Problem med kommentarer på nätet - been there, done that

Den här tråden diskuterar artikeln Problem med kommentarer på nätet - been there, done that.
Showing page 5 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #81: Postat: 2011-09-05 00:21:00
Lennart Asp
#76: Jo, man kan ju fråga sig vilka som har "den verkliga insikten" . En del länders säkerhetstjänster kanske? Var det inte Jan Guillou, som någon gång sade att de verkligt tunga nyheterna aldrig kommer från någon grävande journalist. Det ser bara så ut. I själva verket väljer makthavare att läcka nyheter till journalister när det passar deras egna intressen ...
Inlägg #82: Postat: 2011-09-05 07:56:00
AEVelin
Jag har ju inte varit med här speciellt länge, eller tittat in speciellt ofta, men det första! jag märkte med sourze.se var hur illa folk betedde sig i kommentarsfältet. Som att alla redan kände varandra och att det var olösta konflikter hela tiden. Det verkar ibland som att det inte spelar någon roll vad själva artikeln handlar om. Personer som kommenterar själva artikeln verkar inte alltid, nej, för det mesta! inte vara lika intressant att diskutera med, framför att bråka med sin ärkefiende. Kanske är det intigritetskränkande att tvinga folk att kommentera med sitt riktiga namn, men å andra sidan tycker jag det är ärligare och minst lika demokratiskt. Kanske till och med MER demokratiskt, eftersom en person bara ska få en röst i de olika valen, inte flera st under olika "nicknames", eller hur?! Så jag tycker nog ni var inne på rätt linje ändå. Det är väldigt omotiverande att skriva och kommentera när det är "bråkstakarna" som får mest uppmärksamhet än dom som faktiskt vill ha en ärlig diskussion. Så tror inte lika många skulle ifrågasätta om ni skulle göra så igen, och jag tror inte att metro skulle vara lika måna om att få korsförhöra ett sådant beslut, i nuläget verkar det inte speciellt konstigt.
Inlägg #83: Postat: 2011-09-05 09:46:00
Jocke S-43
77-80 Jag säger ingenting om min egen ev förträfflighet, som du indirekt gör om dig själv. Jag bara konstaterar att du försöker få andra här emot mig, en låg metod. Jag kräver annars ingenting av dig eftersom du inte är intressant för mig. Mer än en sak: svara på sakfrågan som du själv blandade dig in i. Svara som en man eller människa, eller förlora din egen heder. Anser du fortfarande att män som misshandlas av kvinnor "kan väl söka asynl i Saudiarabien?" Ja eller nej?
Inlägg #84: Postat: 2011-09-05 16:47:00
Lennart Asp
#82: Du har helt rätt, AEVelin, jag är också ganska ny här och reagerade som du på att det verkade vara viktigare att puckla på varandra med diverse insunationer och förolämpningar än att debattera själva ämnet. Jag kände ingen när jag deltog i min första debatt. Nu har det gått ett halvår tror jag och jag känner igenom de flesta debattörerna. Efter första ganska långa och ganska heta debatten gick jag in i andra debatter. Men jag observererade en intressant sak. Fortfarande verkade en del debattörer från denna första debatt hysa agg mot mig för att jag var deras huvudmotståndare. Samma sak hände i senare debatter, som synes på den här debatten, att en del personer inte kan släppa att man varit deras motståndare i en annan debatt. Suck! : Det vore ju intressantare att få chansen att fortsätta att diskutera själva artikeln. Kanske man kan göra så här? -Jag tillkännager härmed att jag förlåter mina motståndare och hoppas att de förlåter mig också för att vi haft olika åsikter i andra debatter! :
Inlägg #85: Postat: 2011-09-05 16:49:00
Lennart Asp
#83: -Jag tillkännager härmed att jag förlåter mina motståndare och hoppas att de förlåter mig också för att vi haft olika åsikter i andra debatter! :
Inlägg #86: Postat: 2011-09-05 16:59:00
Lasse i Gatan
oanonymt inlägg #75/ Citat: ”Du har hittat en ungrare som också hatar araber?” / Var någonstans står det skrivit att jag skulle hata araber? Nu får du skärpa dig lille Mats.
Citat: ”Har denne utlänning större trovärdighet än Du själv har Lasse?” / Vad tror du om det här Mats, finns det någon trovärdighet i den här filmen? Har du och dina kolleger någon koll på var era utbetalda pengar hammnar någonstans? Länk: youtube.com
Inlägg #87: Postat: 2011-09-05 17:45:00
Leif-Arne Undvall
"lille Mats" Slaskretorik, försök till förminskande genom bruk av diminutiv. Värdigt ett anonymnt nättroll.
Inlägg #88: Postat: 2011-09-05 21:25:00
Lasse i Gatan
oanonymt inlägg #87/ Sade en augmentativ nationalist, fast det beror helt på vilket håll det blåser ifrån. Ungefär som en folkpartist som gärna håller med den han sist pratar med.
Inlägg #89: Postat: 2011-09-05 23:32:00
sunnyb
Problemet är väl att det är mycket svårt att tackla detta problem utan att få göra en del kompromisser? Det tycks inte finnas några gränser för hur mycket tid,engagemang o arbete de människor som hatar kan lägga ner på sitt hatobjekt? Jag hade själv ett tag några unga kvinnor efter mig som lade ner hela sin vakna tid på att hata mig under ganska lång tid.Vet inte vad de levde av för tiden hade inte räckt till för dem om de arbetat oxå:de hatade på heltid o skrev romanlånga hortbrev som måste ha tagit mycket tid i anspråk.Bara att bevaka ett stort antal internetsajter o lägga upp inlägg i mitt namn måste de vara flera som hjälptes åt med.Att de orkade! Själv hade jag ingen chans att hinna läsa alla "mina" inlägg på de olika forumen då jag ju bara är en enda person.
Inlägg #90: Postat: 2011-09-06 07:38:00
AEVelin
Lennart Asp: Ja, självklart ska man kunna ha olika åsikter utan att det ska bli en återkommande mobbing. Det är sådant som får en att föreställa sig andra gå runt med hink och spade. Det skulle ju inte bli några diskussioner om alla tyckte likadant. Dessutom kan man hålla en god ton mot varandra även om man inte delar samma åsikter. Jag önskar att fler kunde förstå det. /

sunnyb: Vad tråkigt att höra. Jag har fått ett väldigt bra intryck av dig för du hoppar inte på någon, men kan ändå konsten att vara rak. Det är en rätt ovanlig egenskap på nätet som jag verkligen ser upp till.

----

Kanske beror det här beteendet bara på att många människor är väldigt konflikträdda i verkligheten och passar på att hävda sig på nätet istället? Jag tycker inte man ska uppmuntra den typen av beteende om det går att undvika.
Inlägg #91: Postat: 2011-09-06 12:28:00
Jocke S-43
78 "dum att du tog det på allvar", eller "ironi". En sån fräckhet! Så det är JAG som är dum, för dina uttalade dumheter?!
Den ständigt fega metoden att inte stå för vad mann sagt, för en otroligt stötande DUMHET eller faktisk mobbning. När man, dvs här du, själv stått för den. Plus att du antagligen är genuint okunnig! Hur skulle det vara om du bad om ursäkt inför de som drabbats?
Inlägg #92: Postat: 2011-09-06 12:39:00
Jocke S-43
91 Här lite kunskap. för de med skygglappar försedda i ämnet partnervåld. Av politikerna av populistskäl förljuget som "mäns våld mot kvinnor".
Högskolan i Gävle, en undersökning utifrån en internationell studie från 30 länder som gav en databas med 200.000 svar. Några resultat.
1 Kvinnor använder våld mot sin partner i ungefär samma utsträckning som män.
2 Dubbelt så många kvinnor som män anger att de var först med att använda våld.
3 Nästan lika många män som kvinnor uppgav sig ha blivit skadade av sin partners våld.
Professorn i pedagogik Peter Gill som genomförde studien tills med Carita Remahl, fil mag säger i en debattartikel i DN 050127 att "det är naivt och fjäskigt att påstå att kvinnor inte använder våld mot män!"
Men mot dumheten kämpar som bekant även gudarna förgäves...
Inlägg #93: Postat: 2011-09-06 13:02:00
Per W
Vem har sagt att kvinnor inte utövar våld mot män? Kvinnors våld mot män är oftast av lindrigare art och orsaket betydligt färre dödliga utfall jämfört med mäns våld mot kvinnor.
Inlägg #94: Postat: 2011-09-06 13:08:00
Per W
Av de 11.000 som lever med skyddade personuppgifter är 60 procent kvinnor som måste gömma sig för män de har haft en relation med.
Andra grupper som lever med skyddad identitet är kvinnor och män som riskerar hedersvå.Flyktingar samt offer för utpressning och beskyddarverksamhet är andra stora grupper. Den kategori som ökar allra mest för närvarande är brottmålsvittnen.
Män som måste skyddas från stakande kvinnor är i minoritet.
Inlägg #95: Postat: 2011-09-06 13:10:00
Per W
Här är en bra intervju med prof. Peter Gill Länk: dn.se
Inlägg #96: Postat: 2011-09-06 13:13:00
Per W
Här är mer Länk: sv.wikipedia.org
Citat: Forskaren Peter Gill och Fil. Magister Carita Remahl har kommit fram till att i Sverige är "kvinnor lika våldsbenägna som män i parförhållanden". Deras slutsats bygger på en enkät till studenter i parrelationer och räknade även knuffar och förolämpningar som former av våld.
Inlägg #97: Postat: 2011-09-06 14:28:00
Lennart Asp
#91: -Jag tillkännager härmed att jag förlåter mina motståndare och hoppas att de förlåter mig också för att vi haft olika åsikter i andra debatter! :
Inlägg #98: Postat: 2011-09-06 15:53:00
Jocke S-43
93 "Vem har sagt att kvinnor inte utövar våld mot män? Kvinnors våld mot män är oftast av lindrigare art och orsaket betydligt färre dödliga utfall jämfört med mäns våld mot kvinnor".
Jaså, undanflykter, men något mindre, dock läs vad han skriver!
I decennier har feminister och politiker totalt negligerat kvinnligt våld. Det ständiga mässandet har gällt "mäns våld mot kvinnor"! Icke EN känd politiker har mig veterligen vågat går utanför detta, för att frångå syftet att skuldbelägga män.
Därmed har kvinnligt våld även mer legitimerats, "självförsvar" osv. Och på tio år har kvinnligt våld tredubblats. Att en minskning med en tredjedel hos männen vore bättre kan vi kanske vara överens om? Men våld föder våld, och kvinnor börjar oftast som synes.
Allt det andra som nämns i 93 mm vet vi sedan gammalt, också att män i alla tider lärt sig våld, inte minst i lumpen. Det som saknas är helt enkelt en rimlig balans i den politiska fjäskdebatten och ett neutralt förhållningssätt utanför diverse politiska köns-ismer.
Inlägg #99: Postat: 2011-09-06 16:20:00
Jocke S-43
78-97 Här har vi alltså en person, som vid flera tillfällen provocerat genom att skriva att undertecknad "tar han inte på allvar". Och så nu plötsligt, 78 är det honom själv man "inte skall ta på allvar", detta äntligen förklarat!
Jag anser att DU skall be om ursäkt för de män som du har förlöjligat, de som inte blivit trodda, eller inte vågat anmäla. Eller åtminstone medge att det var illa uttryckt av dig, möjligen på grund av ren okunskap.
Inlägg #100: Postat: 2011-09-06 16:51:00
Per W
#99 Lägg ner, du kan få hjärtinfarkt.
Showing page 5 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...