Samåkning till Bangkok, någon?
Askmolnet har gjort att mångas planerade resor ställts in. Bra är att det finns en sida eller fler på nätet där man kan mötas och ordna samåkning, så om du vet någon som sitter fast kan det finnas hopp om hjälp där – beroende på vart du ska.
Åttaåringar slåss med påkar på skolgården
"Då tänkte jag för mig själv att är det verkligen mödan värt att lära sitt barn att inte slåss med tillhyggen, och att han skall vara snäll mot andra när skolans regler direkt kullkastar allt han lärt sig?"
inte vårt fel
Det är ju inte jag som gjort fel en antologi med 14 vuxna barn som berättar om sin barndom eller brist på sådan.
Gör fel och bli kreativ
Att göra fel är något av det skamligaste som finns i vårt samhälle. Men kan det kanske ibland istället användas som ett medvetet sätt att öka sin kreativitet och flexibilitet på?
Public service på låtsas
Vad är public service värt om de undviker det som kan få oss att ifrågasätta makten.
Serbiens regering bakom angreppen
"Det är begripligt att folk slår sönder några fönster när de de angripna ambassaderna har slagit sönder vårt land", sa bl.a. Dusan Samardzic, minister med ansvar över Kosova.
Vi måste samarbeta mot våldtäkter
Våldtäktsdebatten har kört fast. Vi ödslar alldeles för mycket energi på att kasta skit på det andra könet. Det leder ingen vart.
