Problem med kommentarer på nätet - been there, done that

Den här tråden diskuterar artikeln Problem med kommentarer på nätet - been there, done that.
Showing page 3 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #41: Postat: 2011-09-03 11:44:00
Jocke S-43
Visst är det en massa ointressant nonsens. Förstå inte hur någon kan tycka det vara rimligt att skicka tio korta snuttar i rad, flera om ingenting, och ta upp sidan med!
Själv har jag tagit upp fakta, om politik, både mobbning och vinklad könspolitik. Någon någon i veckan, inte varje dag som om andra ämnen här, 9/11 - Israel.
Men vissa vill gärna censurera, verkar vara ett väldigt hotfullt ämne med viss svensk inrikespolitik, hur sällan det än kommer upp här... På newsmill är det en del om "Tio år efter 9/11", mycket vinklat, och lite intressant just därför. Svensk politik idag, skattemedel! Behövs upplysning och mothugg tydligen. Kolla t.ex. den här!:
Länk: newsmill.se
Inlägg #42: Postat: 2011-09-03 11:50:00
Jocke S-43
40 Andra kastar en massa länkar omkring sig, ja hela luntor med tämligen personlig visdom! Vill bara ha sagt det. Samt:
"Non scholae sed vitae discimus!"
Inlägg #43: Postat: 2011-09-03 12:10:00
Leif Erlingsson
"Non scholae sed vitae discimus!", ja, men om detta är skolan, vad är då livet som vi lär för?... , Sug på den.
Inlägg #44: Postat: 2011-09-03 12:20:00
Jocke S-43
23 Något otydlig definiering, för djupsinnigt?
Här är en intressant genomgång om regeringens mansfientliga s.k. "jämställdhetspolitik". Sverige, ett land på intellektuell dekis...
Länk: genusnytt.wordpress.com
Inlägg #45: Postat: 2011-09-03 12:30:00
Leif Erlingsson
Själv skulle jag knappast kalla CMO:s #23 för djupsinnig.  Men brister man i uppmärksamhet, så kanske...
Inlägg #46: Postat: 2011-09-03 14:49:00
Jocke S-43
45 Jaja, jag är gammal latinare delvis och ingen realare. F.ö. Både Leif E och CMO flyter väl mest omkring, båda två?
Du får iaf vara glad att 40 blev helt korrekt!
40 "Andra kastar en massa länkar omkring sig, ja hela luntor med tämligen personlig visdom! Vill bara ha sagt det. Samt:
"Non scholae sed vitae discimus!""
"Vi lära icke för skolan utan för livet!"
Inlägg #47: Postat: 2011-09-03 19:36:00
Leif Erlingsson
Jocke, släpp programmet!  - Du liksom alla kan om du vill ta in ny verklighet.
Inlägg #48: Postat: 2011-09-03 21:28:00
Jocke S-43
47 Leif Erlingsson. Mer intressant än dina postEinsteinska spekulationer, teorier, flummerier, är du kanske själv som ett psykosocialt fenomen? Men jag är inte expert där heller.
Inlägg #49: Postat: 2011-09-04 00:19:00
Lennart Asp
#37: Leif, #Jocke 41: Väldigt magsura reaktioner från er båda bara för att jag under nattens sena timmar råkar ha "postat 10 kommentarer på raken","tio korta snuttar i rad" "utan att någon annan postat något emellan se "Dagens kommentarer""? Och? Är det samma sak som inlägg långa som normalartiklar och artiklar fulla med en massa länkar, i en och samma debatt? :
Inlägg #50: Postat: 2011-09-04 00:21:00
Lennart Asp
Jag passade jag på att skriva när jag fick en längre ledighet i mitt dagliga/nattliga arbete som personlig assistent. Gunnar L var den sista kommentaren klockan 23 ungefär innan mig tror jag. Jag tror att resten av er vid den tiden njöt av er välförtjänta goda nattsömn vid den tiden? Därav den fullkomligt naturliga orsaken till att jag var ensam herre på täppan med 10 inlägg, i fyra olika ämnen, utan avbrott. Det betyder 2 -3 inlägg i genomsnitt per debatt. Elementärt, mina kära Watsons! :
Tidigare brukade bland annat Aguirre och jag turas om att posta inlägg på natten, så det var svårare att publicera tio inlägg på raken. Vart tog han vägen förresten? Det behövs lite mer humoristiska/filosofiska kommentarer på Sourze. Inget fel på att att ta sitt ämne på fullt allvar, men att ta sig själv på fullt allvar blir lite tråkigt för debattklimatet. :
Inlägg #51: Postat: 2011-09-04 00:24:00
Lennart Asp
Leif: Tack för ditt råd att skriva "längre kommentarer så kanske någon orkar läsa dem." Smaken är ju delad, men jag tror de flesta delar min trötthet med långa inlägg/många länkar. Vi kan ju ha en omröstning på Sourze så får vi se hur många som älskar och längtar efter ännu mer obegripligt långa inlägg/många länkar? Jag tror tvärtom att det blir mer lättsmält för eventuella läsares hjärnor att dela ut lagom stora portioner åt gången. Jag vill ju inte att dessa eventuella läsare direkt ska bli proppmätta ... Synd att du inte läste alla mina inlägg Leif, bara det sista. Jag för min del läser som sagt alla inlägg, men de långa långa inläggen stora som vanliga artiklar mindre noggrant! och bara en gång. Lite synd förstås att det är själva förpackningen som ibland stör min läsupplevelse när jag till exempel läser dina inlägg. Annars vet jag ju att du ofta har många guldkorn i dina inlägg. Och även att du är en av få som tar sitt ämne på allvar utan att ta sig själv på högtidligt allvar. Därför försöker jag ha tålamod även när du har långa inlägg. Dina och andras länkar orkar jag bara bryr mig om om dem verkar hyperintressanta. :
Inlägg #52: Postat: 2011-09-04 01:27:00
Lennart Asp
Hm, jag ser en tendens att mina inlägg bara blir längre och längre framåt natten. Fär väl skylla på att två medkonspiratörer ondskefullt lockade mig rakt i fällan. : Summa fyra inlägg hitills! Kanske räcker nu för att inte Jocke och Leif ska få spader i morgon bitti? :
Inlägg #53: Postat: 2011-09-04 06:56:00
Leif Erlingsson
Ska erkänna att jag sedan också läste dina inlägg -- men bara en gång.  Tycker verkligen att det blir mer lättläst när det är färre men mer genomtänkta texter.  Irriterar mig även på mig själv när det blir tre korta inlägg på raken, därför att det kom en tanke, en tanke till eller en rättelse..., och en följdtanke.  Istället alltså för ett från början genomtänkt inlägg.    Ang. länkar så är det ju oftast för referens och vidarestudier, det avgör läsaren själv vad han/hon vill läsa.
Inlägg #54: Postat: 2011-09-04 10:29:00
open minded
Det här är ju ett forum. Trött eller tröttsamt alla väljer väl själva vad de vill läsa. Då måste ju jag vara ett irritations objekt delux.
Inlägg #55: Postat: 2011-09-04 13:10:00
Lennart Asp
# 54: Open minded, självklart väljer alla vad de vill läsa. Jag ville bara påminna, utan att peka finger mot någon speciell, att förpackningen kanske är viktig om man vill få fram sitt budskap klarare. "Det här är ju ett forum", som du påpekar. Det är väl utmärkt om du kan vara ett "irritationsobjekt delux". Att irritera/provocera är väl mycket bra bensin för att elda på en trög debatt? :
Inlägg #56: Postat: 2011-09-04 13:51:00
Lennart Asp
P.S: Personangrepp och förolämpningar som enda argument är något helt annat, som jag inte vill rekommendera. :
Inlägg #57: Postat: 2011-09-04 14:05:00
Lennart Asp
#53: Leif, då förstår jag bättre varför du har missförstått mina inlägg. Jag för min del läser alla inlägg mer än en gång, utom de långlångalånga - artiklarna och /länk/länklänk-artiklarna. För att undvika att jag missförstått något vid första genomläsningen. :
Inlägg #58: Postat: 2011-09-04 14:08:00
Lennart Asp
#53: Jag tycker inte att "det blir mer lättläst" när en del skribenter med dessa "mer genomtänkta texter" ibland upptar mer än 2/3 delar av en debattsida. Men smaken är ju delad. :
Inlägg #59: Postat: 2011-09-04 14:16:00
Lennart Asp
Leif, jag publicerar inte mina inlägg intuitivt, genom att det kommer "en tanke, en tanke till ... och en följdtanke". Möjligen rättelse bara. Så funkar det inte för mig. Jag har "från början ett genomtänkt inlägg", men om det rymmer flera tankar än en delar jag upp det i olika stycken. Precis som att skriva en artikel på Sourze egentligen. Om man inte själv delar upp i olika stycken kan Sourze stå till tjänst med det. Elementärt, min kära Erlingsson. :
Inlägg #60: Postat: 2011-09-04 14:22:00
Lennart Asp
#53: Länkar: Jovisst, om länkarna fungerar som "referens och vidarestudier" och skribentens text är huvudsaken är det väl okej. Men om en länk mer eller mindre refererar till en länk, som i sin tur refererar till en annan länk då? Men det kanske är en typ av "Glaspärlespel", som jag tror en tidigare skribent uttryckte det? :
Showing page 3 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...