots det som nyligen inträffade, utan mer på grund av det som inträffade just innan detta. Vi kan i alla fall nu äntligen lämna diverse historier om handväskor och mustascher bakom oss. Ovannämnda integration mellan feminism och socialdemokrati är härmed för framtiden politiskt fastställd, vilket både partiet, väljarna och landet hädanefter har att rätta sig efter. Det må gälla kommuner och myndigheter, men även alla andra som åtnjuter statligt skydd eller ekonomiska bidrag, såsom media och institutioner, liksom våra familjer och medborgare i allmänhet. Samt förstås de privata företagen!" |
| Inlägg #71: Postat: 2012-12-21 19:33:00 | |
|
X-man |
67 Bizon efter många långa år av fördömande mot organisationer som ser att vårt rättssystem är i fara, ska tystas och därför kan Åsa Lindeborg fortsätta på den ingågna stigen och vräka ur sig vad som helst för trots allt är det en minoritet av vår befolkning som fattar var vi är på väg. De flesta har t.ex Sd som ett ondskans parti och 7 klövern som det rättstänkande. Tänk bara på vad otäckt det är att man har ett PK hus i Gamla stan, vad vill de säga oss med detta? Jag får onekligen tankarna åt diktaturer som ska styra folket efter maktelitens önskemål. Så att rota efter mer ingående info om Åsa Lindeborg behövs inte, hon har tagit ställning för makteliten som talar sitt eget språk!
|
| Inlägg #72: Postat: 2012-12-21 20:01:00 | |
|
Bizon |
Jo Jocke, visst kan du åstadkomma lite drag i smilbanden med lite satir, men då tenderar så pass viktiga saker som politisk debatt att bara bli underhållning och själva allvaret riskerar att gå förlorat.
Allmänt sett har jag en känsla av att det är en farlig väg, men begriplig då det distanserar oss från makten som mutats in av folk som inte alls vill ha oss där och det är lättare för oss att dra oss undan med ett gapskratt än med svansen mellan benen. |
| Inlägg #73: Postat: 2012-12-21 20:06:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Högsta tveksamt om iaf det kinesiska och iranska folket skrattar åt oss!Jocke utsourzad 2012-12-21 16:30 #65 Länk: sourze.se .Kan inte påminna mig att jag talat om folket i dessa länder, det är väl inte de som bestämmer där? Inte ens här är det ju folket som bestämmer, politikerna gör ju som de redan bestämt oavsett vallöften etc.inte är det någon bedrift att de har avslöjat att vi inte är vad vi utger oss för att vara. Det är väl bara för dom att läsa innantill i floran av kritiska författare och deras alster - skillnaden är väl då att här trycks dylika alster för öppen distribution - där måste både dom och författarena smugglas ut.Nej Leif om jag var du skulle jag inte överskatta varken deras moraliska höjd eller deras harmlöshetBizon 2012-12-21 17:41 #68 Länk: sourze.se .Harmlöshet?! Var har jag talat om harmlöshet? Jag säger ju att deras ledare genomskådar vårt hyckleri, och kan göra vad de behagar i sina egna länder för de vet att vi inte har något särskilt stort moraliskt försprång.Visst hanteras oliktänkare olika, här tigs de ihjäl - får hållas på forum likt detta och bespottas av folk som inte ens förstår vad som skrivs. I andra länder är det oliktänkaren själv som kroppsligen kan komma under behandling. På ett sätt mer ärligt, faktiskt. Då förstår ju trots allt alla vad som gäller.BIZON 68 / Ibland så blir jag så gla över att du fångar en sanning så elegantJan Brunnegård 2012-12-21 17:58 #69 Länk: sourze.se .Vad är det för sanning som Bizon skulle ha fångat? Jag ser bara ett stort inte förstått vad jag skriver.
|
| Inlägg #74: Postat: 2012-12-21 20:08:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Föregående inlägg ska inte tolkas som att Bizon skulle vara en bespottare.
|
| Inlägg #75: Postat: 2012-12-21 20:15:00 | |
|
Bizon |
X-man 71
Kanske är det en minoritet av befolkningen som fattar vart vi är på väg, men en minoritet som tycks växa om vi ska tro att SD stödet kommer från de som förstår. Visserligen anar jag att en hel del månniskor som förstått en del inte heller kommer att rösta på SD - inget annat part heller då dom anser att meningen med röstandet gått förlorad genom den manipulation aningslös valboskap blir utsatt för. Du får ursäkta men vad är det för PK hus i Gamla stan du talar om? Är det barren på Strömpartärren du menar eller är det kanslihuset? Men här på slutet i ditt inlägg gör du mej besviken X-man - är det inte viktigt tycker du att vi i just denna tråd redovisar de sanningar vi stödjer oss på i vårt ställningstagande? Då särskilt vad gäller den människa vi kritiserar för sina åsikters skull - då vill jag se direkta citat och inte tillskojade referat - sånt kan inte jag bygga mina åsikter på. |
| Inlägg #76: Postat: 2012-12-21 20:18:00 | |
|
Jocke utsourzad |
73 Leif E.
Jocke utsourzad: "Högsta tveksamt om iaf det kinesiska och iranska folket skrattar åt oss!" Jocke utsourzad 2012-12-21 16:30 #65 länk . Leifg E. "Kan inte påminna mig att jag talat om folket i dessa länder, det är väl inte de som bestämmer där? Inte ens här är det ju folket som bestämmer, politikerna gör ju som de redan bestämt oavsett vallöften etc." Precis, och det är problemet. Du pratar över huvudet på folket i Kina och Iran. Precis som deras ledare. Javisst, samma gäller i viss mån, men i väsentligt mycket mindre grad, här. |
| Inlägg #77: Postat: 2012-12-21 20:24:00 | |
|
Jocke utsourzad |
72 Nä detta är inte underhållning i första hand. Detta är menat som en metod att visa vad dessa potentater egentligen säger, eller menar mellan raderna. Och då blir det lite löjligt, och roligt i bästa fall.
Satir är ju en gammal form för att häckla makten. Man kan även göra revolution, rösta, eller dra någon annanstans. Eller ge f-n i alltsammans. |
| Inlägg #78: Postat: 2012-12-21 20:37:00 | |
|
Gonzo Long |
Tack Leif E för svaret till Staffan Roger i#56,. Och Staffan, Åsa är inte modig när hon hoppar på Lasse W utan att ha det minsta fog för vad hon säger. Hon tycks inte ens ha läst vad han skriver. Ingen förnekar att en ohygglig mängd människor miste livet i koncentrationsläger, allra minst Lasse som ingående har studerat ämnet, men faktum är att ingen vet ens på ett ungefär hur många människor som förintades. Alltså måste frågan kunna diskuteras. Det får man inte eftersom antalet 6 miljoner judiska offer tydligen är heligt och alla andra folkmord än Förintelsen rena bagateller. Sionismen är en rasism.
Jocke, siffran 6miljoner talades det om i sionistiska kretsar redan på 20-talet. Sionistbossen och sedermera Israels förste president Chaim Weizman sa rent ut att "endast med våra små bröders blod kan Israel vinnas". Stalins propagandamakare Ilja Ehrenburg nämnde 6 miljoner mördade judar långt innan världen kände till några nazistiska koncentrationsläger. Något mystiskt, för att inte säga skumt, är det med det där talet och därför måste det kunna diskuteras. |
| Inlägg #79: Postat: 2012-12-21 20:50:00 | |
|
X-man |
75 Bizon PK huset ligger på Österlånggatan i en känd byggnad vilket jag inte kommer ihåg namnet på. Angående skoja till det, begrep jag inte, jag ser det inte som något skoj att en Kulturchef på en tidning kan vräka ur sig vad som helst, även om hon är hjärntvättad med ett PK tänkande.
|
| Inlägg #80: Postat: 2012-12-21 20:59:00 | |
|
Bizon |
Ja du Leif - ibland går vi på kollisionskurs och frågan är om vi vill förstå varandra eller om vi inte vill bli förstådda.
Du kör med någon sorts försåtsskriveri som kompliserar replikerandet med dej - vore bra om du slutade med det - jag vill inte missförstå dej så om du också vill bli förstådd så skriv så du blir förstådd. I #57 skrev du "att Iran och Kina skrattar åt oss" - du preciserade inte att det var ledarna du åsyftade utan länderna. Du skrev även i så allmänna ordalag "Antar att dessa länder har riktiga think-tanks, där man får tänka. Har Sverige det, eller är vårt "think-tanks" slutna sekter?" Inte heller framgår det att det enbart gällde ledarna - möjligen skulle man kunna tolka det som så att det här i de slutna sällskapen du nämner handlar om etablissemangets folk. Begreppet "harmlöshet" var mitt eget lilla tillägg och inget du uttryckt - förklaringen till detta begrepp finner du tidigare i debatten, närmare bestämt i #60 Citerar//särskilt högtstående verkar inte den kinesiska respekten för det enskilda människolivet vara. Inte heller deras randstater har någon anledning att förvänta sej någon jämbördig samtalspartner vad gäller kinesiska anspråk på grund och småöar som ligger nästan lika långt från kinesiskt fastland som sverige är långt. Va fan är det för diplomati - det får väl snarare betraktas som ren jävla ångvältspolitk. Nej Leif med all respekt för ditt kunnande, men mot kineserna känner jag viss välgrundad misstänksamhet - ända från Maos kinautställning på Liljewalks på 70-talet - och sedan invasionen av Tibet.//sc. Och längre fram i #68 efter det du irriterat dej på Citat//jag skulle snarare mena att deras mycket hjordmässiga nationalism är väl så farlig - särskilt med det överskott av manlig kanonmat som dväljs innanför då särskilt de kinesiska gränsena.//sc. Alltså nej Leif - du har inte talat om harmlöshet - det är helt mitt eget självsvåldiga påfund som jag kommit fram till genom egen ativitet som jag har för mej brukar kallas reftivt tänkande - något jag trodde du var förespråkare för. Så om det nu är deras ledare som genomskådat vårt hyckleri, och som du menar "kan göra vad de behagar i sina egna länder" för att de vet som jag snarare uppfattar det - dom stödjer sej på internationell rätt där länder åtnjuter en viss inre suveränitet, även om dom i vissa fall får stä ut med viss kritik från aktivistgrupper som protesterar lite var stans i världen när dom gör alltför flagranta övertramp - i vissa fall får dom även fördra vissa diplomatiska påpekanden från olika håll som nog närmast ses som en ren formsak i dessa sammanhang då atageerna bara helt pliktskyldigast framför några väl inlindade protester då det gäller stormakter som kina - för irans del ligger det mer pyrt till då det landet visserligen har en viss strategisk maktposition men i sammanhanget alltför liten för att undgå sanktioner. Något som kina verkligen bara skulle skratta åt, skulle det uppstå något sorts sanktionskrig mellan kina väst så vet jag vems brallor som vilka skulle snubbla på runt skorna. Är det inte snarare så Leif att när det gäller kina och väst handlar det om parter som i praktiken inte har något moraliskt försprång över huvud taget, bara olika moraliska gränser och skiljda bevekelsegrunder. |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.