Inlägg #141: Postat: 2011-07-17 11:29:00
|
Aguirre |
Tomasz scientologerna är inte roliga...men vad ser du för skillnad på dem och t.ex frimurare och rotary som det kryllar av på svenska maktpostitioner? Vårt samhälle är nedlusat med sällskap som har skumma syften..och "demokratiska" beslut som redan är tagna nån annan stans när de tas i kommunalfullmäktige och riksdag...Jocke ...Leif begriper vissa saker bättre än de flesta, han har satt sig in dem och tagit sig tiden...precis som du har nått svart bälte i antifeminism genom idog övning...inget nedsättande i det :-Herren bevare dig från partnervåldet !
|
|
Inlägg #142: Postat: 2011-07-17 14:13:00
|
Tomasz Striner |
ARRGUOOERIEREE i anonymt inlägg #141:
Jag har två svarta bälten. Ett i judo och ett i karate. Jag har även flera andra svarta bälten för att hålla mina byxor uppe. Däremot har jag inga av de bälten som du vill bibringa mig...
Scientelogerna är en vidrig sekt som kan jämföras med de AFA-anarkister som du själv tillhör. För sådana sekter är förmågan att tänka fritt begränsad, eller obefintlig. En person som talar med sin sekteristiska bakgrund som underlag är alltid lika ensidigt färgad av den. Även om vissa saker kan var acceptabla så är det budskap som förs fram som helhet betraktade inget annat än rappakalja. Här det viktigare att tycka än att tro. Och skulle man ställas mot fakta så förnekar man givetvis dem Men det är väl svårt för dig att förstå, med tanke på din ideologiska övertygelse?
|
|
Inlägg #143: Postat: 2011-07-17 14:15:00
|
Tomasz Striner |
PS. Såg att du ville ge de svarta bältena till Leif. Men jag skulle väl också få dem om du var på de humöret...
|
|
Inlägg #144: Postat: 2011-07-17 14:32:00
|
Aguirre |
Tomasz :- Du behöver alla svarta bälten du kan få. Vad heter den psykiska obalans som får dig att reagera som en senil kärring på amfetamin varje gång nån skriver nåt ? Självkontroll och zen borde ju ingå för att kunna få svart bälte i nån budosport ? Och för övrigt vad är frimurare om inte en vidrig sekt ? Dessutom var det Jocke som jag tillskrev svart bälte i antifeminism...läs en tredje gång så kanske du begriper ? Zen,Tomasz,zen...harmoni och vila.
|
|
Inlägg #145: Postat: 2011-07-17 15:12:00
|
Tomasz Striner |
anonymt inlägg #144:
Jag känner av din obalanserade reaktion att det finns vissa skribenter som inte gillar att bli påminda om sin minst sagt tvivelaktiga bakgrund.
Jag reagerar på dem som döljer sig bakom godhet men egentligen vill ngt annat. Anarkister reagerar jag på likaså scientologer.
Förlåt för att jag inte riktigt lyckades tolka ditt svammel. Nu vet jag att JOCKE är den glada svartbältaren. Ack ja..
Ang Zen så följer jag detta samurajmaxim:
Historien visar att den som älskar striden har
fallit för svärdet, men även den som inte kan
strida ligger vid hans sida.
Dygd och styrka var för sig är dömda att
förlora,
Tillsammans leder de varandra på den rätta
vägen.
Hakuin 1685-1768 Meditationens sång
|
|
Inlägg #146: Postat: 2011-07-17 16:58:00
|
Aguirre |
Full balans här Tomasz...jag har liksom inte det behovet av att hata som du besitter...hur kan du hela tiden missa debatten ? Varför är frimurare ingen dålig sekt mednas scientologer och AFA sägs vara det ? Frimurare kan ju vara miljöchefen och industriutsläpparen i samma kommun ? Kan vara Åklagaren,Domaren och Advokaten i samma rättegång m.m. och ingen vet utom dem själva. Är det för att du tror att AFA och scientologer är under dig och frimurare över dig som du inte vill yttra dig Tomasz ?...du vill ju helst sparka nedår som vi vet. Försök hålla frågan i minnet vid nästa textutbrott du får :-Fin haiku,men vad fan har den med dina utbrott att göra ?
|
|
Inlägg #147: Postat: 2011-07-17 17:12:00
|
Aguirre |
Har du några meriter att skryta förutom japansk balett och jurist utan tjänst ? Jag tror du skulle må bra av en sväng i AFA...de har kul i vart fall :-
|
|
Inlägg #148: Postat: 2011-07-20 11:16:00
|
Karin Larsson |
Var var vi från början? Var det inte det faktum att användningen av elchocker ökar i Sverige som var ämnet? Var det inte att det faktum att när användningen av elchocker ökar, så ökar antalet människor som får bestående minnesskador? Var det inte det faktum att när människor får bestående minnesskador, så är deras liv i hög grad ödelagada? Hur kommer det sig att vi idag, år 2011, fortfarande tillåter sådan behandling? Hur kommer det sig att kravet på hjälp och behandling, som inte skapar nya oöverkomliga problem, är så monumentalt att politiker, makthavare etc. agerar mot den här formen av tortyr?
|
|
Inlägg #149: Postat: 2011-07-20 12:15:00
|
Aguirre |
Psykiatriseringen av samhället är total, skolbarnen skall medicineras med psykofarmaka,di gamle skall medicineras med psykofarmaka,en dålig dag är grund för diagnos,avvikande beteende är grund för diagnos,ECT och psykkirurgi är bara det sjukaste, i ett samhälle som inte frågar varför ? Utan försöker få samma häst att trava vidare fastän den borde bytas mot en utvilad.
|
|
Inlägg #150: Postat: 2011-07-21 17:08:00
|
Peter U Larsson |
Man häpnar över vissa personerns fördomar och fixerade inställning.
Många personer blir skadade varje år av elchocker i Sverige.
Det finns många som har uppmärksammat detta!
Socialstyrelsen, media med Debatt och Uppdrag Granskning i spetsen, forskare, läkare, sjuksköterskor etc.
Varför inte slå bort lite fördomar, öppna ögonen och läsa på denna sida: Länk: elchocker.se
Det finns många som har uppmärksammat problemen kring elchocker i Sverige!
|
|