Valt inlägg:
#196 Aguirre,jag har kanske uttryckt mig otydligt. Jag påstår ingenting om huruvida det finns mycket obestridliga fakta att tillgå angående förintelsen eller ej. Det jag säger är att jag själv inte har gått till källorna, utan endast tagit för givet att mina historieböcker talat sanning. När jag upptäcker att min övertygelse har grund i auktoritetstro - och inte i egna efterforskningar - så anser jag det vara helt rätt av mig att jag intar neutral hållning och lämnar öppet för att mina auktoriteter kan ha fel eller kanske använt sanningen på ett propagandistiskt sätt. --- Jag har inte sagt att jag ämnar stanna kvar i den position som jag nu är. Ingen kan därför på denna grund och redan nu kalla mig för intellektuellt lat. Jag anser att jag, i och med att jag omedelbart går till neutral hörna, i samma stund som jag blir varse att jag trott på auktoriteter, utan att jag på ett källkritiskt sätt kontrollerat dem, intar den intellektuellt sett enda rimliga hållningen till en plötsligt uppdykande insikt. --- Hur kunde jag göra på annat sätt?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?