Valt inlägg:
#209 - Hej Inger! Detta är ju en konspirationsteori så god som någon. Faktum är att även jag anade samarbete av ett lite mer organiserat slag när det gäller CMO och dig m.fl. Men jag har släppt de misstankarna. Jag tror istället att lika har en tendens att dras till varandra utan att det utses en - s k "ledaren". --- Jag tror att vi här på Sourze för samma kamp, som fördes mellan judendom och urkristendom för ca 2000 år sedan. Den nya tiden talar om att älska sina fiender och om att be för dem som förföljer oss. Den gamla tiden kan omöjligt förstå sådana ord. --- Den nya tiden talar om att det stora vi längtar efter skall komma inifrån varje individ, medan den gamla tiden ser en mäktig konung, som skall komma till Jorden och sedan styra över folken. --- Den gamla tiden kunde inte förstå vad den nya tiden vittnade om. Istället tystades vittnet.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?