USA desperata att starta tredje världskriget
När något händer i världen behöver man fråga sig vad det är som händer egentligen, vad som är agendan och vem det är som tjänar på det. Till en början har Irak, Afganistan och Libyen fallit offer för USAs terror och nu är det Rysslands, Kinas, Syriens och Irans tur. Som jag förklarar nedan är det ett krig om naturtillgångar och USAs närstående dollar-kollaps som är roten till problemet.
Maktelitens hemliga avlyssning avslöjad
"Denna enorma apparat har bara ett mål; att förstöra integriteten och anonymiteten inte bara i USA utan hela världen."
Företag tjänar på fängelser i USA
Under perioden 1999-2010 har antalet interner i privata fängelser ökat med 80 procent, samtidigt som mängden interner ökat med 18 procent.
USA ror – med ryggen mot framtiden
Alla som rott en eka vet att man är vänd åt fel håll. Man har ingen koll framåt. Likadant är det med det amerikanska folket. Det har inte blicken riktad mot framtiden utan ser bara nuet och det förflutna.
En rättvis värld?
Läkemedelsindustrin är lönsam. I USA var den mellan åren 1995 och 2002 den lönsammaste industrin av alla.
Amerikaner röstar mot sin vilja
Amerikaner förvånas över USA:s impopularitet utomlands. När vi i själva verket bara är bättre infomerade.
USA, go home! - England, ta ert ansvar!
Sitter på Nya zealand och tittar på en dokumentär på TV och får höra den mest monstruösa historia som jag nu ska försöka dela med mej av.
