Valt inlägg:
Jo Leif - jag vet att du skrev; att kineser och iranier skrattar åt oss för att vi skjuter oss själva i foten, för att vi inte kan tänka och för att vi hycklar.//
Men är inte detta en ömsesidig disrespekt mellan dessa kulturer då inte ens vi kan se annat än att deras byxor hasat ner kring fotknölarna.
Du är ju ändå med i debbaterna länge har du inte då även lagt märke till att även människor verksamma i denna västkapitalistiska kultur ständigt uppmärksammar denna kulturs missgrepp.
Gör samma sak i kina och iran och du blir tagen av banan. Den senaste nobelpristagarens envisa tystnad på det politiska området bekräftar det och det är ingen brist på exempel.
Ja som sagt - inte är det någon bedrift att de har avslöjat att vi inte är vad vi utger oss för att vara. Det är väl bara för dom att läsa innantill i floran av kritiska författare och deras alster - skilnaden är väl då att här trycks dylika alster för öppen distribution - där måste både dom och författarena smugglas ut.
Nej Leif om jag var du skulle jag inte överskatta varken deras moraliska höjd eller deras harmlöshet - jag skulle snarare mena att deras mycket hjordmässiga nationalism är väl så farlig - särskilt med det överskott av manlig kanonmat som dväljs innanför då särskilt de kinesiska gränsena.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?