| Inlägg #201: Postat: 2011-04-18 09:08:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Några viktiga citat ur en text som bör läsas om i sin helhet även om du har läst den förut:
"Ibland är sanningen farlig" Länk: sourze.se , ex. ""Förintelsen" har i dag blivit ett politiskt vapen, inte för att förhindra nya brott, utan för att rättfärdiga dem." "Historiska fakta är att den så kallade världsjudendomen förklarade krig mot Tyskland redan 1933, det år Hitler och Roosevelt kom till makten under den stora ekonomiska krisens år och den stora hungerssvälten pågick i Ukraina, det som senare kom att diskuteras som Stalins folkmord." "Denna ekonomiska bojkott blev orsaken till överenskommelsen som snart därefter träffades mellan den så kallade Världsjudendomen och Nazityskland - The transfer Agreement - om reglering av utvandring av judar från Tyskland till Palestina. Det torde vara uppenbart att denna krigsförklaring, ledd av judiska bank- och affärsmän på Wall Street, med påföljande Transfer Agreement blev en avgörande faktor för att koloniseringen av Palestina skulle kunna leda till en judisk stat." "de flesta judar utnyttjas av den sionistiska makteliten - som består av även andra än judar. Jag anser vidare att sionismen har kapat judendomen och i dag är judarnas största fiende, liksom andra folks. Men vi måste kunna diskutera judarnas roll i 1900-talets historia, eftersom de spelat en så stor roll både positivt och negativt, jämfört med andra folk och grupper." |
| Inlägg #202: Postat: 2011-04-18 09:50:00 | |
|
Inger Olsson |
Leif Erlingsson ref. till Lasse Wilhelmsons artikel "Ibland är sanningen farlig". Men Lasse Wilhelmson glömmer visst i denna artikel att åberopa sin "hjälte" Jan Myrdal. Det var J M som drog igång snacket i Sverige om att det kunde inte vara sex miljoner judar som hade förintas... Om det var, låt säga, 5.8 miljoner så var inte detta i grunden intressant för honom. Det är det heller inte för L W eller L Erlingsson och t ex Dag Nilsson. Det här är mycket, mycket rädda män med svag självkänsla och som därför ständigt måste "predika" om rädsla och "domedagen". För andra./// På sin sedvanliga "intellektuella" nivå var alltså Jan Myrdals syfte ett annat. Hans ständiga hat mot USA och religion och sina egna föräldrar var hans yttersta personliga skäl. Jan Myrdal har, de facto, därför försvarat många folkmord i världen men är sjukligt fast i sin egen "rasideologi". En klar sociopat med en ensidig politisk bild om verkligheten. Han gör ständig "intellektuell" rekvisita och dödar barnet inom sig. Gång på gång. /// På tal om Adolf Hitlers sjuka dröm i ingressen. En sjuk dröm är i grunden en "våt dröm". Ett grundläggande hat ger svåra sexuella störningar av sadistisk natur.
|
| Inlägg #203: Postat: 2011-04-18 09:55:00 | |
|
Inger Olsson |
forts. I övrigt tycker jag redaktör Schlyter ska vara mer observant. Han förstod uppenbart SD: s agerande för sent och de kunde obehindrat använda forumet för grov rasistisk spridning under åratal. Nu bör han ifrågasätta typer som t ex Leif Erlingsson. Han verkar ha propagandaverksamhet som ett "jobb". Fas3 eller?
|
| Inlägg #204: Postat: 2011-04-18 09:56:00 | |
|
Dag Nilsson |
#196 Aguirre,jag har kanske uttryckt mig otydligt. Jag påstår ingenting om huruvida det finns mycket obestridliga fakta att tillgå angående förintelsen eller ej. Det jag säger är att jag själv inte har gått till källorna, utan endast tagit för givet att mina historieböcker talat sanning. När jag upptäcker att min övertygelse har grund i auktoritetstro - och inte i egna efterforskningar - så anser jag det vara helt rätt av mig att jag intar neutral hållning och lämnar öppet för att mina auktoriteter kan ha fel eller kanske använt sanningen på ett propagandistiskt sätt. --- Jag har inte sagt att jag ämnar stanna kvar i den position som jag nu är. Ingen kan därför på denna grund och redan nu kalla mig för intellektuellt lat. Jag anser att jag, i och med att jag omedelbart går till neutral hörna, i samma stund som jag blir varse att jag trott på auktoriteter, utan att jag på ett källkritiskt sätt kontrollerat dem, intar den intellektuellt sett enda rimliga hållningen till en plötsligt uppdykande insikt. --- Hur kunde jag göra på annat sätt?
|
| Inlägg #205: Postat: 2011-04-18 10:03:00 | |
|
Leif Erlingsson |
En av mina kommentarer till "Med antisemitismen som politiskt vapen" känns relevant: Länk: sourze.se
|
| Inlägg #206: Postat: 2011-04-18 10:04:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Till Dag: Det är ej tillåtet att inte tro! Men eftersom jag är olydig så skiter jag i det budet.
|
| Inlägg #207: Postat: 2011-04-18 10:20:00 | |
|
Dag Nilsson |
#200 - Leif - "Det är DETTA I OCH MED ATT DET STÖDS AV ETABLISSEMANGET som är den nya faran." --- I brist på bevis kan vi köra med sentimentalitet. Om argumenten tryter - höj rösten. --- De tvådimensionella människorna kan inte fatta att ett visst fenomen kan tolkas på olika - och ibland motstridiga - sätt beroende på vilken nivå det behandlas på. De kan inte fatta att Förintelsen visserligen på ett plan kan ha ägt rum på ett sätt som i all väsentligt överensstämmer med etablerad historieskrivning OCH SAMTIDIGT på ett annat plan, kan användas i ett propagandistiskt syfte med mycket allvarliga och farliga konsekvenser för mänskligheten. --- Den som kan surfa på vågor är inte den som åstadkommer vågorna. Men den skicklige surfaren har blick för vilka vågor som kan användas till vad. --- Att sionisterna surfar på förintelsevågen är jag övertygad om. Men detta betyder på intet sätt, att jag därför tror att sionister även ligger bakom - eller ens på minsta vis är delaktiga i - Förintelsen. I den frågan har jag - med en rätt som jag ger mig själv - ännu ingen åsikt! --- De tvådimensionella människorna saknar det nödvändiga djup, som måste till för att man skall kunna se fenomen från flera håll samtidigt. För dem finns bara svart eller vitt. GunnarL, CMO, Inger Olsson m.fl. saknar mentala förutsättningar att förstå det jag här skriver. Tyvärr hör de inte till undantagen. Dessa människor kommer att förgöra Jorden med sin enögdhet om inte Livet själv ingriper med ett kollektivt uppvaknande.
|
| Inlägg #208: Postat: 2011-04-18 10:25:00 | |
|
Leif-Arne Undvall |
#203 Nog ligger en del av Universalgeniets skriverier inom HMF. Å andra sidan ge en sådan tillräckligt mycket rep, så kommer han att hänga sig själv, något han är i full färd med just nu.
|
| Inlägg #209: Postat: 2011-04-18 11:11:00 | |
|
Inger Olsson |
#208: Personligen undrar jag vem som är den s k "ledaren". Sätter en hundring på Lasse Wilhemson... Leif Erlingsson och Dag Nilsson är hans liksom lakejer och får göra "smutsjobbet". L W kommer bara när det osar bränt och försöker rädda det lilla skinn som kvarstår. Tycker den lille poeten Dag beskriver deras undergång faktiskt bra Citat: "Dessa människor kommer att förgöra Jorden med sin enögdhet om inte Livet själv ingriper med ett kollektivt uppvaknande"... M a o kanske vi kan påverka honom och några ungdomar här att söka stöd och hjälp för att komma ur denna mentala hjärntvätt i tid? /// Läsplatta vet jag vad det är nu men HMF?
|
| Inlägg #210: Postat: 2011-04-18 11:44:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Jag förstod inte heller koden min namne använde, men det var lättare att få svar på den med Google än med hans förra hemliga kod.
|
| Inlägg #211: Postat: 2011-04-18 11:44:00 | |
|
Dag Nilsson |
#209 - Hej Inger! Detta är ju en konspirationsteori så god som någon. Faktum är att även jag anade samarbete av ett lite mer organiserat slag när det gäller CMO och dig m.fl. Men jag har släppt de misstankarna. Jag tror istället att lika har en tendens att dras till varandra utan att det utses en - s k "ledaren". --- Jag tror att vi här på Sourze för samma kamp, som fördes mellan judendom och urkristendom för ca 2000 år sedan. Den nya tiden talar om att älska sina fiender och om att be för dem som förföljer oss. Den gamla tiden kan omöjligt förstå sådana ord. --- Den nya tiden talar om att det stora vi längtar efter skall komma inifrån varje individ, medan den gamla tiden ser en mäktig konung, som skall komma till Jorden och sedan styra över folken. --- Den gamla tiden kunde inte förstå vad den nya tiden vittnade om. Istället tystades vittnet.
|
| Inlägg #212: Postat: 2011-04-18 11:51:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Fas3, är det maktgalningparadigmets ersättning för Dharma? Jag är inte i deras paradigm, så se istället min Dharma - börja på min profil, se mitt livsprojekt o.s.v.. Re: #203, Länk: sourze.se .
|
| Inlägg #213: Postat: 2011-04-18 11:53:00 | |
|
Lordchaos |
Trist dag att du nu ställs inför inkvisitionen för ditt "extrema" ställningstagande av neutralitet : CMO känner vämjelse, gunnarL är äcklad, och main stream Aguirre försöker tala förstånd... är detta medeltiden eller vad
|
| Inlägg #214: Postat: 2011-04-18 12:07:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Dag #211 Länk: sourze.se , frågan är om det finns något annat än kampen inom oss själva... Representerar dessa blockerade personer blockeringar inom oss själva... Kan vi förlåta oss själva... Även rädslan och blockeringen är en form av kärlek. Kan vi "ta in" den, helt fullt förstå den inte bara intellektuellt, utan i hela vår varelse... Blir det inte bara kärlek kvar? Vare sig det som här sker är en inre upplevelse för mig, att jag bara bearbetar mitt eget inre, eller om det finns en yttre verklighet, eller lite av båda, så är förlåtelse och förståelse och kärlek svaret. Att se hur vi lidit, hur vi skadats. Tror vi på reinkarnation så har vi kanske alla varit både bödlar och offer i olika Förintelser många gånger om. Men ... vi har gjort det mot oss själva! Räckte repet, om någon fortfarande vill leka bödel? Jag vill gärna hoppa av denna vansinneskarusell. Fler som är med på det?
|
| Inlägg #215: Postat: 2011-04-18 12:07:00 | |
|
john callenius |
#209 inger. Vi behöver inte leka lakejer och försvara någon av varandra varken dag Leif eller dom andra behöver stöd till sitt skrivande. Tycker de klarar det själva med innehållsrika meddelanden utan några större smutskastnings. Det är väl upp till var och en att bestämma sig vad som låter vettigt i deras ögon. Då pekas de ut som lakejer. Eller du kanske talar om dog själv?
|
| Inlägg #216: Postat: 2011-04-18 12:35:00 | |
|
olo |
Leif Erlingsson - "Jag vill gärna hoppa av denna vansinneskarusell. Fler som är med på det?" Ja! Bra förslag. Jag tror att vi börjar bli klara med denna karmiska dans. Förlåtelse och kärlek är vägen framåt.
|
| Inlägg #217: Postat: 2011-04-18 12:38:00 | |
|
Leif E Ström |
#202, Inger, Säga vad man vill om Jan Myrdal, han tror åtminstone på sig själv. Den insikten verkar vara en bristvara nu för tiden. Det finns vissa taggar som aldrig går ur. 1944 blev Jan Myrdal ombedd av Per-Albin att ”hålla käften”. Året innan hade pappa Gunnar i rollen som finansråd fått sig en läxa i USA, vilken han aldrig kom över.
Jan Guillou tillhör gänget vars taggar aldrig slutar att infektera. Men det tycks som om dessa små "katalysatorer" ger den energi som skapar intressanta författare. Vill du läsa mer om handelsminsiter Myrdal och hans belackare Tingsten, finns den här på Sourze? Länk: sourze.se |
| Inlägg #218: Postat: 2011-04-18 13:09:00 | |
|
Hr e |
Jag har för mig att det var illuminati tillsammans med den amerikanska staten som först använde atombomben mot japanerna för att vissa vad dom hade att tillgå.
Samtidigt skulle Hitler ta fram en egen atombomb som var ämnad för afrika. |
| Inlägg #219: Postat: 2011-04-18 13:39:00 | |
|
Leif Erlingsson |
olo #216 Länk: sourze.se , då säger vi det. Känner mig färdig här på Sourze.
|
| Inlägg #220: Postat: 2011-04-18 13:53:00 | |
|
Jan brunnegård |
OM man skriver i tio år på Sourze så blir det lätt en vana....
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.