|
Inlägg #81: Postat: 2009-12-20 17:00:00
|
|
Utforskaren |
Leif-Arne om det vore så väl ändå att jag kommit till insikt hur landets politik skulle se ut, då vore det enklare att göra en deklaration t.ex om SD politik, Jag måste erkänna att varken du eller jag eller någon annan äger den kompetensen. Så man får utgå från en personlig värdering över de befintliga partiernas politik och se om något av dem ligger något sånär nära ens egna åsikter och det gör de inte, SD borde sanda sin hala is, någonting säger mig att de framhäver en sak och tänker sig något helt annat, ungefär som det är brukligt inom den politiska sfären. Nej, tyvärr jag kan inte ge dig något svar på din undran LA. Att sprida något som man inte är väl insatt i får du göra själv, som brukligt är.
|
| |
|
Inlägg #82: Postat: 2009-12-20 17:11:00
|
|
Janne B |
Ibland är det ett högt nöje att läsa Sourze.
|
| |
|
Inlägg #83: Postat: 2009-12-20 22:28:00
|
|
Lars Nilsson |
Är det någon som har fattat varför vissa envisas med att uppträda under olika "alias" här på Sourze? Vad är vitsen med det?
|
| |
|
Inlägg #84: Postat: 2009-12-21 12:56:00
|
|
Utforskaren |
Religion är inte något sundhetstecken på något sätt och då kan man ifrågasätta vår religionsfrihet. De religiösa samfunden vilseleder sina lärjeungar att oftast bète sig uppfodrande mot medmänniskor med en överlägsen attityd. Alla som så aningslöst ser religionen som ofarlig bör tänka om, den sätter griller i människors hjärnor som är att likna vid hjärntvätt på sätt och vis, religionen är korrupt. Historien kan vittna om de hemskheter som begåtts och fortsätter att begås att själsligt mörda individen i guds namn anser många att det handlar om och mördar i ordets rätta bemärkelse. Dessa religiösa sekter som kuvar folket är värre en politiska diktaturer som Iran är ett otvetydigt exempel på. Den som försvarar muslimer och tyr sig åt Islamsk irrlära som i grunden är en politisk ideologi kan inte förneka det här utan att utsätta sig för att bli beskylld för att ha huvudet under armen. Man säger att kunskap befrämjar utvecklingen men det stora undantaget är religionen som får människor att stangera och fastna i den hedendom de suger i sig. Samma kategori hävdar att de är fina männniskor och vi andra är syndare och tillika otrogna hundar. Religiösa belackare finns det alldeles för gott om och det borde vara givit att svara dem, sköt dig själv och skit i andra. Om man är övertygad troende så tvingar man inte någon till att få höra guds ord, den äkta trovärdiga religiösa individen är så stark att hon behåller sin tro för sig själv. Jag kände till några stycken av dem för många herrans år sedan, trots att det verkar motsägelsefullt så var dessa människor av helyllekaliber och tycktes sakna ett fördomsfullt betèende som just är utmärkande för troende människor som sätter sig själva på pedistal som bättre slags människor vilket inte de gjorde, till skillnad mot den vanliga andra kartegorin som i själva verket lever i en verklighetsflykt och anammar skvaller och förtal, före reella fakta. Så är det med religionens biverkningar som gör dem störda och är i en klar dominans givetvis. Muslimer är ett förlorat folk ur civiliserad aspekt och just därför ska man inte stötta dem, som en del tror när de stryker dem medhårs.
Vår egen kristna kyrka som är separerad ifrån staten heter det, har fortfarande ett stort inflytande på den svenska politiken och KD som religiöst parti talar sitt eget språk att religionen borde avskaffas. Själv har jag en tro som är realistisk med en vetenskaplig grund att stå på, som är vida överlägsen all världens religioner och min gud heter "kosmos energi" som påverkar allt liv i universum för dess existens som också påverkar vårt undermedvetna jag.
|
| |
|
Inlägg #85: Postat: 2009-12-21 13:35:00
|
|
Janne B |
Nu strax börjar årets längsta o mörkaste natt.
|
| |
|
Inlägg #86: Postat: 2009-12-21 13:50:00
|
|
ingloz |
# 83/ Obegripligt!
|
| |
|
Inlägg #87: Postat: 2009-12-21 14:02:00
|
|
ingloz |
# 85/ Ja, Janne B, och maken o jag ska nu göra Birgitta Stieflers tradition , att fira ljusets återkomst , till vår. Det ska vi fira med Schwartsvald-tårta i dag. Och solen lyser instämmande över den kritvita snön.
|
| |
|
Inlägg #88: Postat: 2009-12-21 14:07:00
|
|
Janne B |
KORS I TAKET Jag har nyss varit ute och köpt mig en liten Schwartsvald-tårta. Den enda tårtan i år....Så därför har jag gått ner 25 kilo på två år. Hurra.
|
| |
|
Inlägg #89: Postat: 2009-12-21 14:22:00
|
|
ingloz |
# 88/ Vilket sammanträffande!! Och grattis till viktminskningen! Men en endaste tårta om året kan du säkert unna dej. Med gott samvete dessutom.. Jag vet att Birgitta gör tårtor med marängbottnar dagen till ära, och jordgubbar skulle hon visst också lyxa till det med, men Schwartsvald består ju av maräng och grädde och är så makalöst god att den går lika bra :
|
| |
|
Inlägg #90: Postat: 2009-12-21 14:22:00
|
|
ingloz |
# 88/ Vilket sammanträffande!! Och grattis till viktminskningen! Men en endaste tårta om året kan du säkert unna dej. Med gott samvete dessutom.. Jag vet att Birgitta gör tårtor med marängbottnar dagen till ära, och jordgubbar skulle hon visst också lyxa till det med, men Schwartsvald består ju av maräng och grädde och är så makalöst god att den går lika bra :
|
| |
|
Inlägg #91: Postat: 2009-12-22 15:47:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Utforskaren är värre en Unto! Det vill inte säga lite!
|
| |
|
Inlägg #92: Postat: 2009-12-22 15:57:00
|
|
Utforskaren |
#91 En tolkningsfråga min vän, Unto säger sina åsikter som han har rätt till, liksom jag, skillnaden är den, att en majoritet av folket delar min uppfattning.
|
| |
|
Inlägg #93: Postat: 2009-12-22 17:00:00
|
|
Janne B |
Då och då försöker jag uttolka din uppfattning men det är inte lätt Men om du vet att en majoritet av folket delar din uppfattning så kan du ju vara nöjd o gå in i julefriden.
|
| |
|
Inlägg #94: Postat: 2009-12-22 17:04:00
|
|
Janne B |
Unto har klara radikala åsikter som inte är svåra att tolka och förstå - även om jag inte håller med. UTF håller på med ett onyanserat Massinvandringsgnäll Det är skillnad det!
|
| |
|
Inlägg #95: Postat: 2009-12-22 18:15:00
|
|
Utforskaren |
Det är ju förståeligt att det tjatas på gator och torg om massinvandringen och hur ska det sluta, klart att det gnälls. Hade man skött en reell flyktingpolitik i ordets rätta bemärkelse under logiska normer som på sjuttiotalet så hade vi haft ett helt annat klimat och de nationella partierna hade varit ute i ogjort väder. Det känns ju tokigt att folket förstår bättre än våra folkvalda politiker om nu inte alla av folket kan räknas in, men ändå tillräckligt många med sunt förnuft så att sanningen om mångkulturen flourerar hos folket.
|
| |
|
Inlägg #96: Postat: 2009-12-23 00:21:00
|
|
Janne B |
Det är ju förståligt att det vid jul tjatas om en flyktingfamilj som hotades av barnmord. De fick fly till Egypten och vara där några år utan grönt kort tills faran var över! Barnet blev större men tycks ha levt under rätt oordnade förhållanden i ca 30 år trots många vänner.Han var nog mkt hos tre syskon i Betania då det blåste snålt och då han var hungrig.
|
| |
|
Inlägg #97: Postat: 2009-12-23 11:45:00
|
|
Utforskaren |
Unto och ni andra som inte kan finna något fel med Islamister runtom i världen som förföljer de kristna i muslimska länder. Nu har migrationsverket beslutat att som asylskäl är att uppge att man är kristen t.ex ifrån Irak eller något annat land så får man uppehållstillstånd i Sverige. Ska man dra den slutsatsen att i er iver över religionsfrihet ser ni det som rätt och riktigt och fullständigt naturligt att religiösa har rätten att förfölja andra religioners folk, jag kan inte tolka det på något annat sätt.
|
| |
|
Inlägg #98: Postat: 2009-12-23 12:08:00
|
|
Utforskaren |
Det bästa vore att avskaffa världens religioner så skulle vi få en fredligare värld. Sverige var på god väg att avkristnas, men så infördes mångkulturen och så infördes en uppsjö av främmande religioner i landet och vår präster och prilater jublade. Men allt eftersom vi släppt in muslimer så har brottsligheten nått rekordnivåer som stärker tesen att inom religionen finns de verkligt onda krafterna. Religiösa är mycket snara med att sätta sig till doms över dem som inte är med dem, som bottnar i att de anser sig vara bättre slags människor, personligen är jag av den åsikten, att ty sig till religiös hedendom får människor att stangnera onda eller inte tycks det vara så. Det värsta är trots allt att de ska blanda sig i landets politik som de högaktningsfullt ska ge fan i. har vi demokratiska val så ska inte odemokratiska krafter sabotera för politikerna så de inte vet vilka beslut de ska fatta för att de tvingas ta hänsyn till religiösa irrläror som religionsfriheten innebär och därför böjer de sig för Islamisterna och vågar inte hålla dem på mattan, även om de nu förbjudit dem att införa Sharialagarna för tillfället, men tro mig redan nästa mandatperiod så godkänner väl landsförrädarna i riksdagen denna mördarideologi som Sharialagarna innebär..
|
| |
|
Inlägg #99: Postat: 2009-12-26 17:52:00
|
|
Lasse i Gatan |
|
| |
|
Inlägg #100: Postat: 2009-12-27 16:00:00
|
|
ingloz |
Leif-Arne Undvall, det här var en verkligt intressant och välskriven historielektion. Tack för den! Jag uppskattar kulturellt utbyte och jag uppskattar varmt de duktiga invandrare jag har haft att göra med i olika sammanhang. Men jag fattar inte varken nöjet eller vitsen med att alla goa sourze.gubbar kastar skit på varandra istället för att komma med förslag på en lösning av de problem som uppstått, verkliga eller inbillade, på grund av FÖR STOR invandring - kolla länken på #99/ och begrunda. - Även om jag misstänker att Uforskaren och Lasse i Gatan är samma person, så är det INTE han som skapat debatten som visas ... Lars Nilssons inlägg #24/ rekommenderar jag att läsas ett par gånger till och mycket SAKTA. Till "Ayaan Hirsi Ali, författare till bästsäljaren Kräv er rätt!, har både hyllats och hotats till livet för sin hårda kritik av islam och dess kvinnosyn." finns två länkar. "Muslimerna, särskilt de som bor i väst, måste lära sig att tänka efter" säger Ayaan Hirsi Ali. Varför inte kommentera det i stället för att hoppa på varandra till ingen nytta?
|
| |