Valt inlägg:
Religion är inte något sundhetstecken på något sätt och då kan man ifrågasätta vår religionsfrihet. De religiösa samfunden vilseleder sina lärjeungar att oftast bète sig uppfodrande mot medmänniskor med en överlägsen attityd. Alla som så aningslöst ser religionen som ofarlig bör tänka om, den sätter griller i människors hjärnor som är att likna vid hjärntvätt på sätt och vis, religionen är korrupt. Historien kan vittna om de hemskheter som begåtts och fortsätter att begås att själsligt mörda individen i guds namn anser många att det handlar om och mördar i ordets rätta bemärkelse. Dessa religiösa sekter som kuvar folket är värre en politiska diktaturer som Iran är ett otvetydigt exempel på. Den som försvarar muslimer och tyr sig åt Islamsk irrlära som i grunden är en politisk ideologi kan inte förneka det här utan att utsätta sig för att bli beskylld för att ha huvudet under armen. Man säger att kunskap befrämjar utvecklingen men det stora undantaget är religionen som får människor att stangera och fastna i den hedendom de suger i sig. Samma kategori hävdar att de är fina männniskor och vi andra är syndare och tillika otrogna hundar. Religiösa belackare finns det alldeles för gott om och det borde vara givit att svara dem, sköt dig själv och skit i andra. Om man är övertygad troende så tvingar man inte någon till att få höra guds ord, den äkta trovärdiga religiösa individen är så stark att hon behåller sin tro för sig själv. Jag kände till några stycken av dem för många herrans år sedan, trots att det verkar motsägelsefullt så var dessa människor av helyllekaliber och tycktes sakna ett fördomsfullt betèende som just är utmärkande för troende människor som sätter sig själva på pedistal som bättre slags människor vilket inte de gjorde, till skillnad mot den vanliga andra kartegorin som i själva verket lever i en verklighetsflykt och anammar skvaller och förtal, före reella fakta. Så är det med religionens biverkningar som gör dem störda och är i en klar dominans givetvis. Muslimer är ett förlorat folk ur civiliserad aspekt och just därför ska man inte stötta dem, som en del tror när de stryker dem medhårs.
Vår egen kristna kyrka som är separerad ifrån staten heter det, har fortfarande ett stort inflytande på den svenska politiken och KD som religiöst parti talar sitt eget språk att religionen borde avskaffas. Själv har jag en tro som är realistisk med en vetenskaplig grund att stå på, som är vida överlägsen all världens religioner och min gud heter "kosmos energi" som påverkar allt liv i universum för dess existens som också påverkar vårt undermedvetna jag.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?