Valt inlägg:
"Det svenska tvättstugekriget" är någonting annat.När jag bodde i HSB skrevs det lappar om vem som stulit en trosa,ludd i filtret o dålig rengöring.Några av hyresgästerna skrev nästan dagligen.Under de senaste 10 åren har jag läst om 2 st dråp i tvättstugebråk.Det ena utfördes av en svensk pensionär på en annan svensk pensionär som insisterade på att öppna fönstret eller om det nu var stänga
Människor blir som galna när det gäller tvätt stugor.Ingen här i huset skulle få tvätta om vi hyrde o särskilt inte dottern som har berg av smutsig tvätt hela tiden som vi andra får skyffla åt sidan
för att nå maskinen.När svärsonen tvättat hittar man saker i maskinen såsom spikar o skruvar,en snusdosa o diverse mynt.
Lägger man in en hög av dotterns tvätt i maskinen o det gör man ofta får man se upp för engångsblöjor,småleksaker o matrester.
På sommaren går det an:då kan vi hänga ute.Men nu på vintern måste vi alla hjälpas åt att få undan hennes tvätt.3 barn under 4 ger spår,särskilt i vinterkräkstider.Vi tar inte så hårt på det utan skrattar men hade hon bott i hyrsehus eller HSB hade de använt stegel o hjul:
Jag har vänner i stadsdelar med många invandrare o de har alla skaffat egna maskiner i badrummen eftersom de dels aldrig kan lita på en bokad tvättid,dels får en hel del plagg stulna.Det är fakta o inga vandringssägner.Är man fattig o barnen känner pressen av vissa märkesplagg i skolan kan det bli en frestelse att sno några plagg i tvättstugan.Mina egna ungar har alltid fått begagnade kläder o själva upptäckt Myrorna men det är lättare för dom som är "helsvenskar" ,har stor självkänsla o kan säga ifrån.Som mamma fortsätter dottern att använda begagnat
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?