|
Inlägg #421: Postat: 2011-07-08 21:12:00
|
|
GunnarL |
Med anledning av Dag Nilssons nr 413 och Aguirres 415 blev jag lite nyfiken. Har Du flyttat till Texas CMO?
|
| |
|
Inlägg #422: Postat: 2011-07-08 21:13:00
|
|
Adamo |
#419:
Nu handlar detta plötsligt om indianerna i Nordamerika...
Jo visst, många indianer stred, stupade och till mångas besvikelse förlorade de rätten att fritt fortsätta jaga sina bufflar i prärien, men indianer som överlevde lever ju kvar i Amerikat.
|
| |
|
Inlägg #423: Postat: 2011-07-08 21:35:00
|
|
Dag Nilsson |
#420 Dippen, den anledningen är inte alls outgrundlig. Det finns en till här på Sourze som aldrig når längre i analysen än att någon eller några är "vilse i pannkakan".
Det finns en mognadsnivå för varje människa att slutligen uppnå. Du har funnit din och kan nu dela den med en likasinnad.
|
| |
|
Inlägg #424: Postat: 2011-07-08 22:19:00
|
|
Adamo |
The caravan moved across the desert and through the villages.
The wagons were painted bright colours; red, yellow, and blue.
The harnesses on the horses were studded with silver.
The caravan was rich and beautiful.
A wise experience man drove the lead wagon. Seated proudly beside him was his eight-year old son.
As they passed through the dusty little villages the scroungy, flea-bitten dogs would come out and bark at the caravan. The little boy once asked his father why he didn’t not do something about the barking dogs.
The father answered: “The dogs bark son, while the caravan moves on.”
And he continued, “remember my son, never stop a caravan to address a barking dog.”
|
| |
|
Inlägg #425: Postat: 2011-07-08 22:30:00
|
|
Aguirre |
Jag tänker inte så mycket på barnprogram de är ju roliga när jag ser Dippens,CMO:s och Adamos inlägg...jag tänker mer på gamla svartvita trista nyhetsprogram från min barndom...där allt lät allvarligt men ingen egentligen sa nåt viktigt...bara trist liksom.Dags inlägg är 3D och sourroundsound oavsett dagsformen på innehållet :-
|
| |
|
Inlägg #426: Postat: 2011-07-08 22:33:00
|
|
Dippen |
#425 Maka söker kaka.
|
| |
|
Inlägg #427: Postat: 2011-07-08 22:40:00
|
|
kristjan |
Frihetsflottan motarbetas av FN, EU, USA och Ryssland,
vilka 2 juli, uppmanade alla regeringar att använda sitt ”inflytande” för att motarbeta denna.
Detta m m ger en bild av vilka makter som Frihetsflottan och Ship to Gaza haft emot sig.
Det skriver Stefan Jonsson i artikeln,
"Frihetsflottan har åstadkommit mycket trots att den inte kommit ur fläcken"
Länk: dn.se
|
| |
|
Inlägg #428: Postat: 2011-07-08 22:53:00
|
|
Adamo |
#427: Frihetsflottan motarbetas av FN, EU, USA och Ryssland,
Ett tecken för tillnyktrande och rättvisa!
|
| |
|
Inlägg #429: Postat: 2011-07-08 22:59:00
|
|
Dippen |
#428 Nej nej, det är sionistiska fluortanter som är makteliten, USA,FN, EU mfl är bara marionetter.
|
| |
|
Inlägg #430: Postat: 2011-07-08 23:00:00
|
|
Aguirre |
#425 427 ja just ..så "gamla svartvita trista"
|
| |
|
Inlägg #431: Postat: 2011-07-08 23:03:00
|
|
Adamo |
Fan nu är det kört, zionisterna har tagit över hela världen, de sista dagarna är nära...
|
| |
|
Inlägg #432: Postat: 2011-07-08 23:05:00
|
|
Dippen |
#427 "Frihetsflottan har åstadkommit mycket trots att den inte kommit ur fläcken" Verkligen!
Det är ett praktfiasko...som kommer att vara bortglömt av de flesta inom ett halvår.
|
| |
|
Inlägg #433: Postat: 2011-07-08 23:39:00
|
|
Aguirre |
Nä...Dippen fler Ships to gazaplaneras redan...det glöms inte...Nu fattas bara att Israelerna lämnar ut hur många Ships from Israel det går med rädda sionister...många biljetter att sälja där :-
|
| |
|
Inlägg #434: Postat: 2011-07-08 23:52:00
|
|
Dippen |
#433 Du är mer än lovligt naiv du!
|
| |
|
Inlägg #435: Postat: 2011-07-09 00:18:00
|
|
kristjan |
Kejsaren naken
Att klä av en kejsare bruka vara svårt.
Men om det är rätt som står i Stefan Jonssons artikel i DN, då stämmer att
"Frihetsflottan har åstadkommit mycket trots att den inte kommit ur fläcken"
Stora avslöjanden om världens maktetablissemang har konkret kommit i dagen.
Då blir det också lättare att förstå EU:s tidigare uppvisade likgiltighet gentemot palestinierna.
Gazakrigets sista dag 18 jan 2009 åt flera av EU:s ministrar bl a Agneta Merkel och Nicolas Sarkozy en middag i Jerusalem tillsammans med Israels ledare Ehud Olmert, samtidigt som Gazaborna på ett fåtal mils avstånd begrov sina döda.
Något som Gazaborna upplevde som oerhörd skymf.
EU verkade på det sättet visa ett slags godkännande av Israels människoslakt.
|
| |
|
Inlägg #436: Postat: 2011-07-09 00:24:00
|
|
CMO |
#412 Kristjan, tack för länken till rapporten från FN’s råd för mänskliga rättigheter. Du kanske känner till att den organisationen allmänt betraktas som ett dåligt skämt eftersom den domineras av länder som själva tillhör de värsta förbrytarna mot mänskliga rättigheter Kuba, Libyen, Egypten, Saudi Arabien t.ex. Och eftersom de snarare än att ägna sig åt behövlig självkritik, mer eller mindre på heltid ägnar sig åt att kritisera just Israel. Författaren till rapporten du länkade till, Richard A Falk, ligger åsiktsmässigt långt ute i tokvänsterns utmarker. Hans meriter för att väljas till uppdraget var förmodligen att han anser att deklarerat att Hamas bruk av självmordsbombare är legitimt, samt att han anser att Israel panerar att utrota palestinerna, och att Israels handlande är jämförbart med Nazityskland. Och så är han en 9/11-truther förstås. Länk: en.wikipedia.org Jag vet ju inte hur du tänker, men det är ju inte precis den typen av källor där jag tror att man har mest ”förståelse” att hämta.
|
| |
|
Inlägg #437: Postat: 2011-07-09 00:31:00
|
|
CMO |
#421 Jo det stämmer. Så naturligtvis är det en fullt relevant kritik mot mina argument om Israel-Palestina konflikten att ta upp vad sydstatsamerikanernas syn på slaveri var för snart två sekel sedan. Men det krävs förstås ett intellekt av A-Gurras kaliber för att inse det. Dags jämförelser är så snurriga, irrelevanta och oinsatta att nog bara han själv begriper dem...
|
| |
|
Inlägg #438: Postat: 2011-07-09 00:49:00
|
|
GunnarL |
437/ Ja, Du skall nog ta på Dig skulden för Texasbornas vurmande för slaveri. Att Dina förfäder vid tillfället gick hemma i Sverige och sådde råg och hackade potatis är i sammanhanget ovidkommande. Själv var Du ju inte ens påtänkt men vad spelar det för roll? Det är Ditt fel i alla fall! Dessutom är Du ju sionist.
|
| |
|
Inlägg #439: Postat: 2011-07-09 01:25:00
|
|
Lennart Asp |
Dag Nilsson #407:
Fyndig och bra liknelse Dag! Fortsätt i samma stil!:
|
| |
|
Inlägg #440: Postat: 2011-07-09 01:45:00
|
|
Aguirre |
CMO det krävs verkligen ett intellekt av min kaliber för att se historiskt på saker...är du avundsjuk ? :- Det gläder mig att dina förfäder hackade potatis i Sverige och inte for och ockuperade och utrotatde indianer eller palestinier...synd bara att avkomman inte tog efter.
|
| |