Sjöstedts tal engagerade inte hela vägen
Självfallet är Vänsterpartiet starkt och Sjöstedt är en god ledare. Men förlåt Jonas, du låter väldigt monoton när du pratar. Det blir helt enkelt lite svårt att fokusera efter en stund...
Alliansens bud saknas
Socialdemkraterna bjuder 2,000 kronor per år och Vänsterpartiet 1,000 kr i månaden till pensionärerna. Kom igen Alliansen.
Jag upplevde klassamhället
Att jag upplevde det svenska klassamhället som barn gör det naturligt för mig att rösta på vänsterpartiet.
Sprickan i näringslivet
Varför låtsas ingen om de djupa motsättningar som finns bland rikets företagsledare? Näringslivet är ideologiskt lika splittrat som vänsterpartiet. Kapitalisterna är djupt oense.
Centralt sanktionerat fiffel i v otänkbart
"Jag har ingen som helst anledning att tro att det på grund av interna strider skulle förekomma att medlemssiffror skrivs upp inom Vänsterpartiet."
Ibland är jag inte kommunist
Den senaste veckan har Vänsterpartiet och jag stått i fokus för den politiska debatten. Denna debatt gör det svårt att idag få utrymme för att diskutera de stora utmaningar som vi står inför i Sverige och internationellt.
För mycket s & m
Folkpartiet, Centern, Vänsterpartiet och Miljöpartiet har redan tydligt sagt ja till homoäktenskap. Kom ut ur garderoben Persson och Reinfeldt. Vad väntar ni egentligen på?
