Därför föll WTC-tornen

Den här tråden diskuterar artikeln Därför föll WTC-tornen.
Showing page 11 of 31: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21
Inlägg #201: Postat: 2010-05-21 17:26:00
mad prophet
"För BAU-HOW-systemet har man genom Eurocode 3 beräknat fram en
utnyttjandegrad för olika pelare i en brandsituation och detta visar att
utnyttjandegraden varierar mellan 60-70 i ren materialreduktion. En utnyttjandegrad
på 60-70 motsvarar enligt Eurocode en kritisk ståltemperatur på cirka 525-550 ºC.
Eurocode 3, 2004 Ingenjörsmässigt övervägande, gjort av Jörgen Thor, ger att man
kan godta en kritisk ståltemperatur på 550 ºC"En konstruktionsdels F/A-faktor m-1 är en profilfaktor som bestämmer hur lätt
uppvärmningen av stålet sker. Den yta av konstruktionen som exponeras mot branden
betecknas F. Ett större värde på F innebär ett större värmeflöde till konstruktionen.
A är tvärsnittsytan som kan värmas upp. Ju större A är desto mer värmeenergi krävs
det för att värma upp stålkonstruktionen till en viss temperatur. Av detta resonemang
kan man dra slutsatsen att ett litet värde på F/A innebär att det tar längre tid för
konstruktionen att uppnå en viss temperatur, vilket är gynnsamt för konstruktionen
vid brand. Andersson & Axhag mfl, 1997"
Inlägg #202: Postat: 2010-05-21 17:32:00
mseder
Mad Prophet #194 "Det roliga med alla dessa inlägg är att de som nu läser alla inlägg kan skilja på vad som är det mest troliga och det som är mindre troligt. " Jag förstår vad du skriver och det är faktiskt helt omöjligt att förstå, precis som du är ute efter. Jag kan gå in och ta vissa detaljer, men ytterst så kan inte sådana här dialoger bevisa mer än vad tusentals arkitekter och konstruktörer redan skriver under på, när de ifrågasätter den officiella teorin. Man måste alltså ytterst bilda sig en egen uppfattning. Och då är det uppenbart för mig och de flesta att när det finns så oerhört mycket tvivel från sådana som kan det här 1000 ggr bättre än både mig och Michael så finns också skäl till krav på en ny utredning.
Inlägg #203: Postat: 2010-05-21 17:34:00
mad prophet
Dessa pelare som nu används i denna analys har måtten 100x100x10mm och 100x100x5mm och det tar 90 min att värma upp till 560 grader med brandisolering.

Hur länge brann det i wtc michael? pelarna va 1370x570x125mm och du tror att den lilla branden försvagade dessa godset ska vara genomgående varmt för att det ska nå svaghet. Sen att resten av huset hade samma svaghet vet vi ju alla vad det beror på .
Inlägg #204: Postat: 2010-05-21 17:41:00
mad prophet
"Och då är det uppenbart för mig och de flesta att när det finns så oerhört mycket tvivel" Jag tror inte att det är tvivel det handlar om tror snarare att det handlar om rädslan för att förstöra hela sin hela säkra världsbild. Saken är den att vi bor på en planet med massor av krig och elände vilket vi aldrig kommer att besegra så länge alla är emot varandra. Men vakenheten ÄR här för att stanna...
Inlägg #205: Postat: 2010-05-21 17:49:00
Dag Nilsson
Så här skrev jag till Michael #183 - "Har du använt de små grå till att fundera ut varför dessa lägre ner uppträdande squibs inte fortsätter att blåsa ut material och dessutom i ökad styrka ända tills att raset når ner dit? Kolven bygger rimligen oavbrutet upp lufttryck i den cylinder som ytterväggarna utgör och då finns det ingen anledning till att det bara "pyser till" en gång. Mitt tips är att du tiger nu eftersom NIST inte skrivit någon förklaring till detta." Givetvis svarade han inte - #189 - vilket är typiskt för Michael och hans trosfränder. Antagligen har de trogna i NIST-församlingen varit på taktikmöte och lärt sig att aldrig svara om inte NIST eller någon profet typ Bazant har ett färdigt svar man kan ordagrant citera. Eller kanske tillhör det vargflocksbeteende i största allmänhet. Den som beslås med ett fel stöts omedelbart ut. Därför säger man aldrig något med egna ord. Krypa bakom citat av en auktoritet är däremot riskfritt.
Inlägg #206: Postat: 2010-05-21 17:49:00
mad prophet
"Och då är det uppenbart för mig och de flesta att när det finns så oerhört mycket tvivel från sådana som kan det här 1000 ggr bättre än både mig och Michael så finns också skäl till krav på en ny utredning." Är det inte det alla truthers försöker uppnå? det har jag fått för mig iallafall.
Inlägg #207: Postat: 2010-05-21 17:52:00
mad prophet
Dag varken michael cmo eller daniel svarar på de viktiga frågorna. de väntar tills stormen lagt sig o sen är de ute och härjar igen. Skulle vara mer intresant om de kom med lite mer konkreta bevis än vad de pressenterar.
Inlägg #208: Postat: 2010-05-21 17:58:00
mad prophet
Det roliga med deras taktik är att så fort någon kommer med någon form av bevisning så bombar de tråden med onödiga inlägg för att folk som läser inte ska orka läsa allt därav går det mycke onödig bevisning till spillo i onödan.
Inlägg #209: Postat: 2010-05-21 18:04:00
Michael Lundahl
#208: "Det roliga med deras taktik är att så fort någon kommer med någon form av bevisning så bombar de tråden med onödiga inlägg". Det beskriver Truther-beteenden rätt bra, ja. Så fort man ställer dem inför kritik de inte kan svara så bombarderas diskussionerna med gallimatias för att ingen skall märka att ni just fastande i er egen sörja.
Inlägg #210: Postat: 2010-05-21 18:52:00
Dag Nilsson
anonymt inlägg #207 Absolut riktig iakttagelse. Jag har aldrig stött på sådana ickesvarare i hela mitt liv. De är kusliga i sin konsekvens. Förutom mitt intresse för händelserna runt 9/11, så är dessa mäns psykiska funktion och reaktionsmönster det som börjar bli ännu mer fascinerande.

Det finns en "the sledgehammer theory" and the "pile driver theory" olika namn på samma teori utvecklad av Bazant, stödd av Ronald Hamburger och av NIST sedan 2005. Eftersom det är den jag tänker på i mina inlägg om hur WCT1 rasade så ställer jag frågan till Banestyrelsen, cmo, Michael m.fl: Stöder ni denna teori av Bazant? Ja eller Nej
Inlägg #211: Postat: 2010-05-21 18:56:00
Michael Lundahl
Dag, det är du som kommer med anklagelsen - en rätt allvarlig och fantastisk sådan - att folk skulle smugit omkring på kontoren i WTC och apterad magiskt tysta sprängladdningar utan att det märktes... utan att någon blev misstänksam... utan att någon fumlade... utan att någon ångrade sig... utan att någon enda person avslöjades på snart 9 år. Då får du banne komma med något bättre än *frågor*.
Inlägg #212: Postat: 2010-05-21 19:10:00
Blackie
9/11 Debunking for Dummies Länk: youtube.com
Inlägg #213: Postat: 2010-05-21 19:22:00
cmologgad
Dag hur gick det med linjalen? Trängde den igenom handen, eller har du nu förstått principen för knäckning av balkar?
Inlägg #214: Postat: 2010-05-21 19:59:00
mad prophet
Dag jag kände faktiskt inte till Bazant teorin. o nu vart det knepigt den proggresiva kollapsen är den vi sett,pile har ingen sett, men som vi borde ha sett. men om det är samma teori. hmmm måste se lite närmare på det innan jag svarar. Debunk teorin va humor.
Inlägg #215: Postat: 2010-05-21 20:03:00
Blackie
Jag brukar inte försöka att prata med folk som för sig som Michael med flera i denna tråd, men jag ser ett behov att reda ut en sak. Framför allt Michael har återkommande i förlöjligandets anda kallat folk som är skeptiska till den officiella konspirationsteorin som media/NIST med flera ihärdigt kavlat ut som konspirationsteoretiker och folk som gärna vill få det hela till en konspiration!. Nu är det ju faktiskt så att teorin om att Al-Qaida, Bin Laden och 19st utvalda kapare som konspirerade att attackera WTC och USA är per definition också!, en teori om en konspiration konspirationsteori!. Så det spelar ingen roll om man tror på en officiel konspirationsteori eller en alternativ.. vi är alla som håller på någon form at teori angående händelserna runt och om 9/11 konspirationsteoretiker!, vare sig man vill eller inte. Jag råder folk till att komma ihåg, när man pekar på någon annan med ett anklangande finger... glöm aldrig bort att man har tre fingrar som samtidigt pekar tillbaka rätt emot en själv!.
Inlägg #216: Postat: 2010-05-21 20:17:00
Dag Nilsson
Blackie #212, tack för den länken. Nu faller det bitar på plats!
Inlägg #217: Postat: 2010-05-21 20:33:00
simon_k
Hej!

Är vi släkt? Nä, det kan nog inte vara så, vore konstigt.

Du har lyckats formulera en emotionellt styrd artikel. Helt utan källhänvisningar, bevis, källor, eller någon form av extern data. NIST-rapporten kan heller inte räknas in eftersom den är hårt refuserad av övriga kunniga. Jag tänker då på 1197 yrkesprofessionella arkitekter och ingengörer i organisationen "Architechs and Engineers for 911-truth".

Jag är naturvetenskapligt skolad och kan lätt se felaktigheterna i den officella förklaringen av tornens kollaps, Den officella har väl ändrats cirka 4 gånger nu?, hur skulle det se ut i en rättegång

Dock kan man helt och hållet bortse från både min åsikt och artikelförfattarens i frågan, eftersom vi har cirka 1200 yrkesprofessionella som studerat denna fråga och med sin professionella bakgrund inte lyckats få fram någon sanning ur NIST-rapporten.

Hur många Arkitekter och ingenjörer ser du som organiserar sig för att försvara den officiella utsagan av händelserna? Dom dyker ju inte ens upp till debatt när de bjuds in i bl.a. USA.

Det enda rätta är att en ny utredning tillkommer, som är vetenskapligt ärlig och tittar på all data.

Det hjälper inte att håna och försöka nedvärdera andra människor med simpel debatt-teknik. Med simpel debatt-teknik menar att jag använda begrepp som konspirationsteoretiker så fort en person ifrågasätter data som inte hanterats vetenskapligt. Det är gammalt och mycket urvattnat att slänga med det det begreppet och de flesta som läser artikeln kan se igenom sådant.
Inlägg #218: Postat: 2010-05-21 20:35:00
mad prophet
Inlägg #219: Postat: 2010-05-21 20:39:00
Dag Nilsson
#211 Michael, när det gäller med vad sprängningen genomfördes och hur den förbereddes så tycks du sitta inne med bättre info än jag. Däremot är jag säker på att de handlar om riktigt stenhård män med hederskoder inbördes som gör att den som kroknar eller antyder läckage omgående är en ickeperson. Det rör sig inte om ett gäng fanatiska USA-hatare. Var så säker. Var enda man var handplockad efter tidigare meriter. Genomförandet måste ha fått civila demoleringsexperter att bli gröna av avund. I synnerhet när det gäller Tvillingtornen. En sak vill jag fråga dig: Det finns fantastisk detaljrika filmer som visar hur raset börjar på wtc 1. Varför använder Bazant då den mest patetiska lilla teckning i fem moment för att försöka visa samma sak? Eftersom du inte svarar så gör jag det själv: Filmerna krossar hans "sledgehammer theory" fullständigt. Därför den löjliga teckningen, som bara verkligt frälsta NIST-lärjungar kan fås att tro på.
Inlägg #220: Postat: 2010-05-21 20:53:00
Dag Nilsson
Länk: 911physicstruth.wetpaint.com "sledgehammer theory" mm
Showing page 11 of 31: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21
Laddar...