Jag är en kortrandig människa
Finns det något värre än folk som aldrig slutar prata? Och skrivande människor som aldrig kan sluta skriva? Hur många orkar lyssna på och läsa allt svammel?
Plura kan inte skriva något som inte berör
"Att låten Kärlekens tunga var till Kajsa Grytt har jag alltid misstänkt, men här får jag det bekräftat, och det är kul att läsa om hur den kom till och om hur kritiska de i bandet var till den låt som blivit Eldkvarns största succé."
Dominika Peczynski vet ingenting om depressioner
"Är man deprimerad ligger man med neddragna gardiner, vägrar gå upp, vägrar att kommunicera. Det vill säga, det handlar om att leva i den mörkaste av skit. Inte springa och skriva debattartiklar i Aftonbladet."
Thailands egen kafkaprocess
"Harry Nicolaides kommer att tillbringa sina närmsta tre år tillsammans med knarklangare, pedofiler, gangsters, mördare och våldtäktsmän. Hans eget brott bestod i att skriva en roman."
Utvecklingen inom psykiatrin står och stampar
På förintelsens minnesdag har jag tagit för vana att skriva något till minne av min bror Robert. Han blev ett av den svenska psykiatrins offer och avled den 27 januari 1997.
Till min bror Robert - ett av psykiatrins offer
På förintelsens minnesdag har jag tagit för vana att skriva något till minne av min bror Robert. Han blev ett av den svenska psykiatrins offer och avled den 27 januari 1997.
Kärlek på internet del 2
Jag har absolut inget emot sex, tvärtom! Men jag tycker att man kan väl åtminstone säga/skriva: Hej! Innan man frågar: Ska vi knulla?
