Rapportera inlägg

Valt inlägg:

jan b 61 sant svar på tidigare frågor Absolut förordar jag resterna av det vi kallar kristendomen då det fenomenet marginaliserat sej själv genom att gå de profana makternas ärenden - kristendomen är en ägandets religion som vinnlagt sej om att samla på kistbottnarna och har därmed fjärmat sej från de kristna grundbudskapen som alla går i avståenets tecken. Vidare har särskilt kristna människor tydligen svårt att följa de kristna buden i vardagen - tänker då särskilt på der bud som börjar med "förlåt oss våra skulder". Att du har för vana att titt som oftast skuldbelägga som nu i 61 mrh och mej för att vi för en diskussion som ingen av oss tvingar dej att delta i är inget annat än ganska dumt. Kan du inte bara låta oss hållas även om inte du förstår humorn i det hela? Inte ger jag mej på din personliga trosuppfattning som sådan - den får du ha bäst du vill - det jag kritiserar i religionsfrågor är förutom skenheligheten också den direkta våldsverkan då särskilt maktreligionerna utövar på människor. Och där har vi i västvärlden treoenigheten judendom, kristendom och islam med alla sina respektive inre tvister som talande exempel på dessa religioners ogina karraktär till förfång för världsfreden och mänsklig samexistens. Tyvär även något som präglar många anhängare till just dessa oförsonlighetens axelmakter i religiös klädnad.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?