sourze.se

Blir man sjuk av historia?

Den viktigaste gåvan naturen gett oss är konsten att glömma. Livet består av ett kaos av ovidkommande händelser som man inte behöver bry sig om och som man genast kan glömma.

Kommentarer

Om iransk frihetstörst och svenska traditioner

Det är nyårsafton och jag har härmed startat en tradition av att vara sjuk just på denna dag. Samma sak hände förra året nämligen. MEN – jag har hela året på mig att fira så det är okej ändå. Lovar. Tänkte blogga av mig istället.

Kommentarer

Skuld och Skam

Det ska man känna när man är sjuk!

Kommentarer

Navelskåderi - en folksjukdom

Tack och lov för Internet! För Google och Wikipedia, halleluja! Den moderna människan slipper uppsöka vårdcentral för att fastställa diagnos. Jag vet att jag är sjuk. Jag vet det för jag har googlat.

Kommentarer

Nån sorts sjuk typ av tragikomik

Mitt hjärta bankar, jag blir röd och varm och kall om vartannat, kärleken med dig har alltid präglats av fysiska fenomen.

Kommentarer

Ensam och psykiskt sjuk

Det berör mig att många har ett dubbelt utanförskap i dag. Om vi bara visste vad omtanke och lite mänsklig värme kan göra gott i ett allt mer stereotypt ideal.

Kommentarer

Jag blev sjuk av min 3G-mobil!

Jag var en av de första som skaffade 3G-telefon och troligen en av de första som slutade använda den också.

Kommentarer