Rösta på SD - som att spela på lotto

Den här tråden diskuterar artikeln Rösta på SD - som att spela på lotto.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2010-06-01 19:34:00
GunnarL
Jaha, nu är ArHo inne och härjar igen - denna gången under namnet Tartyff. Han är som en gummiboll. Det spelar ingen roll hur många gånger han blir utsparkad - han studsar alltid tillbaka igen. Det är bara pseudonymerna som varierar. Du måste vara uppe i minst tio nu ArHo. Låt se nu: "Sture Gunnarsson", "moppedisten", "cyklisten" - nej jag ids inte ens minnas.
Inlägg #22: Postat: 2010-06-01 19:41:00
ombudet
#20, innan jag gör det så måste jag fråga om du Tartyff har någon formell funktion inom SD? Jag undrar eftersom du har hänvisat mig till "den nationaldemokratiska rörelsens tidning" för att där finna svaret på hur SDU:s ordförande kan påstå att SD är det enda partiet som har en samhällsbärande politik. Har jag förstått dig rätt?
Inlägg #23: Postat: 2010-06-01 20:08:00
Tartyff
ombudet nej, jag har inte någon som helst koppling till något politiskt parti, utan är allmänt intresserad bara av politik och läser det jag kommer över som det slumpar sig. Självklart har jag försökt läsa på om de nationella hur de resonerar, en del kan man hålla med om och annat kan man ifrågasätta men så är det väl inom alla partier, att vissa saker håller man med om och annat är ljug för mig som jag tar avstånd ifrån. GunnarL tar jag avstånd ifrån, intrigmakare är inte något för mig att resonera med, om det är vad syftade på, med din fråga.
Inlägg #24: Postat: 2010-06-01 20:19:00
Tartyff
ombudet man nog ta de politiska ungdomspartiernas fundamentala politik med en nypa salt, fastän i vissa frågor kan de ha rätt i sina åsikter och varför skulle det vara helt fel eller fel över huvud taget om de anser detta att SD är det enda samhällsbärande parti? Vi båda kanske tolkar det fel vad de menar med samhällsbärande och därför trodde jag att du kunde hitta något dito resonemang i Nd partitidning, jag hittade inget iaf. Jag har hört att SD och ND är varandras fiender har du hört något om detta?
Inlägg #25: Postat: 2010-06-01 21:47:00
ombudet
#23 o 24 För det första: Det var just för att få svar på vad SD menar som jag skrev artikeln. Hittills har det varit pinsamt tyst därifrån.//
För det andra så har jag ingen koll på de inbördes relationerna mellan SD och ND men med ett beklagande konstaterar jag att mycket var likt. Låt oss skylla allt världens elände på en grupp så löser sig resten.....// För det tredje så hittade jag inget där som styrker någon tes om samhällsbärande överhuvudtaget. Jag hittade en massa hat och det hoppas jag innerligt inte ska bli samhällsbärande!! Hade jag funnit något så hade det ändå handlat om en ren partsinlaga och sådana har mycket lågt bevisvärde. Ge mig siffror och statistik på att det förhåller sig som du påstår så ska jag titta på den.
Inlägg #26: Postat: 2010-06-01 22:38:00
Tartyff
ombudet nu är det så här att jag är inte insatt i SD politik så att jag kan framstå som sakkunnig person i frågan om att vara samhällsbärare, så mycket kan jag tycka ändå att vi alla borde vara samhällsbärare och de som inte vill får vä slippa denna tunga uppgift.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...