Rösta på SD - som att spela på lotto

Den här tråden diskuterar artikeln Rösta på SD - som att spela på lotto.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2010-05-31 18:34:00
Lasse i Gatan
Nu har knarknissen kommit igång igen, flytta till Portugal så får du ha ditt knark för eget bruk.
Michael Gajditza alias ombudet vem är du ombud för? knarkmaffian eller den organiserade brottsligheten?
Förövrigt att läsa i din artikel handlar bara ordbajseri, finns inget som stämmer med verkligheten.
Inlägg #2: Postat: 2010-05-31 23:17:00
arga gubben
Det finns även andra partier som har lottokaraktär. Somliga har t.o.m. en viss oförutsägbarhet. Vet inte om det är bättre eller sämre....?
Inlägg #3: Postat: 2010-05-31 23:28:00
ombudet
Lasse i Gatan håller som vanligt en låg nivå. Så låg att det för många av oss till och med är svårt att nå ned till den. Faktiskt lika lågt som Glocalnet.....Egentligen så anser jag att det är meningslöst att bemöta inlägg och kommentarer som enbart är ignoranta och rent ut sagt korkade. Ta som exempel det han skriver om knarkmaffia och organiserad brottslighet. Vem som helst utom då Lasse som tänker till en aning inser snabbt att de som är i särklass minst intresserade av en legalisering är just knarkmaffian och den organiserade brottsligheten. Det som gör att man kan ta såna fantasipriser för ett gram i grunden mycket billiga kemikalier, är ju just det faktum att de är illegala. Att legalisera narkotika skulle vara det värsta dråpslag som drabbat den organiserade brottsligheten någonsin. Detta tycks inte Lasse förstå alls.Om du tänker skriva fler kommentarer så tänk först och skriv sedan. Känner till uttrycket att det är bättre att vara tyst och låta folk tro att man är en idiot, än att öppna munnen och undanröja varje tvivel?
Inlägg #4: Postat: 2010-05-31 23:34:00
ombudet
Hej arga gubben! Verkar inte vara så farligt med argsintheten ikväll, tycker jag. Du har helt rätt i det du skriver men två fel gör ju inte ett rätt! Jag har uteslutande skrivit om det faktum att Almqvist, utan reservationer, hävdar att det enda parti som har en samhällsbärande politik är SD. Om och när man hävdar det så får man också åtminstone göra ett försök att leda påståendet i bevis. Att hänvisa till att det samhällsbärande skulle bestå av någon sorts pragmatism är helt enkelt inte hållbart. Så bevisbördan för påståendet ligger hos Almqvist och jag väntar med spänning på att få höra vad han grundar sitt påstående på.
Inlägg #5: Postat: 2010-06-01 00:44:00
Tartyff
Ombudet det är bra att du är moralens väktare men att ta sig brösttoner smutsar ner din image som gör dig mindre trovärdig är allt annat än bra.
Inlägg #6: Postat: 2010-06-01 03:33:00
ombudet
Vänta nu Tartyff, moralens väktare och brösttoner? Om du med brösttoner menar att jag i min replik till Lasse i Gatan använt sådana så har jag, trots att jag kallas både det ena och det andra, hållit en vettig nivå enligt min uppfattning. Moralens väktare står i diametral motsats till vad Lasse säger så det blir spännande att höra vad du avser med detta för själv förstår jag faktiskt inte vad du menar? Så, som sagt, skriv gärna ett förtydligande.
Inlägg #7: Postat: 2010-06-01 11:35:00
Tartyff
#6 ombudet om du tycker att det är på sin plats att kalla någon för idiot för personen ifråga inte delar dina åsikter, är ett lågvattenmärke och det är just en fin moral du håller dig med. Mellan raderna skulle du vilja legalisera knarket, för du har inte förstått att vi får än mer pundare att dras med om så blir fallet att legalisera knarket. Kolla upp Nederländerna där man legaliserade vissa knarksorter och trodde att man skulle få bukt med langarna och narkomanerna, det visade sig ganska snabbt att det blev fler knarklangare och narkomaner. Så ditt fördömande över L.G. var enfaldigt gjort av dig. Jag tyckte ett tag att du presenterade förnuftiga åsikter, men nu rann sinnet över och ditt förnuft försvann. Så din trovärdighet har du pantat.
Inlägg #8: Postat: 2010-06-01 12:12:00
ombudet
Jag förstod redan då jag lämnade artikeln att det skulle bli en del kommentarer av den här sorten. Om det hade varit så att personen ifråga inte delade mina åsikter så kunde vederbörande ha skrivit det och angripit mina åsikter. Istället så får jag i en kommentar läsa att jag är en "knarknisse", att jag är ombud för knarkmaffian och/eller den organiserade brottsligheten och att min artikel är ordbajseri. Jag kallar inte någon för idiot för att den personen inte delar min åsikt. Däremot så kan jag tycka det om någon som inte har något vettigt eller konstruktivt att säga utan enbart angriper mig som person enligt ovan. Vad gäller Nederländerna får du gärna ange en källa för det du påstår. Det stämmer inte med de informationer som jag har. Jag beklagar för övrigt att du tycker som du gör i frågan. Det är ändå din fulla rätt. Jag vill dock än en gång understryka att om L.G. hade haft invändningar mot vad jag skrivit i artikeln så hade också mitt svar blivit helt annorlunda. Nu vore det dessutom väldigt trevligt om kommentarerna kanske i fortsättningen kunde handla om ämnet, d.v.s mitt ifrågasättande av påståendet om att SD skulle vara det enda partiet med en samhällsbärande politik.
Inlägg #9: Postat: 2010-06-01 13:13:00
Tartyff
ombudet Jag tror att L.G. blev irriterad över att det inte är första gången som någon har skrivit om att legalisera knarket och därför blev han generell mer i sitt ord om knarknissar och kanske förknippade dig med användandet av droger. Hur som helst L.G. bör nog själv gå in och förklara exakt hur han tänker och resonerar eller hur? Nu angående om SD som det enda samhällsbärande parti kanske är både rätt och fel allt beroende på hur mycket man vet om den politiska versamheten i landet som dessvärre inte man kan läsa om alla gånger i dagspressen det finns faktiskt många tabubelagda frågor som inte ska få diskuteras som bekant. Med det här som vägledning kan SD vara det enda samhällsbärandet partiet tack vare sin öppenhethet att propagera för det tabubelagda. Jag ska tillfället i akt och komma med ett förslag till SD att de tar upp knarkfrågan och med deras vana trogen med följande mening "varför inte satsa dessa miljarder som går åt att importera folk till Sverige och satsa dem istället på att tvångsomhänderta varenda knarkare för vård och samtidigt kriminalisera användning av knark och som i förlängningen skulle täcka vårt behov av arbetskraft" Givetvis kan inte du nu anse någonting om detta förslag innan SD har sagt sitt. För att det inte ska uppstå ett meningslöst munhuggeri mot mig så avvaktar vi om någon i SD kommer med ett genmäle och får höra deras syn på saken. Angående Nederländernas knarkpolitik så höjs röster såväl av folket som politiker att stoppa legaliseringen av knark, men om detta går inte att finna ett ord om i svensk press som vanligt, som i många andra frågor som kan framstå som känsliga.
Inlägg #10: Postat: 2010-06-01 14:10:00
Lasse i Gatan
#3/ ombudet/ Legalisera knarket för eget bruk var det väl vi diskuterade och skulle det bli så kan du väl räkna ut med a...... att efterfrågan skulle bli omfattande. Priset på knark styrs av tillgång och efterfrågan. Gör tullen stora beslag stiger priset eller omvänt. Du verkar inte tänka på kommande generationer om du tänker överhuvud taget när du propagerar för legalisering av knark för eget bruk. Hur många alkolister fick vi inte under mellanölsperioden? något att fundera över. Sen går det bra att skriva på vanlig svenska i artiklar och kommentarer, kanslisvenska används bara av personer som vill vara lite märkvärdiga. Din undran av vad SD ska föra för politik när de kommer in i riksdagen får du här en liten vägledning om genom att studera deras skuggbudget. länk:Länk: friatider.se länk:Länk: politisktinkorrekt.info
Inlägg #11: Postat: 2010-06-01 15:04:00
ombudet
Se där! Till slut och närmast som en bisats så kom du L.G in på SD:s politik vilket ju faktiskt är vad min artikel handlar om. Om du vill diskutera narkotikapolitik, eller då närmare bestämt min inställning i den frågan, så finns det fler artiklar här på Sourze skrivna av mig som är alldeles utmärkta forum för den debatten.
Inlägg #12: Postat: 2010-06-01 15:24:00
ombudet
#9 Tartyff, ok, så skälet var att han inte delade min åsikt i en helt annan fråga. Jag har för övrigt inga synpunkter på ditt narkotikapolitiska förslag men ser med spänning fram mot att höra vad SD anser. För övrigt så säger jag samma sak till dig som jag sagt L.G. Vill ni diskutera narkotikapolitik så går det fint att göra det med mig med kommentarer till någon av de artiklar jag skrivit i ämnet. Här vill jag se en diskussion kring på vilket sätt som SD:s politik skulle vara samhällsbärande. Du anger här att samhällsbärandet skulle utgöras av att man tar upp något som är tabubelagt. Om så är fallet så vore det bra om du också kunde berätta vad detta tabubelagda är för något. Det underlättar diskussionen om båda parter vet vad det är som åsyftas.
Inlägg #13: Postat: 2010-06-01 15:55:00
Thomas L. Aabo
Lasse. "Hur många alkoholister fick vi inte under mellanölsperioden?". Tror du vi hade haft mindre alkisar om vi haft folköl istället för mellanöl?!!! Korkat!
Inlägg #14: Postat: 2010-06-01 16:51:00
Lasse i Gatan
#13/ Självklart. Du är väl inte så gammal att du kan ha upplevt något av den tidsperioden, mitt uttalande bygger på rena fakta.
Inlägg #15: Postat: 2010-06-01 17:05:00
ombudet
Då borde följaktligen antalet alkoholister nu vara betydligt lägre eftersom mellanölet varit borta en lång tid nu. Hittade så här i hastigheten bara jämförande siffror avseende totalkonsumtion alkohol per innevånare hos Systembolaget. 1998 var siffran 3,82 liter/svensk och 2008 hade den stigit till 5,38 liter/svensk För starkölsförsäljningen var motsvarande år konsumtionen 15,40 respekltive 27,47 liter/svensk. Det är rejäla ökningar i båda fallen. Du kan väl redovisa var dina fakta är hämtade Lasse. Jag hämtade mina hos Folkhälsoinstitutet.
Inlägg #16: Postat: 2010-06-01 18:25:00
Tartyff
#12 ombudet SD vill se till att hela vår befolkning ska leva under samma villkor och betingelse, fråga, vilket riksdagsparti har det på sin agenda? Står inte landets för att diskriminera svenska folket till förmån för invandrat folk, detta torde räcka som motiv, att SD är de enda samhällsbärarna och är inte något att diskutera om.
Inlägg #17: Postat: 2010-06-01 18:45:00
Lasse i Gatan
#15/ Jaha du ombudet, om jag ska ta fram fakta om mellanölets inverkan på gemene man och vilka som blev alkolister för att det sålldes i vanlig butik blir svårt att få fram. När det gäller mig själv slutade jag kröka för 32 år sedan, sådant umgänge finns inte för min del längre och att göra några intervjuer på. De flesta ungdomskamrater och arbetskamrater som saftade lite för hårt är döda sedan många år. I sjärnorna på slottet uttalade sig Lars Bergqvist så här, när läraren såg att han satt berusad i skolbänken, blev det inte så bra och att tillgängligheten av mellanöl var orsaken till det hela. Varför mellanölen försvann från butikerna kan du forska i om du är intresserad. Systemets siffror säger inget om antalet alkolister. Slutsatsen blir ändå att ju högre konsumtion, desto fler alkolister får vi.
Inlägg #18: Postat: 2010-06-01 18:51:00
ombudet
"16 Tartyff, du är väldigt luddig i din säkerhet. Ge mig exempel på hur svenskar diskrimineras vid t.ex anställningar eller inom rättsväsendet i förhållande till invandrare. Menar du att invandrare lättare får jobb än svenskar och att invandrare döms mildare och mindre ofta än svenskar så ge mig något som styrker detta och inte enbart din personliga åsikt.
Inlägg #19: Postat: 2010-06-01 19:04:00
ombudet
#17 Lasse, att antalet alkoholister hänger samman med konsumtionen är ju naturligtvis helt klart. Men, du hävdar att antalet alkoholister skulle ha varit väsentligen mindre utan mellanölet och för att man ska kunna tro på den uppgiften så måste du leda den i bevisning på något sätt.// Som jag visat har alkoholkonsumtionen och ölkonsumtionen ökat rejält under de senaste 10 åren och det har skett helt utan något mellanöl i butikerna. Om detta med alkohol i butiker skulle vara ett så stort problem så finns ju många länder på kontinenten som följaktligen borde vara mer eller mindre lamslagna av alkoholens verkningar vid det här laget.// Att mellanölet försvann var en följd av att nykterhetslobbyn vid den tiden var betydligt starkare än idag. För min egen del så betydde mellanölets försvinnande att jag som ung istället köpte starkare drycker till fest vilket knappast kan betraktas som en nykterhetspolitisk framgång.// Detta har väl ändå väldigt litet samband med att SD skulle vara det enda partiet med en samhällsbärande politik? Jag har i artikeln ställt ett antal frågor som det vore trevligt att få att svar på så det är vad jag närmast ser fram mot nu.
Inlägg #20: Postat: 2010-06-01 19:14:00
Tartyff
ombudet du får väl göra som många andra gör, går in och läser nättidningen NationellIdag som beskriver ibland hur svenska folket blir diskriminerat.
Länk: nationellidag.se
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...