| Inlägg #21: Postat: 2010-11-30 06:23:00 | |
|
Dag Nilsson |
#18 CMO, det är uppenbart att du inte drar dig för att felcitera människor om det gagnar dina syften. "Ingenjören", som du så föraktfullt uttrycker dig, påstår INTE att WTC 7 kommer ner med en acceleration motsvarande fritt fall. Det han påstår 3.48 minuter in i videon är att UNDER 2.25 SEKUNDER rasade huset 105 fot motsvarande 8 våningar MED EN ACCELERATION MOTSVARANDE FRITT FALL. --- Vem är du, CMO, att ifrågasätta den ingenjörens kompetens om du inte fattar skillnaden på vad han säger och det du påstår att han säger?
|
| Inlägg #22: Postat: 2010-11-30 06:57:00 | |
|
Dag Nilsson |
#18 CMO skriver: "För det tredje har ingenjören också fel i att falltiden skulle vara dramatiskt annorlunda om sprängmedel använts, så premissen för hans kritik är felaktig." --- CMO, du vantolkar och lägger till som det behagar dig. Vilka ord i intervjun ger stöd för att ingenjören säger det du påstår? Jag kan inte finna dem. Är det så CMO, att när du inte kan ta stöd i fakta, så känner du dig oförhindrad att ljuga ihop passande berättelser? Förstår du vad ingenjören menar med orden: "it never goes to zero"? Förstår du att FRITT FALL innebär att motståndet är EXAKT NOLL?
|
| Inlägg #23: Postat: 2010-11-30 07:23:00 | |
|
Inger Olsson |
Tittade på länken i #12. De metoder som reportern använder sig av är urgamla tricks, och kan och får i n t e inte ens användas i svensk rättssystem som b e v i s för fällande dom! Den tekniska NIST-rapporten håller ännu och spekulationer är fortfarande spekulationer. Det har inte kommit fram vetenskapliga bevis som talar e m o t den.
Att det sen finns en del politiska och religiösa vildar som använder sig av även 9/11 för att LYFTA fram sina egna agendor är, i nutid, kanske inte så konstigt. |
| Inlägg #24: Postat: 2010-11-30 07:35:00 | |
|
Inger Olsson |
forts. Missnöje finns ju alltid som grund. Det värsta är dock att man inte skyr några metoder alls för att nå sina "mål". Därför går det även att använda direkta lögner OM den egna "sanningen" gynnas. Revoltörerna under franska revolutionen skydde varken lögner eller våld för att driva igenom sina "sanningskrav". Kanske bör vi ha detta i minnet och, psykologiskt, studera hur debattörer beter sig även på Sourze?
|
| Inlägg #25: Postat: 2010-11-30 10:08:00 | |
|
Blackie |
Är det någon som tror mera på den officiella NIST teorin som har tagit en titt på föredraget som Architects And Engineers For 9/11 Truth Länk: cms.ae911truth.org gav år 2008 för att jämföra argument!?. Finns att se gratis här Länk: video.google.com och finns även länkar till en 30 minuters version här Länk: ae911truth.org för den som är nyfiken att höra en föreläsning ur deras perspektiv. Alltid någon pusselbit att hämta vad man än studerar. Det kanske är lättare för er att höra/se på vad folk som har ’bevis’ att dom är högutbildade säger, än att lyssna på någon som är välutbildad utan betyg/bevisgått en egen skola i ämnet.
|
| Inlägg #26: Postat: 2010-11-30 10:57:00 | |
|
Inger Olsson |
#25 Jag tycker den här länken säger mycket ...Länk: stj911.org
|
| Inlägg #27: Postat: 2010-11-30 11:11:00 | |
|
Inger Olsson |
forts. Blackie: Fann även ett öppet brev till Richard Gage, som du ref. till. Länk: cool-places.0catch.com
Nej, någon uppenbar explosion kan man inte finna som orsak till raset.. Det hörs s a s inte "mycket" när tornen rasar... |
| Inlägg #28: Postat: 2010-11-30 14:05:00 | |
|
Dag Nilsson |
#12 Robert, något som jag anser vara en anomali, är att flygplanet anses ha krockat med fem stycken lyktstolpar, utan att det verkar ha släppt ifrån sig en enda del, som slitits bort vid kollisionerna. --- I Metro: 2009-01-16 kunde man läsa: "En händelse som tas upp i rapporten skedde på 80-talet då en Fokker F-28, som höll en fart på 300 knop , kolliderade med en fiskmås. Fågel träffade ovanför vindrutan och trängde igenom plåten och passerade 10 cm från styrmannens huvud och slog i väggen bakom."
Fiskmås väger ca 0,25 kg. Farten 300 knop är ca 560 km/tim. --- Lyktstolparna som trafikflyget krockade med vid Pentagon vägde ca 110 kg styck. Alltså något tyngre än fiskmås. I gengäld höll planet som kolliderade med dem ca 300 km/tim HÖGRE hastighet än Fokker F-28. --- Nu blir det naturligtvis inte så enkelt att det går att rakt av jämföra vikten på fiskmås med lyktstolpe, när man skall beräkna anslagsenergin. Stolparna slits av och man måste känna till brottgränser och lite annat. --- Men jag får för mig att lite värre än fiskmåsar tog de nog i alla fall. Särskilt som farten var högre och anslagsenergin ökar - om jag minns rätt - med kvadraten på hastighetsökningen. --- Jag tänker nu att våra teknisk bevandrade vänner CMO, Daniel, Inger m.fl. kanske kan ta och räkna lite på hur troligt det är, att inga delar slitits bort vid någon av kollisionerna. Jag ser fram emot att ta del av deras resonemang angående flygplanets skador vid kollisionerna med de fem lyktstolparna. |
| Inlägg #29: Postat: 2010-11-30 15:04:00 | |
|
Thomas L. Aabo |
Ibland är det mer roligt än annars att läsa sås-kommentarerna.
|
| Inlägg #30: Postat: 2010-11-30 15:59:00 | |
|
Dag Nilsson |
#29 Underbart med någon som trotsar jantelagen och inte tvekar att låta sin bildningsnivå lysa upp i vintermörkret. Kanske får vi ännu fler underfundiga "flash of genius" till livs. Ordet "sås" är ju en fenomenal association för att komma från det hållet. Det blir inte lätt att överträffa. Ändå tror jag att vi längre fram på dan får hålla oss beredda på överraskningar. De flerstaviga orden är inte att leka med.
|
| Inlägg #31: Postat: 2010-11-30 17:34:00 | |
|
daniel1978 |
Varför skulle inga delar slitits av vid kollisionerna? Bildgoogling ger snabbt bilder på ganska mycket bråte på gräsmattan framför Pentagon, t ex Länk: jpdesm.pagesperso-orange.fr
|
| Inlägg #32: Postat: 2010-11-30 17:52:00 | |
|
open minded |
#31 Wow en bit av 60 ton... "People who were at the disaster site were not able to clarify what happened to the 60 tons of aluminum in the 757 that supposedly hit the Pentagon. When asked by a journalist at a press conference the day after the attack: "Is there anything left of the aircraft at all?" Arlington County Fire Chief, Ed Plaugher, said:"
|
| Inlägg #33: Postat: 2010-11-30 17:53:00 | |
|
Ibrahim |
Jag tror att de värsta konspirationsteoretikerna är de som godkänt den officiella versionen, dvs NIST:s slutsatser. Man är nog en konspirationsteoretiker om man tror på vad en massa uppköpta "experter" säger och ignorerar allt annat som av många medborgare lyfts fram som misstänkta faktorer i vad som hände den elfte september 2001. Jag har debatterat i detta ämne i ett bra tag nu. Jag har märkt att det alltid finns de som är hängivna NIST-supporters. Är folk verkligen så dumma, eller är de helt enkelt så ointresserade av allting att de sätter sin tillit till vem som helst med lite auktoritet? Min poäng är att t.o.m. George W Bush skämde ut sig på TV när han några dagar senare berättade om hur han såg det första flygplanet flyga in i WTC. De bilderna sändes först den 12:e september. Så, Bush säger fel saker, men folk köper ändå den officiella versionen. Tusentals vittnen hör flertalet explosioner både före och efter dådet, ändå köper folk den officiella versionen. 200 israeliska spioner greps av FBI kort efter dådet. Ändå vill folk tro att det var några skäggiga araber i en grotta som lyckades kapa 4 flygplan samtidigt, varav en som aldrig hittades. Det enda spåret av det fjärde planet är en ganska stor krater i Pennsylvania, om jag nu inte misstar mig. Har al-Qaida lyckats gömma undan ett 60 meter långt flygplan från amerikanska myndigheter i 9 år nu? Samma land som fann Saddam Hussein i ett litet hål?
|
| Inlägg #34: Postat: 2010-11-30 18:03:00 | |
|
Dag Nilsson |
#31 Daniel, jag håller för sannolikt att det vingarna som träffat lyktstolparna. Har du en annan uppfattning? Tror du att det är en bortsliten plåtbit från en vinge din bild visar? Hur förställer du dig att en träff - vinges framkant mot ett rör i hastighet över 800 km/tim - får just en sådan plåtformation till följd? Om träffen istället rör flygplanskroppen - var på flygplanskroppen anser du den troliga träffen skett för att en plåtbit med detta utseende på något sätt kan anses trolig?
|
| Inlägg #35: Postat: 2010-11-30 18:16:00 | |
|
erobwen |
Jag tycker ändå att vittnen är viktigare än plåtbitar och annat som går att fejka. Man kan lägga ut plåtbitar och man kan böja lyktstolpar hur nu det gick till. Men hur kan man förklara att alla vittnen i filmen pekar ut en helt annan inflygningsvinkel än den som är den officiella, och att det till och med fanns vittnen som såg planet flyga iväg!. Jag tycker att det talar för sig själv. Man kan märka att utredarna är noga med att inte ställa ledande frågor etc. Så jag tycker att alla vittnesmål har hög trovärdighet. Dessutom är ju beteendet på den där Taxi chauffören väldigt besynnerligt.
|
| Inlägg #36: Postat: 2010-11-30 18:28:00 | |
|
open minded |
Daniel du som verkar vara så grym på att hitta bilder. Kan du snälla hitta en bild med ETT säte från pentagon. Hur många va det nu i en boeing... Hmmm.. säkert ett ton. snälla visa mig 10 st säten så finns möjligheten att övertyga mig om att ett plan träffade pentagon. Nu har du chansen TA DEN.....
|
| Inlägg #37: Postat: 2010-11-30 20:46:00 | |
|
Lars-Erik Molin |
#31. Bilden visar en vrakspillra som borde gå att identifiera att komma ifrån en specifik plats på ett plan. Har någon sett en sådan rapport? Det förefaller dock som om gräsmattan har klarat kraschen relativt bra. Se reklamfilmen om hållbara gräsmattor: Länk: killtown.911review.org .På slutet finns en bild som visar pentagons gräsmatta hur det ser ut efter det begav sig och en annan bild som visar hur det ser ut efter en verklig flygplanskrasch.
|
| Inlägg #38: Postat: 2010-11-30 21:30:00 | |
|
open minded |
Det roliga med hela den här incidenten är att amerikanernas försvarssystem är så pass avancerad att de till och med kan skjuta ner sateliter från rymden men dagen x lyckades grottmänniskor från ökenlandskap fälla 2 av de mest rustika ingenjörs byggnader i världen. Dessutom lyckades de flyga in ett 60 tons flygplan in i världens mest bevakade byggnad och dessutom lyckades de trolla bort 60 ton med flygplans delar. Inte nog med det Centrala byggnaden för den mest intelligenta försvarsgruppens byggnad föll ihop pga en liten brand. Den dagen lyckades de varken skjuta ner 3 "plan" och det okända vakumsuget som sög ner den 3 byggnaden vet de fortfarande inte vad det orsakades av. 260 ca våningar rasade samman på ungefär 25 sekunder ca 1300meter stålbyggnad.
|
| Inlägg #39: Postat: 2010-11-30 22:59:00 | |
|
Blackie |
#38: Som NIST i sin sista rapport om WTC 7 Länk: wtc.nist.gov säger att:”The Investigation Team has compiled a list of key factors that enabled ordinary fires to result in an EXTRAORDINARY outcome.”, och ”The collapse of WTC 7 represents the FIRST known instance of the total collapse of a tall building primarly due to fires.”. Men det är fortfarande den mest sannolika förklaringen enligt vissa!?. jag rekommenderar Tage Danielssons berömda sannolikhetsmonolog från 1979. Länk: youtube.com
|
| Inlägg #40: Postat: 2010-12-01 04:09:00 | |
|
CMO |
#21 Det var inget felcitat, han talar endast om frifall vid ett flertal tillfällen och ger därmed en felaktig bild av rasförloppet. Vidare vet vi kompetenta ingenjörer, till skillnad från "Tony Szamboti" och diverse truthmuppar, att det finns något som heter "mätfel". Mätningarna av fallhastigheten gjordes med hjälp observationer av videofilmer och beskrivs av NIST som "uppskattningar". Det är rimligt att anta att motståndet i strukturen när byggnaden faller NÄSTAN i fritt fall under CIRKA 2.25 sekunder motsvarar någonstans mellan 0-1 av rörelsenergin i den rasande byggnaden. Endast en komplett idiot skulle dock hävda att motståndet är "EXAKT NOLL" som i kommentar #22. Däremot kan vi, som NIST gör, säga att motståndet är försumbart, jämfört med rörelseenergin om byggnaden faller med en acceleration som är nära tyngdaccelerationen.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.