Om Gud hade klampat in på någon reklambyrå eller anlitat ett par välrenommerade industridesigners och velat ha ett manligt könsorgan designat, hur hade då en snopp sett ut idag?
Till att börja med måste man definiera och analysera målgruppen och ändamålet med produkten. Eftersom Gud är uppdragsgivaren så bör produktens ändamål vara fortplantning och den ska då främst vara tilltalande för kvinnor mellan 18 och 50 år som inte vill satsa på karriären utan ha ett stabilt familjeliv. Vidare så måste den vara kompatibel med den gällande världsstandarden för kvinnliga fortplantningsorgan. Den ska även ge ett mervärde, för båda parterna, utöver själva barnafödandet för att uppmuntra till användning av produkten.
Dessutom så vill man ladda produkten och varumärket med positiva och mjuka värden, vilket ska återges i den kommande annonskampanjen och i dess formgivning. Den måste kunna förknippas med positiv framtidstro för att uppmuntra folk till att skaffa gunstligar till Gud och det ska vara trendigt att använda den. Men för att undvika att alldeles för unga skaffar barn så ska den ända ha en viss klassisk och mindre hipp framtoning.
Redan i början av designarbetet inser man att en avlång form är nödvändig för att uppnå kompatibilitet med det kvinnliga fortplantningsorganet, dessutom behöver man ett rör för att transportera sädesceller. Detta rör placeras med fördel i mitten av den cylinderformade kroppen för att göra produkten med lättanvänd och mer hållbar.
Produkten måste även uppnå en viss längd för att kunna vara fullt användbar vid samlag, men i dess fulla längd blir den svår att förvara. Detta skulle man nog lösa genom att göra en teleskopanordning, så att produkten blir in- och utdragbar.
På utsidan skulle produkten förses med skumgummi eller liknande för att inte vålla skada vid användadet. Utsidan skulle även kunna förses med nån typ av ull för att bli ännu mjukare och uppnå en viss kittlande effekt på kvinnan vilket skulle uppmuntra denna att ta produkten i bruk.
För att nå rätt målgrupp och samtidigt symbolisera värma, framtidstro och hopp så skulle man välja en lätt matt rosa färg, inte skrikande rosa vilket skulle anses mer lämpligt på ungdomsmodellen. Även ljusblått skulle kunna vara ett alternativ som på ett starkare sätt skulle symbolisera hopp och framtid, men designexperterna skulle komma till slutsatsen att rosa är en färg som mer tilltalar kvinnor.
För att göra produkten en mer attrativ skulle man kunna bygga in en liten slot för minneskort som man kan lagra MP3 på och sedan spela upp för att höja stämningen vid samlagen ytterligare och för att slutanvändaren ska ha större möjlighet att skräddarsy produkten.
För att även uppmuntra mannen att använda produkten skulle man kunna ha någon typ av rusdrog eller alkohol som injeceras i blodet vid kontakt med den kvinnliga motparten, detta skulle resultera i att mannen skulle bli beroden av användat av produkten och skulle vid alla givna tillfällen och utnyttja den.
Man kan även bygga in en WAP-tjänst som levererar sportresultat för att mannen även under viktiga matcher i lugn och ro ska kunna nyttja produkten.
Till sist men inte minst så skulle det gummi-ull beklädda teleskopröret med inbyggd MP3-spelare och WAP-tjänst följas upp av en intensiv valkampanj där lyckliga par på bilder och i TV stoltserar med sina lyckade barn och massor med filmer där både män och kvinnor i olika konstalationer visar upp de mest häpnadsväckande sätt produkten kan användas och även vilken musik man bör lyssna till.
Av Daniel Somos 19 sep 2001 09:40 |
Författare:
Daniel Somos
Publicerad: 19 sep 2001 09:40
Ingen faktatext angiven föreslå
Artikeln är inte placerad. föreslå