Inlägg #21: Postat: 2008-12-02 09:26:00
|
Patrick G |
Vad man än tycker om mina alstrar bör man kanske fatta att det tar mycket tid att skriva ihop dem. Jag lägger ut dem till allmänn beskådning och välkomnar kritik - helst saklig kritik. Men detta dravel i kommentarspalten blir knappast uppmuntrande som skribent.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2008-12-02 11:11:00
|
Arn |
#42 Patrick, ha förtröstan, så här ligger det till förmodar jag: Först och främst skall det sägas att vi inte älskar varandra och till detta har vi gjort en klassindelning på de som skriver på Sourze som det så sk. gamla gardet vill kontrollera över, att alla nya skribenter måste rätta sig i ledet och anpassa sig till det gamla gardets tycke och smak. Utan minsta självkritik avgör de vilka som skall accepteras i en fallande skall, personligen ligger jag långt ner på listan som har med ett gammal groll att göra som lindrigt sagt var vedevärdigt från inte minst ifrån CMO som är ute efter en hämd på mig, för att han blev satt på pottan av mig flera gånger om! Som ger dig en förståelse över den ärekränkning som CMO riktar mot mig. Sedan har vi det klassiska skälet till de dumma kommentarerna som kommer, om någon blir för ensidig och tjatig i något tema eller ämne. Obama i all ära, men att skriva artiklar i rad om honom känns nästan befängt i nuläget forts.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2008-12-02 11:20:00
|
Arn |
#42 Patrick, varför inte avvakta och skriva om honom när han verkat som president en tid, just nu handlar det bara om spekulationer som ingen vet egentligen om det är med sannigen förenligt eller överenskomligt så att vi alla vet vad som är vad han är för person denna Obama som man ännu endast kan säga jaså om just nu.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2008-12-02 12:20:00
|
Valdemar J |
CMO har bidragit mer till att höja kvaliteten på Sourze än ArHo/Arn och Tiwaz någonsin kommer att göra.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2008-12-02 12:39:00
|
Per W |
Bra rutet, Valdemar J Och det vet Sourze´ redaktion också, men de vet ju också vilka man alltid brukar hålla med.......
|
|
Inlägg #26: Postat: 2008-12-02 13:40:00
|
CMO |
#24 & 25/ Jag bugar och tackar.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2008-12-02 13:51:00
|
Arn |
# 24/25/26 ni tre är av samma skrot och korn, det var ju intressant att veta. Jag sätter dig Per och Valdemar på ett undantag och är förlåtna för att ni ärekränker inte någon i allafall, heder åt er för det. Cmo tror jag trots allt är ensamma vargen som för en kamp mot sitt eget ego att vara intelligent, vilket är mer än synd, förfärligt egentligen, men stå på dig CMO, det finns säkert något gott med dig också även om det är tveksamt av naturliga skäl, man får önska en god bättring så länge.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2008-12-02 14:14:00
|
CMO |
Patrick här ska du få lite saklig kritik. Din tolkning av "handskakningsincidenten" är otroligt naiv även om den inte är din egen utan CNNs. Att sådana patetiska icke-nyheter får sådan spridning och uppmärksamhet inom Bushhatar-blogosfären borde stämma till eftertanke och självrannsakan. Vad var det egentligen som hände? Svar här: Länk: youtube.com
|
|
Inlägg #29: Postat: 2008-12-02 14:24:00
|
Arn |
Janne, du är kvar med all rätt, hur som helst så tror jag att de återkommer så att vi inte skall känna oss ensamma, förlåt så att inte du känner dig ensam, av förståeliga skäl kan du inte luta dig mot CMO som är en vingelpetter och darrig i sitt agerande. Men du har ju Tiwas som faktisk är värd mer än att klanka på han skriver den sanning som de flesta vill sopa under mattan på detta forumJag
|
|
Inlägg #30: Postat: 2008-12-02 14:24:00
|
Arn |
Janne, du är kvar med all rätt, hur som helst så tror jag att de återkommer så att vi inte skall känna oss ensamma, förlåt så att inte du känner dig ensam, av förståeliga skäl kan du inte luta dig mot CMO som är en vingelpetter och darrig i sitt agerande. Men du har ju Tiwas som faktisk är värd mer än att klanka på han skriver den sanning som de flesta vill sopa under mattan på detta forumJag
|
|
Inlägg #31: Postat: 2008-12-02 14:24:00
|
Arn |
|
|
Inlägg #32: Postat: 2008-12-02 14:39:00
|
Arn |
Min otroliga dator kopierar sig själv snart, det är en förhoppning att den till slut blir en perfekt dator som fungerar som den ska.
|
|
Inlägg #33: Postat: 2008-12-02 14:49:00
|
CMO |
Datorn kan nog bli perfekt, tyvärr hjälper inte det när användaren har en trasig och felprogrammerad CPU. FÖAJAABA.
|
|
Inlägg #34: Postat: 2008-12-02 14:55:00
|
Patrick G |
28/ Och i nästa stycket påstår jag att rednecks inte kan hitta sin väg ur husvagnsparken. Anade du inte alls någon oseriös ton i inledningen till denna text? Det var ett underhållande videoklipp. Inte alls så allvarligt som faktum att Bush praktiskt taget förbjöds att vara i samma delstat som John McCain under valrörelsens sista månader.
|
|
Inlägg #35: Postat: 2008-12-02 15:01:00
|
CMO |
#34 Aha, "jag-skojade-bara" försvaret. Populärt på dagis och lågstadier. Är hela artikeln ett skämt? Är alla dina artiklar skämt? Och varför ber du i så fall om seriös kritik? Snacka om genomskinligt.
|
|
Inlägg #36: Postat: 2008-12-02 15:02:00
|
Patrick G |
23/ Gå tillbaka till någon av mina tidigare texter om Obama eller vad som helst jag någonsin skrivit om Demokraterna/Republikanerna som ett enda stort parti; Coke/Pepsi. Obamas första val bekräftar det jag hela tiden påstått om att valet handlade mer om en "rebranding" än politisk förändring. Det enda chans till verklig reform vilar på folk som valde Obama, OM de väljer att aktiverar sig och hålla trycket på. Lägger man av och bara hoppas att han kommer att agera annorlunda än vad han hela tiden sagt, tror jag att man blir riktigt besviken.
|
|
Inlägg #37: Postat: 2008-12-02 15:03:00
|
Patrick G |
36/Ursäkta, var det seriös kritik? Det var så länge sedan du kom med något sådant at jag trodde du hade lagt av, eller blivit Demokrat.
|
|
Inlägg #38: Postat: 2008-12-02 15:07:00
|
CMO |
37/ Ja det var seriös kritik. Jag visste väl att du inte skulle känna igen den när du såg den. Pearls before ... etc
|
|
Inlägg #39: Postat: 2008-12-02 17:14:00
|
CMO |
Lite mer saklig kritik: först skriver du att medierna inte vill ta ordet recession i sin mun och sen ger du två exempel på media som de facto talar om recession. I själva verket har ju media talat om recession i flera år oavsett om ekonomin officiellt varit ens nära recession eller inte. Recession har ett par olika ekonomiska definitioner och åtminstone någon av dem borde ju vara uppfylld innan man förklarar recessionen som ett faktum. Inte i dina artiklar naturligtvis men i det fökättrade "main-stream media".
|
|
Inlägg #40: Postat: 2008-12-02 17:22:00
|
CMO |
I övrigt är det ju det gamla vanliga ensidiga gnället, och samma käpphästar som vi hört till leda. Man får väl vara glad att man slapp läsa "neokonservativ kabal" för femtielfte gången. Men vem vet kanske Obamas kabinett också kommer att föräras med det epitetet...
|
|