Valt inlägg:
#17 Lasse, att antalet alkoholister hänger samman med konsumtionen är ju naturligtvis helt klart. Men, du hävdar att antalet alkoholister skulle ha varit väsentligen mindre utan mellanölet och för att man ska kunna tro på den uppgiften så måste du leda den i bevisning på något sätt.// Som jag visat har alkoholkonsumtionen och ölkonsumtionen ökat rejält under de senaste 10 åren och det har skett helt utan något mellanöl i butikerna. Om detta med alkohol i butiker skulle vara ett så stort problem så finns ju många länder på kontinenten som följaktligen borde vara mer eller mindre lamslagna av alkoholens verkningar vid det här laget.// Att mellanölet försvann var en följd av att nykterhetslobbyn vid den tiden var betydligt starkare än idag. För min egen del så betydde mellanölets försvinnande att jag som ung istället köpte starkare drycker till fest vilket knappast kan betraktas som en nykterhetspolitisk framgång.// Detta har väl ändå väldigt litet samband med att SD skulle vara det enda partiet med en samhällsbärande politik? Jag har i artikeln ställt ett antal frågor som det vore trevligt att få att svar på så det är vad jag närmast ser fram mot nu.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?