| Inlägg #121: Postat: 2011-04-22 01:11:00 | |
|
open minded |
Cmo det värsta TROLLET på sourze....
|
| Inlägg #122: Postat: 2011-04-22 01:23:00 | |
|
open minded |
#118 ni är inte intresserade av vad CMO säger och tycker. Ni är intresserade av er förutfattade bild av vad CMO och hans likar skall tycka. --- Saken är den att det är han själv som pekar på alla som har en åsikt som han inte själv håller med med både personangrepp och dessa psykologiska utvärderingar av dem som har en viss åsikt i tron om att han vet hur folk är och fungerar. Roligt nog så ser nog de flesta att det han påpekar om de flesta så är det en åter speglande bild av hans eget sätt att föra debatt. Men han har inte förstått det själv pinsamt nog.. CMO om du ändå kunde hålla dina angrepp på en diplomatisk nivå. Vilket jag själv misslyckats med ett otal gånger i stridens hetta.. menmen...
|
| Inlägg #123: Postat: 2011-04-22 02:15:00 | |
|
CMO |
#120 A-Gurra om diskussionen handlat mer om "de fattiga" så är det pga att du och GunnarL oavbrutet tagit upp dem och försökt utmåla er själva som de fattigas försvarare, jag har inte alls poängterat dem. Det är bara att gå tillbaka i kommentarerna och läsa. Tack för komplimangerna i övrigt.
|
| Inlägg #124: Postat: 2011-04-22 02:21:00 | |
|
CMO |
118 Kalle, "Great minds think alike" Antar att du nu kvalificerat dig som den näst dumamste A-Gurra hittat på nätet, och eventuellt är även du i behov av hjärntransplantation. Troligtvis tycker GunnarL att du har en vidrig människosyn men han har i alla fall inte, som A-Gurra, rekommenderat fängelse för oss oliktänkande. Glad Påsk!
|
| Inlägg #125: Postat: 2011-04-22 02:34:00 | |
|
CMO |
Vi kan ju lämna de fattiga åt sitt öde för stunden. Vore det acceptabelt om människor med en viss förmögenhet, t.ex. minst 1 miljon kunde sälja sin njure, för låt oss säga 200,000? Köparen kunde vara en myndighet som ser till att den kommer den till den mest behövande.
|
| Inlägg #126: Postat: 2011-04-22 03:48:00 | |
|
Aguirre |
Och vilkqa tror du kommer att bjuda ut sina organ och sitt kön på "marknaden" CMO...kungahuset eller de mindre bemedlade ? Allvarligt...har du varit utanför internet nån gång i livet ? ..du är ju en seriefigur.
|
| Inlägg #127: Postat: 2011-04-22 18:42:00 | |
|
CMO |
#126 Ja Aguirre jag är en seriefigur, typ som Fantomen ungefär. En sak som du väldigt envist blundar för förutom din skriande brist på hållbara argument är att "de mindre bemedlade" faktiskt har den dåliga smaken att, i ett flagrant trotsande av dina sensibiliteter, redan bjuda ut sina kön och sina organ på marknaden och att de pga av dig och andra finkänsliga prusseluskor är hänvisade till att en illegal marknad utan några som helst rättigheter eller etiska regler. Och varför svarar du inte på #125?
|
| Inlägg #128: Postat: 2011-04-22 22:06:00 | |
|
sunnyb |
Aquirre 91 Kul.Du bode bli poet!
|
| Inlägg #129: Postat: 2011-04-22 22:15:00 | |
|
sunnyb |
Inger:Varför horor o deras representanter försöker skrika högt att det finns lika lyckliga horor som t ex butiksbiträden o lika många olyckliga beror på det stora drevet att de prostituerade är offer o måste vara olyckliga.
|
| Inlägg #130: Postat: 2011-04-22 22:36:00 | |
|
Aguirre |
CMO..det är olagligt med pedofili oxå...skall vi inrätta ett statligt verk för försäljning av småbarn för att det ändå pågår illegalt ? Fan...har du ingen i din närhet som kan hjälpa dig ?
|
| Inlägg #131: Postat: 2011-04-22 22:44:00 | |
|
Aguirre |
sunnyb...jag förstår dig, och inte...jag kan inte tänka mig att suga av vilt främmande äldre män på kommunala pissoarer för några hundra..och samtidigt tro att jag är lycklig ?...detta måste i så fall bero på endera att jag är nån vedervärdig moralist,eller på bristande självkännedom hos mig....jag vet inte sunnyb..visst, samhället vill inte se lyckliga prostituerade,arbetslösa,socialfall m.m. det skulle ju fräta på det statliga lycklighetsbegreppet som vi alla SKALL omfatta , och som kan sammanfattas av "Jobba-sov-konsumera,och gå och rösta när vi säger till"..men varför väljer/låter sig pressass till, en människa att saluföra kärlekens..och även livsalstrandets krafter och känslor...om människan är lycklig ? Här är jag vilse intellektuellt...men det känns rätt att hålla detta "heligt"...så därför tror jag inte riktigt på den "lyckliga horan"
|
| Inlägg #132: Postat: 2011-04-23 00:27:00 | |
|
GunnarL |
127/ Å nej CMO - typ Fantomen är Du inte! Jag kan inte föreställa mig att - om t.ex. Guran skulle råka i ekonomisk knipa - Fantomen skulle säga: "Gå och sälj en njure Guran så ordnar det sig". Eller om fröken Diana Palmer skulle bli av med sitt kapital så skulle Fantomen aldrig säga: "Diana lilla, Du kan ju gå ut på gatan och sälja din kropp." Nej, nej, sådant skulle aldrig ske, så någon Fantomen är Du definitivt inte - möjligen någon i familjen Anka. Jag har svårt att bestämma mig för om det är farbror Joakim eller om det är Kalle. Joakim är ju en renodlad kapitalist och Kalle är ju ganska oförarglig fast ganska dum i huvet.
|
| Inlägg #133: Postat: 2011-04-23 00:39:00 | |
|
Aguirre |
Jag kan se det framför mig...hur trummorna går och Fantomen rycker njuren av den nödställda ungmön...undrar om han sätter på henne först eller efter "njurtransplantationen" ? En av CMO:s frihetshjältar från Vietnam vittnade ju om hur hans pluton sköt gula kvinnor med finkalibriga vapen och satte på dem i kulhålen medans de levde och skrek...det kanske är nåt man kan göra bizznizz av CMO ?...det finns säkert nån fattiga som är villig att ta en kula för att föda barnen ?
|
| Inlägg #134: Postat: 2011-04-23 00:48:00 | |
|
CMO |
#130 Wow, äntligen ett tappert försök till argument och ett sånt klent resultat. Nej man ska inte förgripa sig vare sig på barn eller vuxna, men det förekommer inget övergrepp när någon frivilligt säljer en njure. Men du kanske betraktar fattiga människor som små barn som inte kan ingå i frivilliga avtal. I så fall förstår jag iaf hur du tänkte.
|
| Inlägg #135: Postat: 2011-04-23 01:01:00 | |
|
CMO |
#132 Att det ska var så svårt GunnarL... Vem har talat om att påbjuda eller att ens uppmuntra någon till att sälja en njure eller att bli sexarbetare? Det handlar om tvärtom att INTE tala om för andra vad de ska eller inte ska göra, så länge de inte skadar andra. Det är väl tvärtom du och A-Gurra som vill tala tala om för stackars svarte lille Guran att han inte vet sit eget bästa, och kontrollera den lösaktiga Diana...
|
| Inlägg #136: Postat: 2011-04-23 01:17:00 | |
|
Aguirre |
Vi kanske betraktar de som har bösspipan i skallen, som små barn som inte kan ingå "frivilliga avtal" oxå. Dumma e vi ju ! Friheten att tvinga dem du vill att göra som du vill är bara den "amerikanska drömmen" CMO..eller mmardrömmen som vi kulturbärare brukar säga.
|
| Inlägg #137: Postat: 2011-04-23 01:21:00 | |
|
Aguirre |
CMO..gamla pervon som tror att deras plånbok skall hålla dem med sex och organ...de får gärna klä sig som F
antomen...så man vet var man skall sikta. |
| Inlägg #138: Postat: 2011-04-23 18:18:00 | |
|
CMO |
#136-137 Verkar som det börjar snurra till ordentligt för dig. Vid vilken årsinkomst mister man rätten till självbestämmande och blir satt under A-Gurras välvilliga förmyndarskap?
|
| Inlägg #139: Postat: 2011-04-23 19:17:00 | |
|
Inger Olsson |
CMO: Gick in på länken i #111. Tyvärr hinner jag inte lyssna på den nu. Men skulle däremot vilja veta vilka argument som, kortfattat, åberopades i debatten. Skiljer sig t ex den debatten åt jmf med den som bedrivs i Sverige, i medicinalstyrelsen t ex? Eller byggde debatten på de 3 punkterna som du åberopar i #115?///
Det är mycket svåra frågor. Men man bör se dessa företeelser ur ett individ- och samhällsperspektiv. I Sverige behöver vi t ex inte svälta, lider av ständiga naturkatastrofer inpå oss, samt kan planera barnfödslar. Kort sagt: vi kan ju kosta på oss att vara individualister! /// Ta en annan familj i världen, i ett starkt korrumperat land, och som nyligen har drabbats av flodvåg. Finns inte tillgång till preventivmedel eller grundtrygghet via skattsedeln ens. Någon av de vuxna måste välja att sälja sin njure för att den övriga familjen på 11 pers. ska ha en chans att övht överleva. Den säljer då frivilligt sin njure då den kan överleva med endast en - även om det inte förbättrar hälsan utan minimerar, i stort, överlevnadspotentialen för densamma. Men vilket är, trots allt, bäst ur ett l i d a n d e-perspektiv i en direkt situation? Att den får åtminstone rejält betalt för sin njure, förutan kriminella aktörer och skitiga knivar inblandade m m? /// Som sagt: "lycka" är ett mycket svårt ord. Största möjliga lycka åt en kan innebära största möjliga olycka för en annan. Det är inte helt ovanligt att organtransplantationer sker pga att vederbörande har misskött sin hälsa själv gn t ex missbruk./// Dock, jag betonar hellre förmågan till empati och ett medkännande i så svåra frågor då det kan vara befogat att se till situationen som sådan. I sin helhet. /// I övrigt: tycker att organdonationer ska ökas gn info. och kunskaper OM människan och liv OCH död. Även unga kan, i Sverige, fylla i ett kort. Det är den bästa lösningen på både kort och lång sikt... På lång sikt är födselkontroller bäst i världen. En kvinna som inte får bestämma över sin kropp kommer inte att bli en god moder ens. När religioner och politik styr över så elementära basbehov, tja, då är det, för mig, inte konstigt att det blir enkelt att sälja sina barn på "marknaden"... |
| Inlägg #140: Postat: 2011-04-23 19:34:00 | |
|
Inger Olsson |
#129 Sunny: Tja, om art.förf. är representant för hororna så förefaller han ha noll koll på vad det handlar om när han talar om "lite massage"... /// Jag vet inte vad "lycka" är egentligen och jag vet inte vad "offer" heller är. Jo, om man kallar den prostituerade, som ständigt iscensätter gamla övergrepp, gn kunden, för att hämnas på förgriparen, som kom oskyldigt undan - ja, så köper jag ordet "offer". Sex går även att använda som ett maktinstrument. När torsken är sprängkåt kan då den prostituerade uppleva att det är hon han/hen som har kontroll över situationen... Vilken den alltså inte har, utan det är en illusion som kan ge åtminstone en tillfällig "lycka". Dock, livet blir inte mer sant för det... Nå, Sunny: jag frågade dig tidigare och jag frågar dig än en gång till: ge mig argumenten v a r f ö r du anser att legaliserad prostitution - all sexuell verksamhet - enligt sajten "Sexualpolitik idag" skulle gynna det svenska samhället i stort! Skulle t ex missbruket hos sexarbetarna minska? Skulle torskarna sluta titta ner och bort när de lämnar den prostituerade?
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.