Livet är en resa
Ibland ter sig saker så oförklarliga för mig att jag verkligen undrar om det inte skulle vara lättare att bara åka vidare på färden och glömma det hela.
Verklighetens Robinson!
"Halloo", hojtar jag. Undrar om det kan bo folk så här under en presenning mitt i smällkalla vintern, i stora fina julstaden Göteborg...
Klimattalibanerna vill bara höja skatterna
"Det sticker lite för mycket i allmänhetens ögon att direkt säga att skatterna skall höjas. Det låter bättre, för de godtrogna, att säga att det är till klimatarbetet pengarna skall gå. Undrar hur länge vi skall låta oss luras av dessa tomma fraser."
Dags för uppror, stockholmare!
Stadshuset har beslutat införa trängselavgifter trots demokratiska, juridiska, sociala och miljömässiga betänkligheter. Undrar hur det skulle kännas att be dem stoppa beslutet någonstans?
Vänsterns spruckna drömmar
Ibland undrar jag vad en socialist/kommunist, som under ett långt liv arbetat aktivt för sina ideal, innerst inne tänker då allt man trott på visat sig vara fel.
Är människan förnuftig?
Professor i praktisk filosofi, Torbjörn Tännsjö, undrar i likhet med mig varför teologer inte gör något med de gudomliga sanningarna.
Stockholm behöver mer sol och värme
"Stockholm har blivit kallt", sjöng Orup redan för många år sedan. Jag undrar om det någonsin stämt så bra som nu...
