Inlägg #161: Postat: 2004-11-06 21:49:00
|
Peter |
Du snackar bara skit. Jag har fått nog av dig.
|
|
Inlägg #162: Postat: 2004-11-06 22:24:00
|
elin |
jaså du.och?
|
|
Inlägg #163: Postat: 2004-11-07 01:42:00
|
Biff |
Elin, uppenbarligen är det väldigt mycket som du inte förstår. Den här diskussionen känns meningslös, för du verkar ärligt talat inte ha särskilt stor koll vare sig på feminism eller akademisk verksamhet. Dina påståenden om mäns och kvinnors relationer säger mest om dig själv, och du verkar inte veta ett dugg om psykoanalys eller varför mannen anses vara norm. Det enda du gör är att rabbla upp massa ramsor som jag hört och sett igenom hundratals gånger. Kom tillbaka när du lärt dig tänka själv.
|
|
Inlägg #164: Postat: 2004-11-07 19:28:00
|
elin till biff |
jaså.du kan tycka vad du vill om vad jag "verkar" ha koll på.jag har varit mycket engagerad i feminism de senaste åren och läst en hel del.men vet du vad,jag orkar inte i ett sammanhang som detta ha nån jävla föreläsning när det är hur enkelt som helst att göra ett samtal eller gå ner till biblioteket.jag vet vad psykoanalys är,men den enda riktigt relevanta frågan i denna tråd har jag än inte fått besvarad.
|
|
Inlägg #165: Postat: 2004-11-07 19:32:00
|
elin forts |
som jag skrivit innan svar 87.feminismen skall alltså ha sin grund i denna "tveksamma" vetenskappsykoanalysen.kunskapen om människans psykologi används ofta när man bla inom feminismen försöker förklara varför folk gör som de gör.men hur den influerat feminismen speciellt och gjort *den* mindre trovärdig har än ej förklarats.inte heller peter förstod kopplingen.
|
|
Inlägg #166: Postat: 2004-11-07 19:40:00
|
elin |
om du skall stila dig med uttryck som "akademisk verksamhet" kan du inte förvänta dig att folk skall förstå vad du menar.inte heller kan du förvänta dig att slippa behöva förtydliga dig själv,då det kan innebära hur många olika saker som helst.det är nonchalant och oseriöst i diskussionssammanhang och om du inte vill komma fram till någonting föreslår också jag att vi sätter punkt här.ha d.
|
|
Inlägg #167: Postat: 2004-11-07 19:43:00
|
elin ps |
vilka påståenden om kvinnor och män? att de missförstår varandra och grälar? och hur säger det någonting om mig? JAG grälar inte med män som många män och kvinnor kan göra. allvarligt... jag är inte den enda som erkänner att kvinnor och män många gånger har kommunikationssvårigheter.du kanske inte ser det så,men du behöver inte sätta dig på höga hästar för det.
|
|
Inlägg #168: Postat: 2004-11-07 19:47:00
|
elin forts |
och om du verkligen vill göra nån skillnad... kan du ju kanske tänka dig att peka ut vilka dessa"ramsor" är och varför de är eventuellt fel. så som jag har gjort i diskussion med dig m.fl så många gånger här på sourze. kom i alla fall inte och anklaga mig för att inte tänka själv. många saker du har sagt genom tiden verkar citat för citat komma från någon slags "anti-feminist-best-of"-hemsida
|
|