Valt inlägg:
Precis, många människor saknar "bredare kunskap om hur världen fingerar" olika propagandahändelser i våra medvetanden. http://www.sourze.se/forum/thread/10740144/page10#post10742452 Till skillnad mot vissa här på Sourze så anser jag absolut nödvändigt att vi lär oss genomskåda alla kulisser. Många är rädda för att nya fiendebilder ska målas upp, när vi försöker förstå vad som pågår bakom kulisserna, varför så mycket är förljuget. "fingerat", som du skriver.
Fällan att halka in i fiendebildsprojiceringar är utlagd för att fånga oss på vägen. Den måste vi ta oss förbi som en del av vår mänskliga frigörelse. Jag tror dock att detta kräver just att genomskåda alla gamla sådana projiceringar. Som kan vara bland de starkaste tabun vi har. Jag håller alltmer på att göra det i mig själv, men processen måste fortgå och även uttryckas offentligt. Vill verkligen lösa upp dessa blockeringar, för att därmed frigöra enormt många människors numera blockerade engagemang... Engagemang till vad, måste jag först känna mig klar över. Så det är också något som måste bli klart inom mig. Innan jag verkligen vet vad jag vill, kan jag inte manifestera det!
En vän frågade sig, "Tjänar ondskan och skuggorna sitt syfte?" Jag svarade "- Ja! De hjälper oss att definiera oss själva. Vi definierar vilka vi är och vilka vi inte är, genom att acceptera och förkasta. Det vi accepterar är vi. Det vi förkastar är vi inte. Skilj dock på när vi projicerar att någon annan är det vi inte vill se i oss själva. Vi måste se allt. Annars kan vi inte definiera oss själva på ett sant sätt. Vi har skuggorna inom oss. De yttre hjälper oss - om vi är sanna mot oss själva - att upptäcka dem i oss själva, och att göra upp med dem. Att rena oss själva. Att rena våra egna själar."
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?