Valt inlägg:
Ibrahim #293 "Apropå det palestinska valet i januari 2006 var det ett fullständigt legitimt val. Hamas vann ett demokratiskt val, oavsett vad du tycker om det. Verkligheten är att Gaza-remsan är isolerat för att palestinierna röstade på "fel" parti. Demokrati? Sure..." Anade att du skulle vara helt överens med mej på den punkten :- I inlägg #293 måste jag säga att du ägnar dej åt en betydligt mer begriplig retorik än du brukar och pekar på sakfrågor och för ovanlighetens skull inte några religiösa flaggor som viftar. Jag blir förvisso inte riktigt klok på om du är liberal eller har dina sympatier åt vänster, men det är väl en mix kan jag tro - förresten spelar det inte så stor roll då det mer är livet som är viktigt. ---------- Du pekar också på miljöförstöringen vilken du ifrågasätter, växthusgasernas betydelse för den globala uppvärmningen och vist kan man undra ibland. Själv finner jag det långt ifrån otroligt att diverse ämnen som släps ut i vår näratmosfär och miljö kommer att påverka oss och det övriga livet - huruvida det motverkar eller förstärker de naturligt förekommande förändringarna är ingen helt klar över - men någon riktig balans har det aldrig varit på denna jord. Förvånande är det inte heller att universell kapitalintressen försöker utnyttja situationen. ---------- En annan myt i debatten är att de klagoröster som hörs om invandrare inte skulle äga giltighet och att dessa enbart skulle vara tagna ur luften. Så är det naturligtvis inte - lika lite som att klagomålen skulle gälla alla med utländsk bakgrund, men problemet finns och måste tas på allvar - det anser jag nog är det största enskilda misstag som både de etablerade politikerna och massmedia måste ta på allvar.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?