Vägrade ta chefen i hand – fick 60 000 i skadestånd

Den här tråden diskuterar artikeln Vägrade ta chefen i hand – fick 60 000 i skadestånd.
Showing page 4 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #61: Postat: 2010-02-11 16:22:00
ingloz
#55/ Sunny, jag kan känna en väldig olust när jag rör mej ute i samhället. Det känns inte normalt att bli undanknuffad i kassakön på coop av högröstade muslimer det skulle jag inte acceptera av svenskar heller Och självklart känner dom, även om jag inget säger, att jag inte gillar att småbarnen får gå och plocka lösgodis hur som helst. Eller att dom står och håller plats i kön för sina bekanta. Det handlar helt enkelt om att de inte har samma vanor i vardags-situationer som vi. Det där att ta seden dit man kommer existerar inte för dom. Och är det ingen som förklarar hur viktigt det är så kan man inte begära att dom skall förstå det heller. Det är länge sedan jag tappade tron på att integreringen av invandrare någonsin skall fungera i vårt land. Det är synd om både dom och oss.
Inlägg #62: Postat: 2010-02-11 16:53:00
Inger Olsson
Ingloz: varför är du så tvärsäker på att dem du berättar om ä r muslimer? Men du påpekar vissa saker som är störningsmoment f ö r svenskar. I synnerhet äldre. 1 Träng dig inte! Vi är nog ett av de få länder som har "kösystemet" kvar, vilket för övriga världen är obekant. 2 Städa efter dig i tvättstugan! Annars får man stora problem med grannen. Man får inte vara generös och lämna, typ, kvar tvättmedel i facket. Integreringen beror nog på a n d r a avgörande punkter, men på S F I, borde man informera om, "hur man stör en svensk". Dock undrar jag ibland om inte svensken har det för "bra", att den oftast hänger upp sig på bagateller, blir lätt irriterad?
Inlägg #63: Postat: 2010-02-11 18:22:00
ingloz
#62/ Inger Olsson, annars skulle jag givetvis inte skrivit det!! - Och du upprepar ju det jag säger: Får invandrare inte information om vad som är lämpligt så kan man inte begära att det ska funka. När det har klagats på slarv i vår tvättstuga och i soprummet, har jag alltid tagit parti för våra utländska grannar genom att påminna om att de kanske inte kan läsa på de anslag som finns när dessa enbart förekommer på svenska. Och jag har påpekat att vicevärden måste informera om vad som gäller. Nu får vi straffavgifter för att sopor hamnar i fel tunna. Det tycker jag är förbaskat onödigt! Likaså att bastun får stå med värmen påslagen i flera timmar och slösa energi utan att den används - vi har fått info om att spara på el för att slippa hyreshöjning. Så att det skulle vara onödig irritation håller jag definitivt inte med dej om. Inte att det är åldersrelaterat heller!! ... Det har ingen betydelse för integreringen, men det är definitivt avgörande för grannsämjan och trivseln i huset.
Inlägg #64: Postat: 2010-02-11 21:03:00
sunny fri
Flickor: Jag tycker att alla som tänker sig att bosätta sig i vårt land antingen det beror på ett arbete eller att man tänker söka asyl ska få ordentlig information på sitt hemspråk.Kan man helt enkelt inte tänka sig ata låta sina barn läs flickor får lära sig simma med sin skola så får man kanske överväga att välja ett annat land? Likadant om man tänker gifta bort sin 14 åring.
Inlägg #65: Postat: 2010-02-11 21:06:00
Lasse i Gatan
#60/ Inger Olsson/ Skulle du säga så till en kvinna som just hade blivit våldtagen. Citat: "Att någon våldtar någon, handlar ytterst om ett individuellt problem. Inget annat."
När det i själva verket har blivit ett samhällsproblem.se.Länk: Länk: youtube.com
Inlägg #66: Postat: 2010-02-11 21:25:00
sunny fri
"Det svenska tvättstugekriget" är någonting annat.När jag bodde i HSB skrevs det lappar om vem som stulit en trosa,ludd i filtret o dålig rengöring.Några av hyresgästerna skrev nästan dagligen.Under de senaste 10 åren har jag läst om 2 st dråp i tvättstugebråk.Det ena utfördes av en svensk pensionär på en annan svensk pensionär som insisterade på att öppna fönstret eller om det nu var stänga
Människor blir som galna när det gäller tvätt stugor.Ingen här i huset skulle få tvätta om vi hyrde o särskilt inte dottern som har berg av smutsig tvätt hela tiden som vi andra får skyffla åt sidan
för att nå maskinen.När svärsonen tvättat hittar man saker i maskinen såsom spikar o skruvar,en snusdosa o diverse mynt.
Lägger man in en hög av dotterns tvätt i maskinen o det gör man ofta får man se upp för engångsblöjor,småleksaker o matrester.
På sommaren går det an:då kan vi hänga ute.Men nu på vintern måste vi alla hjälpas åt att få undan hennes tvätt.3 barn under 4 ger spår,särskilt i vinterkräkstider.Vi tar inte så hårt på det utan skrattar men hade hon bott i hyrsehus eller HSB hade de använt stegel o hjul:

Jag har vänner i stadsdelar med många invandrare o de har alla skaffat egna maskiner i badrummen eftersom de dels aldrig kan lita på en bokad tvättid,dels får en hel del plagg stulna.Det är fakta o inga vandringssägner.Är man fattig o barnen känner pressen av vissa märkesplagg i skolan kan det bli en frestelse att sno några plagg i tvättstugan.Mina egna ungar har alltid fått begagnade kläder o själva upptäckt Myrorna men det är lättare för dom som är "helsvenskar" ,har stor självkänsla o kan säga ifrån.Som mamma fortsätter dottern att använda begagnat
Inlägg #67: Postat: 2010-02-11 21:43:00
ingloz
#64/ Absolut, Sunny, du har helt rätt! Det har redan gått på tok för långt när det gäller vår egen anpassning efter främmande seder. Vi är fostrade till att vara tysta och snälla och foga oss. Men snart exploderar det där man minst anar.
Inlägg #68: Postat: 2010-02-11 22:06:00
ingloz
#66/ Sunny, bor man i flerfamiljshus som vi, då får man banne mej följa dom regler som finns. Annars får man ta sitt pick & pack och dra. Jag har tröttnat totalt på den svenska flatheten ... Lyssnade nyss på länken som Lasse lagt ut i #65, och kan bara konstatera att vi har många representanter i vårt bostadsområde.
Inlägg #69: Postat: 2010-02-11 22:10:00
Utforskaren
Någon tyckte att det skulle sättas fart på det här forumet. Det som gör forumet är att det inte finns grupperingar som hart när ber andra att hålla käft! Ta bort Leif-Arne så slipper vi dispyter som inte är civiliserat när man gör personangrepp. Inger Olsson är en intrigmakerska som driver sina åsikter genom att smutskasta folk och även alla vår kära Janne är inte felfri i detta sammanhang. Att jag kan vara giftig beror på dessa embarmligt barnsliga kommentarer om min person. Det finns bara ett sätt att få ordning på torpet är att varje fråga behandlas seriöst som det goda samtalet, det är min personliga uppfattning. Jag vet att politik är ett bra sätt att bli osams på, men jag tycker ändå låt oss ha våra åsikter och blir det övertramp låt redaktionen ta hand om det. Om vi alla ska fungera som domare och åklagare så gör vi oss själva en björntjänst. personligen vill ja se hädanefter att inte någon kör med personangrepp och det där att skriva anonymt är en demokratiskt rättighet annars skulle det bli endast sju personer kvar på sourze som skrev, det sk gamla gardet som för mig framstår som klubben för inbördes beundran.
Inlägg #70: Postat: 2010-02-11 22:30:00
Leif-Arne
#69 Intessat frågeställning, hur kan man ägna sig åt personangepp på någon som är ett flera anonyma nick? Du skriver anonymt, varför du inte exponerat något som helst av din person, därför är det du beskriver som personangepp helt och fullt ett bemötande på stolligheter och felaktighete som du skrivit. Vill du ha konkreta exempel på detta så vet du mycket väl att jag kan ge exempel på lögner du skrivit, hets mot folkgrupp med mera. Debatt innebär att det man skriver utsätts för bemötande och ifrågasättande. Klarar du inte detta får du skriva på någon blogg, då kan du åxå skriva kommentarer själv och få dem precis som du vill ha dem.
Inlägg #71: Postat: 2010-02-11 22:37:00
Utforskaren
Vi har fått vett starkt kriminellt samhälle tack vare mångkulturen där vi svenskar ingår som ett folkslsg och ur deta folkslag finns det svenskar som kämpar för sitt folk och fosterland, hur kan en svensk vara så samhällsfrånvänd som slår mot sitt eget folk som enligt mitt förmenande ingår i landets kriminalitet även om de aldrig är så politiskt korrekt som är just det kriminella. Att vara politiskt korrekt är att vara en kappvändare som bör tiga i församlingen eller delta i kampen för svenska folkets fri och rättigheter och vill man inte det så bör man som sagt tiga för att inte förvärra landets ohållbarta situation. Det räcker med den politiska lögnpropagandan utan att folket ska bära den vidare, även om allt inte är lögn som politikerna omtalar, men övervägande delen är lögnens strategi som alla partier håller sig med för att få sitta kvar vid makten. Tror någon att SD eller något annat nationellt politskt parti vill förgöra svenska folket? Tyvärr får man den uppfattningen av alla dumma kommentarer man läser här, av dem som tydligen inte har en aning om vad en svensk är i Sverige!
Inlägg #72: Postat: 2010-02-11 22:37:00
Utforskaren
Vi har fått vett starkt kriminellt samhälle tack vare mångkulturen där vi svenskar ingår som ett folkslsg och ur deta folkslag finns det svenskar som kämpar för sitt folk och fosterland, hur kan en svensk vara så samhällsfrånvänd som slår mot sitt eget folk som enligt mitt förmenande ingår i landets kriminalitet även om de aldrig är så politiskt korrekt som är just det kriminella. Att vara politiskt korrekt är att vara en kappvändare som bör tiga i församlingen eller delta i kampen för svenska folkets fri och rättigheter och vill man inte det så bör man som sagt tiga för att inte förvärra landets ohållbarta situation. Det räcker med den politiska lögnpropagandan utan att folket ska bära den vidare, även om allt inte är lögn som politikerna omtalar, men övervägande delen är lögnens strategi som alla partier håller sig med för att få sitta kvar vid makten. Tror någon att SD eller något annat nationellt politskt parti vill förgöra svenska folket? Tyvärr får man den uppfattningen av alla dumma kommentarer man läser här, av dem som tydligen inte har en aning om vad en svensk är i Sverige!
Inlägg #73: Postat: 2010-02-11 22:51:00
Utforskaren
Varför ljuger du om mig LA varför gör du uttalande mot bättre vetande, jag vill inte kalla dig för en skvallerkärring men det ligger närmast till hands. Du framstår iaf inte som en riktig karl så långt kan man man direkt påstå, en redig karl står på egna ben i sina åsikter och det är det minsta du gör, du citerar den politiska lögnpropagandan som du vill pådyvla andra.
Inlägg #74: Postat: 2010-02-12 00:02:00
Jocke-sourzial
Nåja, två fel gör väl inte ett rätt? Det kommer här - rätt skall vara rätt! SD kallar inte invandrare för "grisar"? Som Birgitta Ohlsson, EU-ministern och Israelchauvinisten mm gör. Hon fick väl fem stjärnor för det? Eller oss män för "Gubbe-snubbe" som Fi gjorde?
Fi som inte verkar ha tillstymmelse till naturintresse f.ö. Till skillnad från SD som har något slags program där.
Att sedan SD är en samling etnocentriker som inte inse var den enda verkliga gränsen för människan går blir ju nästan lika illa.
Men kanske folk här kan enas, och slå ihop sig? "Nationalfeministerna", vad sägs om det?
Inlägg #75: Postat: 2010-02-12 00:44:00
sunny fri
Ingloz Ja bor man i ett sådant hus måste det ju kunna fungera.Det gör det inte för dem som bor i vissa utsatta områden i Stockholm i dag.Bor man som vi så får vi ju själva röja upp i skiten.Hittade en till ny snusdosa i svärsonens tvätt för 20 minuter sedan:
Men att som en del människor viga hela sitt liv till att vara tvättstugepolis o skriva dagliga lappar: Har de stackarna inget liv alls?
Jag skulle göra som mina vänner:skaffa en egen tvätttmaskin om det går o i övrig engagera mig i fastighetens föreningen.
Inlägg #76: Postat: 2010-02-12 00:47:00
sunny fri
55 Det har jag nog missat Leif Arne.Eller bara glömt.Jag minns däremot journalisterna som blev mördade i Afrika: Arne Lemberg var en av dem.
Inlägg #77: Postat: 2010-02-12 00:57:00
Utforskaren
Jocke på tal om SD det finns inte någon lag som tvingar oss att gilla dem och likadant är det med alla andra politiska partier. Jag tycker inte om riksdagspartierna men för den skull behöver varken jag eller någon annan kalla dem för landsförrädara av en enda orsak för samtidigt kallar man alla deras medlemmar och sympatisörer för detsamma. Varje gång någon pratar nedlåtande om SD pratar samtidigt nedlåtande om deras väljare och sympatisörer och skulle de vara sämre slags människor för det? Om vi ska utgå ifrån att sossarnas alla väljare är värdelösa för att någon tycker att partiet är det, just det här strider jag emot! En helt annan sak är att slå mot politiska ideologier som bevisligen är pasè av olika anledningar är faktiskt helt ok. t.ex kommunism med Marx och Engel lära "en ledare och ett folk" som säger att den ideologin hyllar diktatur. Åter till SD som förmodligen bygger sin politik på varje lands folk har rätten till sitt land som jag håller med om och varför skulle svenska folket avsäga sin rätt till vårt land?
Inlägg #78: Postat: 2010-02-12 09:42:00
Leif-Arne
#77 Du borde läsa på om ideologier, fövisso bör kommunismen kritiseras men på egna meriter. Den ideologi som hyllar tesen" ett folk en ledare" är nazismen. Just idén om ett "folk" som gundbulten för samhällsgenemskap, en idé om ett "folk" där vissa ingår medan andra är utanför är nazismens kärna. Kommunismen har förvisso en lika blodig historia men är i motsats intenationalistisk "proletärer i alla länder" etc.
Inlägg #79: Postat: 2010-02-12 09:46:00
Jocke-sourzial
77 Du är tämligen motsägelsefull om politik, har du det klart för dig? Och en hel del har varit direkt felaktigheter! Och "varför skulle svenska folket avsäga sin rätt till vårt land"? Till "sitt" land rätteligen. Det är väl ingen allmän åsikt att det skall ske? Men "svenska folket" och vårt land" är inte skrivet i cement. Det var så för 150 år sedan, ja dvs då ingick ju Norge. Det är andra tider nu, med nödvändighet, hur det kommer att utvecklas är rätt osäkert. Men det gäller att hänga med lite i utvecklingen och gå baklänges. Blir man en för liten minoritet räknas man inte. Är ens uppgifter delvis felaktiga, än värre! Visst in med SD ett tag, "inget ont utan något gott" och vice versa säger jag. Det kommer tvinga partierna att profilera sig bättre i invandringsfrågan. Och på sikt, av andra skäl, i könsfrågan.
Inlägg #80: Postat: 2010-02-12 09:48:00
Jocke-sourzial
"och inte gå baklänges" skall det förstås vara!
Showing page 4 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...