| Inlägg #541: Postat: 2011-07-12 15:48:00 | |
|
Spartacus70 |
#532 Adamo, kan du då förklara varför han inte skickade fler utav gasade resten? Var kvoten uppfylld eller insåg han att det blev billigare i längden? Din förklaring är nog den mest enfaldiga hittills. Era förklaringar sjuder av samma desperation som zionisternas.
|
| Inlägg #542: Postat: 2011-07-12 16:15:00 | |
|
open minded |
#540 Härligt att du berättar för mig hur jag är.. Om det är någon som är ett lost case så är det ändå zioniseterna. Den dagen du kommer med lite fakta dippen så ska jag se in i saken, så nu har du chansen att ge mig lite fakta så jag kan lära mig något nytt och lära mig det du kan. I vilket anseende är jag inte mottaglig för fakta?
|
| Inlägg #543: Postat: 2011-07-12 17:31:00 | |
|
open minded |
Folke Bernadotte mördades 17 september 1948 av den sionistiska organisationen Lehi, mera känd som Sternligan. Ligan ansåg att Bernadotte stod i vägen för ett omfångsrikt Israel eftersom han tänkte sig att det vid sidan om den judiska staten också skulle finnas en palestinsk stat, och att de palestinska flyktingarna skulle få återvända. Mordet planerades av Yehoshua Zetler, Sternligans operative chef i Jerusalem, och godkändes av en styrgrupp, bestående av den framtida israeliske premiärministern Yitzhak Shamir, som under tiden för mordet var en av Sternligans högsta ledare, Nathan Yellin-Mor, Sternligans ledare i Jerusalem, och filosofen Yisrael Eldad.
|
| Inlägg #544: Postat: 2011-07-12 18:10:00 | |
|
CMO |
#543 Och...? ANC t.ex. ägnade sig åt terrorism, mord och tortyr av fiender ända in på sent 80-tal. Länk: en.wikipedia.org
|
| Inlägg #545: Postat: 2011-07-12 18:20:00 | |
|
Jocke S-43 |
544 Medan den sydafrikanska staten följde apartheidlagarna "till punkt och pricka"! Prickskytte, maskingevär, svältlöner, getton osv, osv stöddda av USA bl.a. En sån mysreaktionär du är CMO!
Fattar du inte, att när folk blir så illa behandlade, då reagerar de med medel som är likadana, ja ibland med värre? Som idag palestinierna ibland? Måste nog säga att de har mycket tålamod, även med sina korrupta ledare förvisso! 40-tusen hemlösa i NY, kanske det dubbla läste jag f.ö. idag. |
| Inlägg #546: Postat: 2011-07-12 18:21:00 | |
|
open minded |
I egenskap av Rödakorsman fick Folke Bernadotte uppdraget att medla i Palestina av FN:s generalförsamling 21 maj 1948. Efter ett första förslag, som handlade om en union, kom Bernadotte med ett förslag som istället handlade om två oberoende stater. Detta senare förslag hade som sju grundprinciper: -Det måste åter bli fred i Palestina och varje möjligt steg måste tas för att säkerställa att fientligheter inte återupptas och att harmoniska relationer mellan araber och judar i slutändan återupprättas.
-En judisk stat kallad Israel finns i Palestina och det finns inga vettiga anledningar att antaga att så inte kommer att vara fallet även i fortsättningen. -Denna stats gränser måste slutgiltigt avgöras antingen genom en formell överenskommelse mellan parterna ifråga eller, om en sådan överenskommelse inte kan nås, avgöras av Förenta Nationerna. -Det måste hållas fast vid principen om geografisk homogenitet och integration, som skall vara ledande när det gäller uppdragande av gränser, och tillämpas lika för arabiska och judiska territorier, vars gränser därför utan eftergift skall kontrolleras av vad som avses i resolutionen daterad 29 november. -Rätten för oskyldiga, som ryckts bort från sina hem av den rådande terrorn och krigets brandskattningar, att återvända till sina hem, skall erkännas och innebörden sättas i verket, med garantier för korrekt kompensation för det ägda till dem som händelsevis väljer att inte återvända. -Staden Jerusalem skall, på grund av sin religiösa och internationella betydelse och komplikationsgraden hos inblandade intressen, behandlas för sig själv och på speciellt sätt. -Internationellt ansvarstagande skall tillämpas, i de fall där det är önskvärt och nödvändigt, och ges i form av internationella garantier som ett medel för att undanröja existerande farhågor, framför allt rörande gränser och mänskliga rättigheter. |
| Inlägg #547: Postat: 2011-07-12 18:28:00 | |
|
open minded |
När Folke Bernadottes trebilskonvoj passerade gatan Palmeh Street i stadsdelen Old Katamon, blockerades följet av fyra män i israelisk arméjeep, tillhöriga Sternligan, anförda av Meshulam Markover, vilka ställde sig mitt i vägen för konvojen. Då bilföljet stannade steg en av de fyra attentatorerna fram till den andra av bilarna i fordonskolonnen och frågade efter Folke Bernadotte. Klockan 17.30 sköts Folke Bernadotte och hans adjutant Sérot till döds med kpist av märket MP40 Schmeisser. Sérot, som satt i det mellersta sätet, till vänster om Bernadotte, sköts först och det med hela arton skott, medan Bernadotte fick i sig sex skott. Salvan som ändade Bernadottes och Sérots liv lär ha avlossats av Yehoshua Cohen. Förövaren betraktades sedermera som hjälte i Israel och Cohen fick hedersuppdraget som livvakt åt landets förste premiärminister.
Den amerikanske FN-observatören Frank Begley försökte hindra gärningsmännen, men slogs ned. Samma dag hade Bernadotte emottagit ett dödshot, men han avfärdade det med orden "Jag låter mig inte skrämmas". Bernadotte och Sérot transporterades till det så kallade gamla Hadassah-sjukhuset i stadsdelen Russian Compound, där man konstaterade att de hade dödats omedelbart vid attentatet. Dagen efter mordet flögs Bernadottes kvarlevor till Haifa för att sedan flygas hem till Sverige. |
| Inlägg #548: Postat: 2011-07-12 18:36:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Dippen #539 Länk: sourze.se ,
Tja, brittiska försvarsministeriet flaggade ju för dessa plasmaentiteter år 2008, någon som läst inte bara summeringen Länk: mod.uk berättade att försvarsministeriet MOD deklarerat att människor som stött på dessa "plasma" UFO:n lämnats med intrycket att de haft att göra med en intelligent entitet. Jag har för övrigt själv träffat en forskare som berättat om ett liknande möte i Arizona. Den som berättade om brittiska försvarsministeriets analys menade att det stora hindret att övervinna för mänskligheten är att vi dels har relativt materiella UFO:s och dels nästintill immateriella. Han konstaterade att Jinner är intelligenta plasma eller energientiteter. Koranen beskriver jinner som att de är gjorda från en eld utan rök, vilket perfekt passar ihop med denna plasma/energi materia som finns men som inte alltid kan observeras av det nakna ögat. En liten faktaruta:En av världens främsta fysiker, Michio Kaku: "Physics of the Impossible" Talk To Tara Interview Länk: youtube.com , Time Travel, Parallel Universes, and Reality Länk: youtube.com . Vidarestudium: Länk: google.com , Länk: google.com . -- Kommentar till "Bortom materialismen" Leif Erlingsson 2011-04-25 23:41:00 inlägg #36, Länk: sourze.se Mkt intressant intervju med Michael Tellinger på Truth Frequency Radio 2011-05-29 bl.a. om senaste vetenskapliga insikter som går långt förbi science fiction såsom Star Trek, etc, om att vårt universum är skapat av ljus. Länk: youtube.com . Jag läser f.ö. om samma ämne i Dr. Jens Jerndals näst sista bok, "Cracking the Rainbow Code -- For Access to the Secrets of Creation", Chapter 2; . . . "AND THERE WAS LIGHT -- Genesis for the Aquarian Age". Båda understryker hur allt är medvetande. Och hur ingen kan isolera sig från "det större ljuset". Michael Tellinger menar att de som kontrollerar vår värld, för att kunna upprätthålla kontrollen även efter ett paradigmskifte förbereder det kollektiva medvetandet genom att i fiction berätta sanningen samtidigt som den officiella sanningen är oerhört långt från verkligheten. Då tror "Joe Average" att "det där är ju från en TV-serie", när du berättar om alternativa tidslinjer, subspace, teletransportering, fortare än ljus kommunikation, att välja vilken verklighet man själv vill vara del av, att allt är ljus, o.s.v.. -- Kommentar till "Bortom materialismen" Leif Erlingsson 2011-06-06 11:35:00 inlägg #39, Länk: sourze.se _ |
| Inlägg #549: Postat: 2011-07-12 18:42:00 | |
|
CMO |
#545 "Fattar du inte, att när folk blir så illa behandlade, då reagerr de med medel som är likadana, ja ibland med värre?" Eh!? och judarna som ägnade sig åt terrorism på 40-talet hade förstås ingen som helst anledning att känna sig "illa behandlade"? Poängen var inte att ursäkta Apartheidregimen. Ibland är du dummare t o m än vanligt, vilket får anses vara en prestation.
|
| Inlägg #550: Postat: 2011-07-12 18:59:00 | |
|
Jocke S-43 |
549 Där kom "dumheten" som vanligt som ett brev på posten från intelligente CMO! Enligt honom själv. Verkligen en tjatig ketchup!
CMO som dock trasslat till det för sig i debatter med mig innan. När skall du lära dig att hantera ketchupen så inte allt kommer på dig själv? Menar du att Folke Bernadotte m.fl. var som apartheidens utövare? Tvärtom skulle jag vilja påstå! Så va f-n har Sydafrika med Israel att göra? Förutom att det LÄR har förekommit ett vapensamarbete! |
| Inlägg #551: Postat: 2011-07-12 19:37:00 | |
|
CMO |
#550 Antisemit-trudisarna tackar säkert för ditt stöd. Att försöka förklara för dig varför det inte är så himla relevant att dra upp 60 år gamla terroristhandlingar av politiska extremister i en diskussion om Israels politik idag är naturligtvis fullständigt utsiktslöst.
|
| Inlägg #552: Postat: 2011-07-12 19:50:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#546//#547/ När du kopierar från Wikipedia bör du nog ange att det är ett citat, eller källhänvisning.
|
| Inlägg #553: Postat: 2011-07-12 20:25:00 | |
|
open minded |
#551 antizionist trudis om jag får be...
|
| Inlägg #554: Postat: 2011-07-12 20:39:00 | |
|
open minded |
Alla ideologier och all politik får öppet kritiseras, ifrågasättas och analyseras. Men det finns ett undantag - sionismen. Genomgripande kritik av sionismen avfärdas som antisemitism, judehat och missaktning av judar som folkgrupp - och därmed stryps den demokratiska yttrandefriheten om sionismen.
Den sionistiska propagandans huvudtes är: Israel är sakro sankt, en helig ko som inte får ifrågasättas. Och eftersom Israel är en sionistisk stat, får följaktligen inte sionismen ifrågasättas. Detta har fått bred genomslagskraft i opinionsförmedlingen och debatten, vilket är en triumf för Israel och dess sionistiska propaganda, men ett nederlag för demokratin. Sionisterna och deras ofta okritiska och okunniga anhängare har redan tidigt insett att om sionismen ifrågasätts och okritiskt analyseras, skulle det berättigande i den sionistiska staten Israels själva existens också ifrågasättas med ett växande opinionsstöd för de fördrivna liksom för de i Israel förtryckta palestinierna. Det skulle bara vara en tidsfråga innan Israel stod totalt isolerat, vilket vore katastrofalt för sionismen och dess stat. |
| Inlägg #555: Postat: 2011-07-12 20:52:00 | |
|
CMO |
#554 När du citerar den nynazistiska siten Radio Islam och deras fuhrer Ahmed Rami bör du också ange källan...
|
| Inlägg #556: Postat: 2011-07-12 21:10:00 | |
|
open minded |
#555 Även han är antizionist... Länk: radioislam.org
|
| Inlägg #557: Postat: 2011-07-12 21:10:00 | |
|
Jocke S-43 |
551 Visst är det så! Israels politik har ju fortsatt på den vägen, medan Sydafrikas under stark internationell press upphörde. Med vissa problem ännu. Där ligger skillnaden, bl.a.
Sedan tror jag inte att "antisemittrudisarna" du vill visst sätta alla i samma förenklade trudisfack? är mer antisemiter, än du är en lojal amerikansk medborgare med "rätt PK attityd" inför problemet. Men jag har haft ett par amerikanska judiska vänner med mindre rigid inställning till Israels politik än du! Och CMO, ska du inte låta det där med "dumma dig" skötas av expertisen här på sourze ändå...? |
| Inlägg #558: Postat: 2011-07-12 21:37:00 | |
|
open minded |
#555 Om du missat det så är det närmaste nazism zionism. Islam är emot båda...
|
| Inlägg #559: Postat: 2011-07-12 21:43:00 | |
|
Dippen |
#542 open, att efter ha följt stora delar av "Foliehattar spekulerar" tråden så har jag kommit till slutsatsen att du är ett "lost case". Tom Leif E fick ta dig i örat och ställa dig i skamvrån när du kom in i den euforiska fasen eller hur han nu uttryckte det. Det idoga spammandet av diverse judehat länkar på sistone har inte direkt fått mig att ändra uppfattning.
|
| Inlägg #560: Postat: 2011-07-12 21:47:00 | |
|
Dippen |
#548 Tack Leif, jag skall grotta ner mig när jag får tid, men jag är väldigt skeptisk till den här typen av
"oförklarliga fenomen" UFO och dylikt, det krävs hårdare bevis för att jag skall bli övertygad. |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.