| Inlägg #501: Postat: 2011-07-10 12:49:00 | |
|
Dag Nilsson |
Så länge vi har demokrati i landet gräver jag så djupt jag själv har lust med. Om det går som jag tror är det dock snart slut med det. I synnerhet i dessa frågor!
Jan - om det är som du säger - hur många av världens ca 15 miljoner judar uppskattar du vara släkt med varandra? Jan - räknas konvertiterna och deras avkomma på mödernet till det judiska "folket"? |
| Inlägg #502: Postat: 2011-07-10 12:56:00 | |
|
Lennart Asp |
Adamo #495: Om vi börjar med slutet. Har du något belägg för att "Gandhi själv har anklagats för rasistiska uttalande också, så det så..."
|
| Inlägg #503: Postat: 2011-07-10 13:15:00 | |
|
Adamo |
#502: Writing on the subject of immigration in 1903, Gandhi commented: "We believe as much in the purity of race as we think they do... We believe also that the white race in South Africa should be the predominating race." During his time in South Africa, Gandhi protested repeatedly about the social classification of blacks with Indians, whom he described as "undoubtedly infinitely superior to the Kaffirs".
Kolla: Länk: en.wikipedia.org |
| Inlägg #504: Postat: 2011-07-10 14:00:00 | |
|
Dag Nilsson |
Det fanns en gång ett raggargäng som hade en liten specialitet då man vill smaka blod. Tekniken var att utse ett par vanliga svenssonkillar vid en festplats. Ett par som man fått lust att nita.
Det man sedan gjorde var att skicka fram den minsta bruden i gänget att börja mucka med offren. Hon retades på alla sätt, spottade om det behövdes och skrek till sist att hon blev antastad. Efter detta förspel var det dags att hjälpa den stackars lilla raggarbruden. Hon måste ju försvaras och hämnas. En sex, sju adrenalinstinna raggarhannar kom fram från ingenstans och satte in attacken. Du som läser kan själv räkna ut hur det för det mesta slutade. Som jag ser det agerar sionisterna på samma sätt som raggarna i exemplet ovan. De gömmer sig bakom judarna och deras historia av upprepade förföljelser. Moralen säger att den det är synd om får man inte slå. Alltså kan den som blir angripen av sionister inte försvara sig utan att bli kallad för antisemit. Detta verkligt smarta och sionistlanserade ord. Bakom detta lögndrapperi kommer man långt. Kanske ända fram om ingen genomskådar sionisterna i tid. Det fanns de under Andra världskriget som inte kunde skilja på tyskar och nazister. Man drog alla över en kam. Men hälften av tyskarna var inte nazister och fler av dem gjorde motstånd med risk för sitt eget liv mot nazisterna. Det är detsamma med sionisterna. Troligen är hälften av världens judar inte med på deras politik. Och flera av dem gör aktivt motstånd. Jag kan skilja sionismen från judendomen lika bra som jag kan skilja nazismen från att vara tysk. Och jag anser att den som inte klarar att hålla isär begreppen måste ha något allvarligt fel på förståndet. Sionismen är livsfarlig för varje människa på Jorden. Inte minst den kristna sionismen. Måtte Världen vakna i tid! |
| Inlägg #505: Postat: 2011-07-10 15:29:00 | |
|
Adamo |
#501:
…om det är som du säger - hur många av världens ca 15 miljoner judar uppskattar du vara släkt med varandra? Och vad spelar det för roll Dag N? Är alla svenskar också släkt med varandra? Är alla ”palestinier” också släkt med varandra? Vad har detta för relevans i sammanhanget då? Jodå, för Dag N har det jätte mycket. För att Dag N slutar aldrig att leta efter bortförklaringar till varför han inte vill att Israel ska finnas till. Han påstår att sionismen är jätte farlig men förklarar inte riktigt varför den är farligare än exempelvis islam eller kristendom… Yasser Arafat som själv var född i Egypten och tjänstgjorde i den egyptiska armén innan han plötsligt blev palestinsk ledare har sagt fölljande åtminstone ett dussintals gånger: "The Palestinian people have no national identity. I, Yasser Arafat, man of destiny, will give them that identity through conflict with Israel". PLOs verkställande ledamot Zahir Muhsein erkände vid en intervju med den holländska tidningen "Dagblad de Verdieping Trouw" den 31 Mars 1977, följande: "The Palestinian people do not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity. In reality there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people, since Arab national interests demand that we posit the existence of a distinct Palestinian people to oppose Zionism. For tactical reasons, Jordan, which is a sovereign state with defined borders, cannot raise claims to Haifa and Jaffa, while as a Palestinian, I can demand Haifa, Jaffa, Beer-Sheva and Jerusalem. However, the moment we reclaim our right to all of Palestine, we will not wait even a minute to unite Palestine and Jordan!" Vad ska man säga då, när Israels fiender själva erkänner att palestinier inte finns? Nejdå, Dag N kommer säkert att övertyga dem att det är judiska folket som inte finns… |
| Inlägg #506: Postat: 2011-07-10 15:59:00 | |
|
Dag Nilsson |
Adamo, du måste skärpa till dig om det skall gå att debattera med dig. Sionismen är ingen religion! Sionismen är en politisk rörelse men en politisk vision och agenda. Alltså kan du inte jämföra sionismen med kristendomen eller islam eftersom dessa inte är politiska rörelser utan religioner.
Är det omöjligt för dig att inse att man inte behöver ha någonting alls emot judar för att man hatar sionismen? De allra flesta sionister kallar sig dessutom kristna! Kristna sionister - de är mer än 50 miljoner - tror att Messias inte kan komma åter till det Heliga landet om inte alla världens judar flyttar dit. Därför arbetar de på att så skall ske. Tror du också så, Adamo? |
| Inlägg #507: Postat: 2011-07-10 16:39:00 | |
|
Adamo |
Du har fel igen Dag N, då islam inte bara är religiös utan är i allra högsta grad politisk.
Sharia lag islams lag dikterar och kontrollerar alla aspekter i samhället både det andliga och det materialiska. Israel anklagas ofta av många främst för att vara en stat baserad på religion och nu kommer du Dag N och kritiserar Israel för att det är enbart politiskt… En sak får du leva med Dag N, att Israel finns inte till för att behaga dig, utan det finns till för de som vill vara med och utveckla dess samhälle. Huruvida några tror att messias kommer eller ej och på vilket sätt kvittar för mig, folk är fritt att tro vad de vill. Däremot har du missat igen förklara varför sionism är farligare än exempelvis islam, vem som måste då skärpa sig egentligen? |
| Inlägg #508: Postat: 2011-07-10 19:29:00 | |
|
Dag Nilsson |
Vad är det för fel på dig - kan du inte läsa vad jag skriver utan att göra om mina ord?
Jag ska göra det enkelt för dig. Det jag angriper är sionismens mål och agenda. Jag är djupt kritisk till Israels politik avseende Gaza och bosättningarna mm. Varför måste jag redogöra för islam bara för att jag avvisar sionismens idéer? Sionismen är ingen motrörelse mot islam. Vilka som än bodde i Palestina - även kristna - hade gjort motstånd när det kommer främmande människor och kör bort dem från deras fädernegårdar och byar. Ska det vara så svårt att fatta en så enkel sak. Alla människor reagerar lika på att bli tvingade bort från sina hem. Den judiska staten Israel vilar på olaglig grund. De stater som medverkade till att åstadkomma statsbildningen har handlat på ett förkastligt sätt även i de delar där det varit formellt riktigt enligt lagar man själva har pressat fram. |
| Inlägg #509: Postat: 2011-07-10 19:52:00 | |
|
Adamo |
Du har fortfarande inte förklarat varför sionismen är så himla fruktansvärt jämfört med islam?
Det fanns ju redan judar där då staten Israel bildades, är dessa judar som bodde där redan inte människor värda för dig att ta hänsyn till? Icke judar fick ju lov att bo kvar i Israel och bli dess medborgare, tillskillnad från judar i arabländerna som förföljdes, mördades medan många lyckades fly och söka asyl bland annat i Israel. För mig är kristallklart vilket samhälle är att föredra när man i detta fick bara välja mellan islam och sionism. |
| Inlägg #510: Postat: 2011-07-10 20:51:00 | |
|
Dag Nilsson |
#509 Adamo - "Det fanns ju redan judar där då staten Israel bildades" - Ja, och om vi då går till seklets börja medan området ännu löd under ottomanska riket. De judar som då bodde där var inte förföljda av sina grannar vad jag känner till. Och jag kan inte inse varför de skulle ha blivit det om det aldrig funnits någon sionistisk plan för ett speciellt judiskt land. Jag tror att judarna hade fortsatt att leva som tidigare tillsammans med muslimer och kristna på samma sätt som de gjort sedan århundraden.
|
| Inlägg #511: Postat: 2011-07-10 21:35:00 | |
|
CMO |
#508 De flesta araberna blev inte tvingade från sina hem. De "flydde" på uppmaning av omgivande arabstater. Alla reagerar inte alls som palestinaaraberna gjort faktum är att deras reaktion är unik. Att "göra motstånd" är inte entydigt med palestina arabernas extrema handlande. Nämn en enda stat som tillkommit helt på "laglig" grund. Snart sagt alla stater utan undantag har formats genom krig och fördrivning. Alla arabstater är ju t.ex. "konstgjorda" rester av kolonialtiden.
|
| Inlägg #512: Postat: 2011-07-10 21:35:00 | |
|
Adamo |
De judar som då bodde där var inte förföljda av sina grannar vad jag känner till.
Där har du fel igen Dag N. Problem är att du baserar dina ståndpunkter enbart på vad du tror... Alla icke muslimer under det ottomanska imperiet behandlades som andra klass medborgare, dessa som inte mördades, fick betala skyhöga skatter, vilket gjorde att de fick leva på svältgränsen. Försöket att återuppliva det judiska staten har genomförts långt innan 1948, redan på 1500 talet har man försökt övertyga det ottomanska imperiet om att ta emot judar framförallt dessa som vill fly Inkvisitionen. Har du hört talas om staden Tiberias? Det är inte av rent ondska att sionismen uppstod, utan av ren nödvändighet, inte för dig och för andra som du, utan för de förföljda judarna. |
| Inlägg #513: Postat: 2011-07-10 21:40:00 | |
|
CMO |
#510 "Jag tror att judarna hade fortsatt att leva som tidigare tillsammans med muslimer och kristna på samma sätt som de gjort sedan århundraden." Det som blev den utlösande faktorn var naturligtvis Naziszternas jude förföljelse utan den hade sionismen förmodligen blivit en mindre betydande rörelse.
Du tycker alltså att judarna borde ha nöjt sig med att leva som i muslimska apartheid samhällen som "dhimmi" Länk: en.wikipedia.org efter att samma arabstater i många fall stöttat nazisterna. Jag kan ha förståelse för att de inte var helt nöjda med det arrangemanget. |
| Inlägg #514: Postat: 2011-07-10 21:49:00 | |
|
Adamo |
In 1558, a Portuguese-born marrano, Doña Gracia, was granted tax collecting rights in Tiberias and its surrounding villages by Suleiman the Magnificent.
She envisaged the town becoming a refuge for Jews and obtained a permit to establish Jewish autonomy there. In 1561 her nephew Joseph Nasi, Lord of Tiberias, encouraged Jews to settle in Tiberias. Securing a firman from the Sultan, he and Joseph ben Adruth rebuilt the city walls and lay the groundwork for a textile silk industry, planting mulberry trees and urging craftsmen to move there. Plans were made for Jews to move from the Papal States, but when the Ottomans and the Republic of Venice went to war, the plan was abandoned. Länk: en.wikipedia.org |
| Inlägg #515: Postat: 2011-07-11 14:22:00 | |
|
Isaac Haskiya |
Så här ser Gaza City ut egentligen. 1 bild 1000 ord, 30 bilder????
Se "The truth about real suffering of the people of Gaza" på YouTube. |
| Inlägg #516: Postat: 2011-07-11 14:55:00 | |
|
Lasse Wilhelmson |
Gilad Atzmon analyserar Ship to Gaza Länk: gilad.co.uk Atzmon är född i israel och har tjänstgjort i dess armé, samt lever numera i självvald exil i London med sin familj. Han är också en av världens främsta jazzsaxofonister.
|
| Inlägg #517: Postat: 2011-07-11 14:59:00 | |
|
Lasse Wilhelmson |
Här är en längre radiointervju med Gilad Atzmon Länk: gilad.co.uk
|
| Inlägg #518: Postat: 2011-07-11 16:26:00 | |
|
open minded |
Satmar Grand Rebbe Joel Teitelbaum "Everything our blessed rabbis cried out about earlier in the century about the dangers of Zionism has almost been forgotten! Even my own writings go ignored. THEREFORE, SHOULD THE TRUTH AND FOUNDATIONS OF OUR RELIGION BE FORGOTTEN? It is impossible to describe to what extent the world has become sunken in such a falsehood which is destroying the entire Torah. Therefore we are obliged to cry out before anyone against the deep impurity which has spread out in our generation. Let us hope there are increasing numbers who open up their eyes and the teachings of our forefathers should reach their ears to seek truth and faith. Without this, there is no hope...." Länk: jewsagainstzionism.com
|
| Inlägg #519: Postat: 2011-07-11 17:40:00 | |
|
open minded |
This war is not between Islam and Judaism its not between muslims and jews its between the oppressed and their oppressor.
Video montage illustrates God fearing Jews that are against the evil of zionism, the pain and the suffering the Palestinians continue to endure to this day. STOP THE WAR!!! FREE PALESTINE, FREE GAZA. PEACE. Länk: youtube.com http://www.youtube.com/watch?vK0TYXq0LWr4&featurerelated |
| Inlägg #520: Postat: 2011-07-11 17:56:00 | |
|
open minded |
Nazism Zionism Länk: youtube.com http://www.youtube.com/watch?v6HepXrt_9kE&featurerelated Länk: youtube.com
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.