Miljonregn över invadrarreligioner

Showing page 4 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #61: Postat: 2012-09-27 10:36:00
Jan Brunnegård
Jag hoppas att de herrar som nu helt dominerar Sourze är stolta över vad Ni åstadkommit vad gäller debattnivå, samtalston med mera!Tror Ni att klimatet här nu är sådant att det lockar flera att sända in texter och kommentera?
Inlägg #62: Postat: 2012-09-27 11:11:00
Mr Harmoni
#61 Jan Brunnegård jag ska bara skicka ett citat till Leif E så är jag klar för dagen, går det bra eller ska jag vänta tills imorgon? -:
Inlägg #63: Postat: 2012-09-28 05:16:00
Bizon
Jo du mrh # 60
Du föredrar att lägga ner argumenten och hålla upp den svenska mentaliteskulturella kompromisskölden i stället för att vara sakligt redig och besvara de frågor du är upphov till genom att komma med påståenden utan logik.
Nåja - du får som du vill då jag knappast kan få något bättre svar från dej - och tro inte att jag blir arg för det - nejdå, genom att ha umgåtts med vaghetens främsta kulturprodukt - svenskar, har jag utvecklat ett visst överseende.
Inlägg #64: Postat: 2012-09-28 06:15:00
Bizon
jan b 61 sant svar på tidigare frågor

Absolut förordar jag resterna av det vi kallar kristendomen då det fenomenet marginaliserat sej själv genom att gå de profana makternas ärenden - kristendomen är en ägandets religion som vinnlagt sej om att samla på kistbottnarna och har därmed fjärmat sej från de kristna grundbudskapen som alla går i avståenets tecken.
Vidare har särskilt kristna människor tydligen svårt att följa de kristna buden i vardagen - tänker då särskilt på der bud som börjar med "förlåt oss våra skulder".
Att du har för vana att titt som oftast skuldbelägga som nu i 61 mrh och mej för att vi för en diskussion som ingen av oss tvingar dej att delta i är inget annat än ganska dumt.
Kan du inte bara låta oss hållas även om inte du förstår humorn i det hela?
Inte ger jag mej på din personliga trosuppfattning som sådan - den får du ha bäst du vill - det jag kritiserar i religionsfrågor är förutom skenheligheten också den direkta våldsverkan då särskilt maktreligionerna utövar på människor. Och där har vi i västvärlden treoenigheten judendom, kristendom och islam med alla sina respektive inre tvister som talande exempel på dessa religioners ogina karraktär till förfång för världsfreden och mänsklig samexistens. Tyvär även något som präglar många anhängare till just dessa oförsonlighetens axelmakter i religiös klädnad.
Inlägg #65: Postat: 2012-09-28 10:25:00
Mr Harmoni
#63 bizon det är inte fråga om att lägga ner några seriösa argument, utan jag inser bara att vilka argument jag än kommer med så har jag fel i dina ögon och då har jag inte någon lust att svara på några frågor ifrån dig, som förresten är skruvade så man vet inte om det är frågor eller vad du påstår och det du har påstått så har jag gått emot dina åsikter och detta är väl besvarat det mesta. När det gäller riktlinjerna för ett fredat samhälle så kan man inte inta din ståndpunkt att fylla Sverige med kriminella individer som bevisligen sker år in och år ut. Bara detta med din syn som att byta ut svenskarna mot invandrarna och ditt sätt att vara emot svensk kultur, visar bara på en extrem illvilja och det är väl därför folk inte gillar dig, de störs dessutom av dina idéer och bortförklaringar så i sak är du inte populär, men det är väl inte heller meningen med denna site, att göra sig populär fast en del försöker med det gamla slitna tricket för att undvika bannor.
Inlägg #66: Postat: 2012-09-28 10:59:00
Bizon
Du slingrar dej som vanligt mrh, men hade inte väntat mej annat. Med samma vanas makt påstår du att jag har åsikter som om din läsförståelse inte inskränkts av dina förutfattade meningar vore uppenbart att jag inte har.
Vore jag ute efter att göra mej populär skulle jag inte använda mej av din svenskmentalitet för att visa bristerna i rastänkandets ologiska resonemang.
Inlägg #67: Postat: 2012-09-28 11:58:00
Mr Harmoni
#66 bizon du är den sista som ska tala om logik i någon form, jag har faktiskt genomskådat dina påstående och dina åsikter som man kan läsa om i de svenskfientliga litteraturen.
Du är svag för politiska femtekollonare som framgår klart och tydligt i dina texter och sedan hummar du om att jag är så typisk svensk som inte köper ditt resonemang rakt av och det gör inte någon annan heller, möjligtvis L.A.,
Vad bra det känns att bli kallad svensk, det hade varit förödande om du kallat mig, för vad du själv är!
Inlägg #68: Postat: 2012-09-28 14:23:00
Bizon
mej 67
Limpsaxen går fortfarande i tomme - får jag fråga, törs du inte debattera?
Inlägg #69: Postat: 2012-09-28 14:53:00
mr Harmoni
#67 bizon, jag tar gärna upp en diskussion med folk som lyssnar till samvetets röst och försöker sätta sig in i att vi människor är inte stöpta i samma form och har olika livserfarenheter och därför ska man som du inte vara så tvärsäker på att du har rätt i dina åsikter, som inte andra också ser som inte helt relevanta. Att knåda lera ger inte mycket till livserfarenhet mer än att leran formas efter din fantasi och den tar du med dig i debatten och jag har inte någon lera att forma, så att jag kan begripa vart du vill komma med ditt resonemang.
Inlägg #70: Postat: 2012-09-29 02:59:00
Bizon
mrh #68
Äntligen ett par ord med lite konsekvent sanning från din sida - dock "att du inte kan begripa" har stått klart sedan länge - men vad mej anbelangar mrh ska du alltid känna dej fri att fråga så länge du håller dej till ämnet.

Försök dock inte att halka omkring i leran och för att få det att framstå som om du vet vad fantasi är - det resulterar bara i att som nu, du ytterligare sätter dej pladask direkt i dina egna fördomars klet svåra att ta dej ur.

Ett schyst och rakt resonemang inbegriper svar på raka frågor - men känner du dej förvirrad av komplexa dito så säj bara till så kan jag dela upp dom ganska många vid det här laget utan annat än snömos från din sida och ta en i taget.
Det viktiga är dock att du vill medverka till din egen förståelse genom att hålla inne med dina fördomar tills du fått verklig insikt.
Inlägg #71: Postat: 2012-09-29 10:26:00
Mr Harmoni
#70 bizon så länge du envisas att häckla allt som har med svensk mentalitet och vår kultur att göra så står du på en låg nivå i mina ögon och därför så svarar jag inte på dina befängda frågor som är rent ut sagt naiva och barnsliga.
Jag lider med dig för ditt fabulerande för att du kan inte styrka att ditt påstående om att Sverige har alltid varit ett blandfolk är sant? Så som du resonerar är av samma tugg som de har i Vänsterpartiet och visst har du rödtröjan på dig, ingen tvekan om den saken. Och när en viss person ville rätta in dig i ledet så viftade du bort den hjälpen att få komma till insikt om att det duger inte att hitta på saker och ting som du inte har belägg för att vara sant.
Och än en gång, du har en svenskfientlig inställning det kommer du aldrig ifrån, så länge du nedvärderar vårt land och folk och vår svenska historia.
Inlägg #72: Postat: 2012-09-29 11:04:00
Jan Brunnegård
Alla i landet vet att vi fram till 1950 hade högst 1 utlandsfödda eller andra generationen.Ingenstans i Sverige fanns det 10 invandrare osv.Inte ens vallonerna var en stor grupp i Uppland/bergslagen.Men de hade viktiga uppdrag.Efter 1945 kom det in ca 50 000 tyska unga kvinnor o jobbade i hushåll. Men det var väldigt utspridda och märktes inte så mkt. De flesta lär ha återvänt så fort de fick en chans.Inom-nordiska omflyttningar har aldrig ställt till besvär.// Den radikala skillnaden från 1980 och framåt är den stora mängden inflyttade som placerats som i enklaver i det svenska samhället.År 1970 kunde nog ingen svensk tänka sig att vi skulle få mycket stora stadsdelar där det i huvudsak bodde invandrare. Inget beslut har fattats om att det skulle bli så. Ingen ville ha det så. Men ett enormt tryck utifrån skapade denna situation, krigen,svälten,förföljelserna osv.Sverige hade Europas bästa rykte som Välfärdsland, därför kom de hit. DE uppträdde begåvat men VI kunde inte hantera situationen. Sverige hade kunnat förbli det bästa invandrarlandet om det bara kommit HÄLFTEN så många!Vi valde att möta flyende med filtar i stället för med gevär! Det var humanitärt rätt men det kommer att kosta i all överskådlig framtid.MEN vi kommer också att få tillbaka, men den summan går inte att räkna ut.
Inlägg #73: Postat: 2012-09-29 11:21:00
Jan Olsson
#71 - Nu,Mr.H,känner Du dig verkligen trampad på tårna,verkar det som?
Hoppas Ditt lidande i fablernas värld snart får sitt slut!
Personen som är "viss",kanske inte är tillräckligt en-viss?
Att stångas med en Bizon,kräver sin man!
Eller Tjurfäktare snarast!
Ha de!
Inlägg #74: Postat: 2012-09-29 11:32:00
Jan Olsson
#72 - Vad kloka ord det höres från Herrljunga! - Tror Brunnegård det går att få Mr.H att begripa det?
Den sista raden får väl varken Du eller jag uppleva?
Mvh.
Inlägg #75: Postat: 2012-09-29 11:42:00
Mr Harmoni
#74 Jan Olsson om du inte har något vettigt att säga, så gör det inte här!
Inlägg #76: Postat: 2012-09-29 11:42:00
Bizon
mrh #71
Så länge du inte talar om vad "svensk mentalitet" är och i vad mån den skulle skilja sej från andra människors mentalitet på ett så avgörande vis att den inte är kompatibel med andra människors så till den grad att du vill anordna en skyddad verkstad åt den här på ena halvan av den skandinaviska halvön vet jag ju inte vad du menar med att ens "häckla".

Så vad är det då du försöker framhålla som så skyddsvärt i den "svensk mentaliteten" att du vill ha en museal stämpel på oss svenskar - är det möjligen att vi över lag är så mossiga som du beskrivit oss som som inte vet vad vi ska rösta på och följaktligen har de felande politiker vi av ditt prat att döma inte förtjänar?

För övrigt kör du med samma urdumma härskarteknik som det politiska etablissemanget som försökt sopa folkopinionen under mattan beträffande invandringspolitiken och därför gjort sverigedemokraterna till det logiska alternativet till den förda politikens omyndigförklaring av en alltför stor del av folkviljan.

Och beträffande kultur så har vi ett gammal talesätt här i landet som du kan ta och fundera på - det är som följer; Man är Mans like. Det står väldigt långt från både den gamla kristendomens och den senare överhetens människosyn där rang och klass vari påfallande väsentliga - don speglade inte detta sätt att se på människan något annat än de gamla grekernas som inte inkluderade de lägre stående människorna i sin demokrati.

Om nu mina frågor är för svåra för dej att du för att komma undan vill påskina att dessa skulle vara naiva - hur naivt, för att inte säja infantilt är det då att likt en barnunge knipa käft - alltså samma taktik som ingår i dagens politiska retorik - att babbla på om allt möjligt annat oväsentligt i stället för att svara på en direkt och i grunden ganska okomplicerad fråga - men det är klart, om du anser att svaren jag bett om är alltför avslöjande för dina i vissa kretsar politiskt korrekta värdegrund och du tycker att den verkligheten är olämplig att torgföra så förstår jag ditt dilemma.

Förstår ditt lidande vad gäller mitt påstående om att Sverige alltid varit ett blandfolk då den ena lösningen som du kan tänka dej tydligen är att återgå till en forntid som aldrig funnits - och den befängda iden att lösa mångkulturens problem är med etnisk rensning. Hur har du tänkt dej urvalskriterierna? Hur många generationer ska en släkt ha levt i detta land utan inblandning av andra folkslag?

Det lär knappast bli fem miljoner kvar om du ska få till någon homogen rasbiologisk homogenitet, och vad kulturen beträffar får du nog gå tillbaka till en bra bit före Ansgar af Bremen för att hitta något tillräckligt forntida för att det ska vara någorlunda primitivt gångbart i ursvenska ögon.

Citat mrh//Och än en gång, du har en svenskfientlig inställning det kommer du aldrig ifrån, så länge du nedvärderar vårt land och folk och vår svenska historia.//sc.
Fel igen - det jag är tveksam till är imbecill nationalpatriotism av samma slag som företräds av usa och som du lite nu och då gör dej till förespråkare av.
Inlägg #77: Postat: 2012-09-29 11:54:00
Mr Harmoni
#72 Jan Brunnegård nu har du sagt kloka ord som jag håller med dig om och känner väl till. Men nu kommer inte bizon att bli glad när du går emot hans dillande om att Sverige har alltid varit ett blandfolk, som underförstått betyder att vi svenskar existerar inte som ett homogent folkslag, trots att Tage Erlander hade klart för sig att svenska folket var något att hålla i handen när åskan går, men bizon den stackarn gråter nog i förtvivlan över sina dumma kommentarer och önskar nog att han aldrig skrivit dem, för ingen håller med honom.
Inlägg #78: Postat: 2012-09-29 12:16:00
Mr Harmoni
#76 bizon när ska du förstå att varje folkslag har sin präglade mentalitet som är allt vad jag vill att du ska förstå, men du slingrar dig och sätter igång ett ovidkommande rundsnack och detta skitprat du håller dig med är jag inte intresserad av, jag vill få dig att förstå att varje folkslags mentalitet är oerhörd viktig, för den enskildes identitet, som du inte vill begripa, som är själva drivfjädern att få vara någon, för att orka leva! Då börjar du gurgla om annat som strider mot vår mentalitet, att vi måste ha nytt blod i Sverige för att undvika inavel m.m. Men dryftar inte rad om att dessa invandrare vi har, är inte intresserade av oss svenskar att para sig med i den utsträckning du vill, visst våra dumma blondiner och rödhåriga faller till föga för mörkhyade män kan så vara, men det förädlar ingenting.
Så länge du inte erkänner oss svenskar som ett folkslag så är det meningslöst att prata om att forma vårt samhälle till det bättre och därför lägger jag inte ut några förslag och idéer om hur vi kunde få ett bra samhälle och svara på sådant som är befängt i sammanhanget, i från ditt håll och därför anser jag dig naiv i ditt resonemang i många stycken som inbillar dig en utopisk verksamhet i Sverige.
Inlägg #79: Postat: 2012-09-29 12:30:00
Jan Brunnegård
Harmoni 78 / Jag minns den tid då folk i olika kyrksocknar ansågs ha olika egenskaper och fick öknamn därefter. I århundranden har därtill skåningar, värmlänningar och västerbottningar ansetts vara väldigt olika folkslag med olika mentaliteter.Men sånt tro vi väl inte på längre. men folk som växer upp på en rik bonnagård med gott om mat och pengar fungerar annorlunda än glesbygdstorparen som nätt o jämt överlever på sin torva. Det är detta som är skillnaden.Den sista gruppen är väl nästan utdöd....
Inlägg #80: Postat: 2012-09-29 13:22:00
Mr Harmoni
#79 Jan Brunnegård du har nog så rätt med mentala skillnader mellan landskapens folk, men vi har en historisk bakgrund gemensamt trots allt som har satt sin prägel på oss.
Vi har haft Jantelagen som påverkat oss i viss mån bra, men uttrycket att "du ska inte tro att du är något" är förkastligt, alla bör vi ha och få hjälp med att stärka vårt självförtroende som faktiskt de flesta svenskar är behäftade med som har kommit upp i åren.
Faktum är ändå som svensk kan vi lätt hitta andra som är svenskar som är inbyggt i vår mentalitet som är en identitetsfaktor som är oerhört viktig!
Dessvärre smulas identiteten sönder hos de yngre generationerna som kommer att menligt ge dem stora bekymmer med tiden som handlar om deras drogberoendet som har blivit en farsot i landet!
Varför uppger inte myndigheternas dess omfattning eller så har de inte någon statistik förd som påvisar hur många människor som är beroende av droger, för att vi skulle börja inse, att här måste vi alla hjälpa till att göra något för jag tror att siffran är mycket hög och då behövs alla krafter att göra något nu och inte sen.
Kanske en typisk svensk mentalitet" vi klagar men försöker inte göra så mycket åt det för att slippa klaga?
Showing page 4 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...