Måste jag sluta med sex den dag jag fyller 70?

Den här tråden diskuterar artikeln Måste jag sluta med sex den dag jag fyller 70?.
Showing page 7 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #121: Postat: 2011-05-26 23:32:00
sunnyb
Ja Bizon o Lennart:Endast någon med stora problem med läsförståelsen kan påstå att jag skulle förneka alla olika sjukdomsformer av demens:jag har ju själv ,liksom min dotter nu,arbetat med dementa.Vad jag ifrågasatte med min artikel är om sex på ett äldreboende per automatik ska kallas våldtäkt o ifall gamla som vill ha sex ska spärras in.O vid alla åldrar ska ingen som inte är dömd kallas för våldtäktsman utan rättegång.Rätt enkelt tycker jag.
Inlägg #122: Postat: 2011-05-27 02:11:00
gbgjohn
Ha ha, medge att han är rätt skön ändå. Hmm, persistance is a virtue? Det sägs att narcissistisk personlighetsstörning är på väg ut ur kommande dsm v. Annars hade den passat bra tror jag..
Det finns bara ett lagligt sätt att sätta p för dylika personer, ignorera vederbörande. Om
Ingen bekräftar, tappar den narcissistiske personen jagstyrka och styrfart. Må detta bli det näst sista inlägget..
Inlägg #123: Postat: 2011-05-28 10:11:00
Lennart Asp
Det finns tre stycken punkter som den här diskussionen bygger på fram till nu;
Punkt1: Uppdrag Gransknings program, verkar de flesta bara ha sett en gång därför blev det missförstånd från flera debattörer, inklusive Bizon och sunny b, om vad som faktiskt sades i programmet.
Punkt2: Sunny b:s artikel
Punkt3: Inlägg 1-122 tror jag ingen har läst från början till slut, utom jag.
Så länge det finns brist på att kontrollera punkt 1 och speciellt punkt 3 vad som sagts tidigare i debatten tar jag inte bara en "time out" från den här debatten utan ett slutligt farväl...
Inlägg #124: Postat: 2011-05-28 10:15:00
Lennart Asp
gbjohn 122#
SUCK!...Tack för inspirationen, Thomas L Aabo!
Inlägg #125: Postat: 2011-06-18 23:14:00
susanna s
Inlägg #126: Postat: 2011-06-18 23:32:00
sunnyb
Susanna:Tack för en tänkvärd länk! Tänk att det ska vara så svårt för vissa att inse att vi alla behöver kärlek från vaggan till graven?
Inlägg #127: Postat: 2011-06-18 23:43:00
sunnyb
Och vilken tur att jag vårdar min exmake hemma så ingen kan hindra mig att visa honom min kärlek.Men visst försöker samhället sätta krokben för oss på många sätt.När vi hållit på i 2 år o sökt hjälp till handikappanpassning av vår bostad fick vi låna pengar eftersom de fördröjde det på alla sätt.Till slut var allt helt klart.Då sade biståndsarbetaren som jobbat med oss hela tiden ATT ALLT MÅSTE TAS OM FRÅN BÖRJAN DÅ JAG HADE SKRIVIT UNDER PAPPEREN O INTE VAR NÅGON NÄRA ANHÖRIG!! 50 ÅR TILLSAMMANS ,BARN O BARNBARN räcte inte:vi var ju bara gifta 10 år för länge sedan.Det kunde hon ju sagt innan de 2 åren hade gått.Att jag skrev under berodde just på min mans afsi:han kunde inte tala,läsa eller skriva de första åren.Vad gör de som inte kan skaffa fram 150 tusen själva? Vi gifte om oss så att någonting liknande inte ska hända oss igen.
Inlägg #128: Postat: 2011-08-03 17:43:00
Senioren
Hoppas verkligen inte 70-årsdagen är slutet på sexuellt umgänge. Min nya tjej, sedan ett år min fru och nyligen 70 fyllda, verkar inte tycka det. Fast jag, som har nästan ett år kvar dit, bävar... Men det fixar sig nog på ett eller annat sätt. Skulle någon av oss hamna på sjukhus en längre tid kan du tänka dig vad nattpersonal och de övriga på salen borde sova förbi...
Showing page 7 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...