| Inlägg #301: Postat: 2010-09-23 00:05:00 | |
|
Bizon |
Ibrahim #293 "Apropå det palestinska valet i januari 2006 var det ett fullständigt legitimt val. Hamas vann ett demokratiskt val, oavsett vad du tycker om det. Verkligheten är att Gaza-remsan är isolerat för att palestinierna röstade på "fel" parti. Demokrati? Sure..." Anade att du skulle vara helt överens med mej på den punkten :- I inlägg #293 måste jag säga att du ägnar dej åt en betydligt mer begriplig retorik än du brukar och pekar på sakfrågor och för ovanlighetens skull inte några religiösa flaggor som viftar. Jag blir förvisso inte riktigt klok på om du är liberal eller har dina sympatier åt vänster, men det är väl en mix kan jag tro - förresten spelar det inte så stor roll då det mer är livet som är viktigt. ---------- Du pekar också på miljöförstöringen vilken du ifrågasätter, växthusgasernas betydelse för den globala uppvärmningen och vist kan man undra ibland. Själv finner jag det långt ifrån otroligt att diverse ämnen som släps ut i vår näratmosfär och miljö kommer att påverka oss och det övriga livet - huruvida det motverkar eller förstärker de naturligt förekommande förändringarna är ingen helt klar över - men någon riktig balans har det aldrig varit på denna jord. Förvånande är det inte heller att universell kapitalintressen försöker utnyttja situationen. ---------- En annan myt i debatten är att de klagoröster som hörs om invandrare inte skulle äga giltighet och att dessa enbart skulle vara tagna ur luften. Så är det naturligtvis inte - lika lite som att klagomålen skulle gälla alla med utländsk bakgrund, men problemet finns och måste tas på allvar - det anser jag nog är det största enskilda misstag som både de etablerade politikerna och massmedia måste ta på allvar.
|
| Inlägg #302: Postat: 2010-09-23 18:20:00 | |
|
Ibrahim |
Nej Adamo. Vi muslimer får ALDRIG ljuga. Det är en av de tio budorden. Den som påstår att vi muslimer får ljuga har blivit felinformerad. Grovt.
|
| Inlägg #303: Postat: 2010-09-23 18:29:00 | |
|
Ibrahim |
Bizon #301. Jag är varken liberal eller vänster. Men det finns några få bra saker i de ideologierna. Angående miljödebatten har det snarare visat sig vara så att världsledande forskare manipulerat data vad gäller bl.a. koldioxidens effekter. Detta försvagar inte bara förtroendet för forskare i överlag, utan även punkterar deras teorier runt avgasernas effekter. Att koldioxidgas skulle leda till ökade temperaturer är inte längre troligt. Dessutom har forskare gjort ett oförlåtligt misstag, genom att ignorera solens påverkan på jorden. Vad gäller debatten om invandring håller jag med dig om att de etablerade partierna helt och hållet skitit i att ta upp frågan. Men detta rättfärdigar fortfarande inte att rasister tar över i Riksdagshuset. Det är värt att återigen påminna om att samtliga partier domineras av "modernistiska" ideologier från industrialismens ungdom, förutom Kd vill det säga. Kommunismens mentor var en sionist vid namnet Moses Hess, och vad gäller de borgliga partierna är det exakt samma elit som föder de liberala tankevärderingarna.
|
| Inlägg #304: Postat: 2010-09-23 18:31:00 | |
|
Jakob |
Ibrahim, hör du inte själv hur dumt det låter, vi får "inte ljuga" och du gör ju det mest hela tiden när du jämför och jämställer Islam med andra religiösa politiska organisationer.
Den saken är solkar, du måste hålla dig på mattan som innebär att du är en ofrälse som inte vet vad fred och frihet innebär. |
| Inlägg #305: Postat: 2010-09-23 18:39:00 | |
|
Ibrahim |
Alltid kul med främlingar som tror sig veta bäst om ens personliga egenskaper. Du är inte den förste att påstå en muslim ha fel, och säkerligen inte den siste. Om du försöker påstå att Islam är mer politiskt än religiöst vill jag gärna att du springer rakt in i en vägg några gånger tills det att du kan börja tänka irrationellt.
|
| Inlägg #306: Postat: 2010-09-23 18:48:00 | |
|
Jakob |
Ibrahim jag sa ju att du inte förstod vad Islam står för och borde hålla dig på mattan.
Tycker du att Koranens satansverser är fredlig religion så är det du som redan sprungit mot en vägg och slagit i huvudet om man får tolka hur mycket blaj du skriver som du inte ens själv förstår vad det betyder. |
| Inlägg #307: Postat: 2010-09-23 21:09:00 | |
|
Adamo |
#301: Förvisso vann hamas valet men, baserad på hur vidrigt de har behandlat sina politiska motståndare kan man lätt konstatera hur lite respekt hamas har för oliktänkande, för yttrandefriheten eller för demokratin. Samt vilka metoder de har använt sig av för att få röster. Deras barn lär sig ständigt att hata judar och andra ”otrogna” och sjunger ”barnlåtar” såsom: ”alla vi vill bli martyrer av allah” och ”tills deras judarnas blod rinner på gatorna”. Hur många oskyldiga måste muslimerna slakta tills ”bison” och hans gelikar anser att dem har slaktat för många?! Nåväl, terroristkramare kommer aldrig att sluta omfamna sina islamofascister, ”bizon”, ibrahim och likasinnade kunde väl buntas ihop och skickas till vilket land som helst som styrs av sharialagen där de skulle stormtrivas.
|
| Inlägg #308: Postat: 2010-09-23 21:13:00 | |
|
Adamo |
Tittar man närmare på islams utbredning kan man klart och tydligt se att islam har brett ut sig med hjälp av erövringar, slakt och ockupationer av grannländerna, samt att den spridit sig i ett bälte från arabvärlden.
islam har aldrig i någon omfattning spridit sig genom missionerande från imamer i andra länder. islam betyder underkastelse och är en religion som ställer stora krav på sina utövare men också på samhället. Exempelvis om en muslim överger sin tro blir han/hon dömd till döden. |
| Inlägg #309: Postat: 2010-09-23 21:15:00 | |
|
Adamo |
Men islam är inte bara religion. Många debattörer avvisar kritik av islam med hänvisning på religionsfriheten... Men islam är långt mer än bara en religion. islam är också en politisk rörelse kopplad till religionen. Inte ens Turkiet har lyckats hålla isär politik och islam någon längre tid, beroende på att det inte kan accepteras av religionen.
|
| Inlägg #310: Postat: 2010-09-23 21:17:00 | |
|
Adamo |
Förutom ett trossystem är islam också ett juridiskt och politiskt ideologiskt system. islam ger svar på allt ifrån hur räntepolitiken skall skötas till hur lag och ordning skall konstitueras, samt kräver ovillkorligt underkastelse i alla frågor.
Islam är också till skillnad från många andra religioner en uttryckligen militant religion som uppmanar krig och belönar dem som stupar i strid för Islam. |
| Inlägg #311: Postat: 2010-09-23 21:27:00 | |
|
Adamo |
Argumentet man får ofta höra när man nämner dessa fakta är att så är inte alla muslimer, det är bara fundamentalister och extremister. Visst kan man instämma i att alla muslimer knappast drar ut i heligt krig för från en dag till annan, men vi väntar fortfarande på massdemonstrationer där "moderata" muslimer protesterar hög ljudigt mot terrordåd som sina fundamentalister ständigt begår. Troligen får vi vänta för evigt.
|
| Inlägg #312: Postat: 2010-09-23 21:31:00 | |
|
Adamo |
Däremot kan man knappast påstå sig vara muslim och bryta det som uttryckligen står i koranen och sunna som är de levnadsregler som ska följas.
Även om inte alla muslimer följer påbudet att med vapen i hand bekämpa de otrogna, så är målet desamma - en muslimsk stat. Det är bara medlen som skiljer; vapen eller barnvagnar... |
| Inlägg #313: Postat: 2010-09-23 21:33:00 | |
|
Jocke S-43 |
Jaha, ännu en antimissionär mot islam! Snart kan ni bilda en egen religion! Kristendomen är väl rätt militant? Fast den har delat upp förtrycket, det som är mer homogent inom islam som du mycket riktigt påpekar på olika aktörer. Handelsresande i slaveri, t.ex.! Militär och politiker för kolonialism. Och så då missionärerna för "plåster på såren"! Alternativt helvete i st f dödsstraff!
|
| Inlägg #314: Postat: 2010-09-23 21:40:00 | |
|
ombudet |
Den islamistiska terrorismen inom EU ser ut så här. 2008 genomfördes totalt 515 terrordåd varav 0 utförda av islamister. År 2009 genomfördes 418 terroristdåd varav 1 av islamister. Summa för de två åren denna statistik har förts är alltså 1 islamistiskt terrordåd av 933 totalt.// Vi ägnar mycket tid och kraft åt den där promillen.
|
| Inlägg #315: Postat: 2010-09-23 21:42:00 | |
|
Adamo |
#313: Vart har jag försvarat kristendomen? Dessutom kan du inte rättfärdiga en massmördare i Malmö bara för att det har funnits också en massmördare i Kiruna.. din jämförelse är därför irrelevant. Vidare handlar detta om islam, kan du inte hålla dig till ämnet?
|
| Inlägg #316: Postat: 2010-09-23 22:26:00 | |
|
Adamo |
Talibanerna bedriver häkta islam - precis som muhammed gjorde för 1400 år sedan. Den falska profeten har aldrig gjort något hederligt dagsverke i sitt liv, utan bara plundrat, mördat och förslavat andra folkgrupper. islam har inte åstadkommit annat än kaos, elände och blodspillo.
|
| Inlägg #317: Postat: 2010-09-23 22:28:00 | |
|
Adamo |
År 1992 i Algeriet blodtörstiga muslimer hackade till döds med macheter 110 000 algeriska civila. Inga tårar rann ner "fredsaktivisternas" kinder. Inga bilder av dessa mördade människor - spädbarn, barn, kvinnor och män - dök upp i massmedia eller på affischer i europeiska eller amerikanska gator. Ingen som marscherade för att protestera mot dessa vidriga mord.
|
| Inlägg #318: Postat: 2010-09-23 22:31:00 | |
|
Adamo |
Vidare har vi den armeniska massakern också känd för den armeniska förintelsen, där turkiska muslimer systematiskt förföljde den armeniska befolkningen under och efter första världskriget.
Blodtörstiga muslimer kastade ut armenierna ur sina hem och tvingade dem att marschera hundratals mil utan mat och vatten mot öknen i det som idag är Syrien. Nästan två millioner armenier av alla åldrar och kön torterades till döds, där våldtäkter och andra vidriga övergrepp varit vardagsmat. |
| Inlägg #319: Postat: 2010-09-23 22:44:00 | |
|
Ibrahim |
Jakob. Vad är det med Koranen som gör att den har fel enligt dig? Mitt svar på frågan, om jag får svara på den: det är du som inte förstår. Läser man Koranen, eller vilken bok som helst, med fördomar är man dömd att bli ännu mer fördomsfull. Vad vi kan konstatera med dig och den där killen som kallar sig "Adamo" att efter 1400 år finns det fortfarande lögnaktiga typer som sprider lögner om Islam. Jag vet rätt mycket vad som står i Koranen, för jag har läst den. Jag är väldigt säker på att du inte har gjort det.
|
| Inlägg #320: Postat: 2010-09-23 22:48:00 | |
|
Ibrahim |
Adamo. När tänker du sluta klänga på en hel religion för vad ett fåtal idioter har gjort? Tänker du klänga på Kristendomen för vad några kristna har gjort? Tänker du klänga på Judendomen för vad några judar har gjort? Liberalismen? Kommunismen? Hela mänskligheten? Jag låter aldrig idioter representera mig, och mitt tips till dig är att också göra det. Låt inte terrorister kontrollera dina åsikter. Vad gäller talibanerna är de finansierade av oljehandlare i västvärlden, via Saudi Arabien. Saudi Arabien domineras av en sekt kallad wahhabismen, som får väldigt mycket stöd i västvärlden. Wahhabismen är en lika stor fiende till Islam som sionismen. Läs på tills nästa gång du tänker skriva.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.