Rapportera inlägg

Valt inlägg:

mrh #71 Så länge du inte talar om vad "svensk mentalitet" är och i vad mån den skulle skilja sej från andra människors mentalitet på ett så avgörande vis att den inte är kompatibel med andra människors så till den grad att du vill anordna en skyddad verkstad åt den här på ena halvan av den skandinaviska halvön vet jag ju inte vad du menar med att ens "häckla". Så vad är det då du försöker framhålla som så skyddsvärt i den "svensk mentaliteten" att du vill ha en museal stämpel på oss svenskar - är det möjligen att vi över lag är så mossiga som du beskrivit oss som som inte vet vad vi ska rösta på och följaktligen har de felande politiker vi av ditt prat att döma inte förtjänar? För övrigt kör du med samma urdumma härskarteknik som det politiska etablissemanget som försökt sopa folkopinionen under mattan beträffande invandringspolitiken och därför gjort sverigedemokraterna till det logiska alternativet till den förda politikens omyndigförklaring av en alltför stor del av folkviljan. Och beträffande kultur så har vi ett gammal talesätt här i landet som du kan ta och fundera på - det är som följer; Man är Mans like. Det står väldigt långt från både den gamla kristendomens och den senare överhetens människosyn där rang och klass vari påfallande väsentliga - don speglade inte detta sätt att se på människan något annat än de gamla grekernas som inte inkluderade de lägre stående människorna i sin demokrati. Om nu mina frågor är för svåra för dej att du för att komma undan vill påskina att dessa skulle vara naiva - hur naivt, för att inte säja infantilt är det då att likt en barnunge knipa käft - alltså samma taktik som ingår i dagens politiska retorik - att babbla på om allt möjligt annat oväsentligt i stället för att svara på en direkt och i grunden ganska okomplicerad fråga - men det är klart, om du anser att svaren jag bett om är alltför avslöjande för dina i vissa kretsar politiskt korrekta värdegrund och du tycker att den verkligheten är olämplig att torgföra så förstår jag ditt dilemma. Förstår ditt lidande vad gäller mitt påstående om att Sverige alltid varit ett blandfolk då den ena lösningen som du kan tänka dej tydligen är att återgå till en forntid som aldrig funnits - och den befängda iden att lösa mångkulturens problem är med etnisk rensning. Hur har du tänkt dej urvalskriterierna? Hur många generationer ska en släkt ha levt i detta land utan inblandning av andra folkslag? Det lär knappast bli fem miljoner kvar om du ska få till någon homogen rasbiologisk homogenitet, och vad kulturen beträffar får du nog gå tillbaka till en bra bit före Ansgar af Bremen för att hitta något tillräckligt forntida för att det ska vara någorlunda primitivt gångbart i ursvenska ögon. Citat mrh//Och än en gång, du har en svenskfientlig inställning det kommer du aldrig ifrån, så länge du nedvärderar vårt land och folk och vår svenska historia.//sc. Fel igen - det jag är tveksam till är imbecill nationalpatriotism av samma slag som företräds av usa och som du lite nu och då gör dej till förespråkare av.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?