Obamabakfylla

Den här tråden diskuterar artikeln Obamabakfylla.
Showing page 3 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #41: Postat: 2008-12-02 17:26:00
CMO
Angående förhandlingar med Iran. Du anger att Clintons "tough talk" skulle vara ett hinder för diplomatiska framgångar. Vad baserar du det på? Finns det något som tyder på att Iran är mer mottagliga för en mjukare linje? Dvs bygger du detta på någon analys av fakta eller är det bara ren spekulation? Fast det kanske bara var skoj det med?
Inlägg #42: Postat: 2008-12-03 10:14:00
Patrick G
39/ Ja, mina exempel illustrerade hur media dansar kring definitionen istället för att kanske rapportera EFFEKTERNA som är ganska lätt att iakta utanför redaktionen. Hur mycket reportage har du sett/läst/hört om hur de fattiga har det? Jag såg några vid Thanksgiving om hur "food pantries" tog slut på mat - men det fokuserade mest på hur bidragsgivarna har snålat - inte mycket på medelklassmänniskorna som tvingats dit. Jag förväntar att mina läsare förmår att dra några samband själva. Är inte artiklarna tillräckligt länga?
Inlägg #43: Postat: 2008-12-03 10:19:00
Patrick G
39 fortsd./ Nu när den heliga opartiska kommissionen utropat "recession" blir de stora nyhetsprogrammens första fråga "När går den över?" Absurditeten är total. Nu påpekar man att recessionen rådit sedan december 07, och det kanske betyder att det redan är på väg mot sitt slut. Blir du klokare på detta? Är det bra rapportering? Eller är det en utvidgning om "horserace"-rapportering som vi såg under valet, när allt handlar om form utan innehåll?
Inlägg #44: Postat: 2008-12-03 10:20:00
Patrick G
40/ Somliga kallar Emanuel för neocon, faktiskt, åtminstone utrikespolitiskt.
Inlägg #45: Postat: 2008-12-03 10:28:00
Patrick G
41/ Clinton kallade Obama för naiv när han uttalade sin villighet att inleda en direkt dialog med Irans ledarskap. Nu förväntas hon föra denna dialog. Ursäkta om jag ställer mig frågande till det. Sedan undrar jag naturligytvis om inte Hillary avslöjar bristande lämplighet när hon talar om att förinta ett folk med kärnvapen, några månader innan hon blir USA.s utrikesminister. Här skulle jag trott att du kanske håller med. Eller har du blivit Hillary-supporter på sistens?
Inlägg #46: Postat: 2008-12-03 11:48:00
ArHo
#45 gärna glad och trevlig kan man vara till en viss gräns men...Vi som bor i Sverige har det stötrsta intresset koncentrerat på vad som händer i vårt land med hur mycket problem som helst som borde ventileras som följaktligen blir i skymundan för du skall älta om USA dag ut och dag in, du måste förstå att de flesta i Sverige avskyr USA och därutav retar du upp denna kategori av oss som inte ger ett dugg för USA och dess presidenter eller kommande dito! Dra en slutsats av detta och var glad och trevlig, underförstått ditt tjat står en snart upp i halsen och innest inne vem bryr sig? Obamakomplexet påbörjades tidigt i våras och pågår fortfarande fy fan! lägg ner.
Inlägg #47: Postat: 2008-12-03 12:20:00
Patrick G
Hela vitsen med text är att man läser efter behag, man väljer själv vad man läser. Jag försäkrar dig att det mesta på denna sajt går förbi mig helt ouppmärksammat. Vill folk läsa om Melodifestival och sådant dravel får de gärna göra det. Jag försöker kommentera skeenden i mitt hemland under min samtid. De som är intresserad får ta del av det, eller så får man gärna strunta i mina texter och även hela USA om man vill. Det gör mig verkligen ingenting. Jag har ingen vidare ambition än att erbjuda rätt subjektiv analys som ett alternativt till svensk och mainstream-medias alltför bristfälliga rapportering.
Men att inte ge ett dugg för vad världens enda imperium gör och hur det faktiskt inte bara bestämmer utan styr din tillvaro är bar verklighetsfrånvänd. 20 000 varslades i Sverige under November. Den här historiska och världsomspännande lågkonjunkturen har vi inte ens sett skuggan av ännu. Den kommer att få 30-talet Great Depression att framstå som en fjärt i vinden.
Inlägg #48: Postat: 2008-12-03 12:20:00
Janne B
Ja för det som händer i USA, Kina, Indien och Ryssland har ju inte den minsta betydelse för oss i Europa.Eller hur ArHo?
Inlägg #49: Postat: 2008-12-03 12:21:00
Patrick G
Men vaddå, det finns alltid Melodifestivalen, eller sport.
Inlägg #50: Postat: 2008-12-03 12:45:00
ArHo
#48 Janne, självklart påverkar USA övriga världen men för den skull behöver man inte lägga all koncentration på Over där. Vi har ett eget land som vi behöver orda om. Så här ser jag det, om varje land skötte sina egna angelägenheter till det optimala som vägledning för att få en nöjd befolkning så vore mycket vunnet givetvis, men tyvärr fungerar det inte så, nej våra ledare ska jämt och ständigt lägga sin energi på andra länders görande och låtande? Du som jag vet så väl att våra politiker vill så gärna att Sverige skall ses som ett föredömligt föregångsland, men är vi det? Nej, inte ur mitt perspektiv sett. Patrick du får komma in på ett hörn här, jag syftade i första hand på ett ältande om en enskild person alltså Obama som står en upp i halsen, lår grabben verka som president en tid sedan finns det säkert mycket att orda om, ta inte ut nåpgot i förskott som du vet ett dugg om egentligen när det gäller Obamas kommande och låtande eller hur?
Inlägg #51: Postat: 2008-12-03 13:40:00
Patrick G
En president är ingen back på fotbollsplanen ursäkta sportmetaforen men jag börjar fatta nivån på diskussionen. Man skickar inte in honom och kollar formen för dagen. Obama är en politiker med en förfluten och en agenda, som dessutom företräder ett politiskt parti med en plattform för inte tala om hans dolda agenda och mindre synliga sponsorer. eftersom jag har tidigare argumenterat att den enda möjligheten för riktig "change" beror på folkets fortsatta aktiva engagemang och trycket som Obamasupportrarna utöver på sin kandidat, ser jag ingen anledning att bara låta honom vara och vänta på reform - speciellt när han inte artikulerat reformerna utan mest snackat om "change". Jag delar inte tron på att han plötsligt kommer att fatta allvaret i världens prekära läge och göra tvärtom det han och hans parti hela tiden sagt och gjort. Förresten, varför ska vi någonsin sluta vara kritiska? För risken att tråka ut folk? Som sagt, det där med melodifestivalen verkar populärt.
Inlägg #52: Postat: 2008-12-03 14:03:00
ArHo
# Patrick, jag förstår att du är en stor Amerikavän som älskar det du hamnat i, och jag är en stor Sverigevän som vill göra allt för mitt land och folk som jag fått mycket skit för av svenskar men lovord från främmande håll Jag förstod piken fast den var fin, jag är föga intresserat av nöjesvärlden att intressera mig för ytliga strukturer i samhället är inte min avdelning, däremot människorna som är mitt favoritämne som jag också har jobbat med som ett delyrke så tusenkonstnär jag är utan för den skull bör bli betecknad som diversearbetare. Har en gedigen utbildning i verkstadsteknik m.m
Inlägg #53: Postat: 2008-12-03 14:04:00
Per W
Obama-bakfylla??? Flaskan öppnas ju inte förrän den 20 januari. Vi har ju bara tittat på etiketten tills dess.
Inlägg #54: Postat: 2008-12-03 14:30:00
CMO
Patrick, vilka repressalier tycker du att USA bör ha i åtanke om Iran anfaller Istrael med kärnvapen? En skarpt formulerad FN resolution, kanske? Clintons uttalande var, om något, för vekt. Hon skulle ha sagt "we will obliterate them" inte "we would be able to".
Inlägg #55: Postat: 2008-12-03 14:38:00
CMO
Sen att du tar Clintons uttalande ur sitt sammanhang och glömmer nämna att hon talade om vad som skulle kunna hända om Iran anföll Israel med kärnvapen är ju "standard operating procedure" för oseriösa debattörer, vare sig det är kreativt redigerade youtube klipp eller ofullständiga citat.
Inlägg #56: Postat: 2008-12-03 14:40:00
CMO
Om jag är Clinton supporter? Det beror naturligtvis på vad alternativet är.
Inlägg #57: Postat: 2008-12-03 14:59:00
Janne B
Citat / jag också har jobbat med som ett delyrke så tusenkonstnär jag är utan // Kan du ArHo beskriva detta lite närmare för det intryck du ger här är det motsatta....
Inlägg #58: Postat: 2008-12-03 15:37:00
ArHo
#57 Janne, jag undrar om inte du lever kvar i det förgågna allså i det som har varit under de svåra månaderna tidigare i år. Som en ärlig och uppriktig person kan du väl själv berätta hur du ser på mig för att undvika alla missförstånd som en gång var. Du får om du vill, se mig som en ny människa som vill vara en i högen på detta forum, jag är varken unik eller märkvärdigare än någon annan som skriver om saker och ting.
Inlägg #59: Postat: 2008-12-04 07:40:00
Per W
Men du är en fullständig virrhjärna
Inlägg #60: Postat: 2008-12-04 10:20:00
ArHo
#59 Per W skriv aldrig en kommentar av den sorten du gjorde rakt ut i luften, markera gärna vem du åsyftar!
Showing page 3 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...