Kan själv!
"Vill vi utvecklas till ansvarstagande medborgare genom att själva se vad vi gör fel och därmed även lära oss att göra saker rätt – helt själva, eller vill vi med en rödgrön regering ha staten som alltid täcker upp för oss?"
Live after death?
Mötena och förpliktelserna blir för mycket. Frustationen gör sig påmind, du varken hinner eller orkar med allt. Ingen fara! Tack vare IT-teknologin kan du ändå vara omtänksam och hinna med dig själv.
Allting handlar om oberoende!
Den stora skiljelinjen i allt är inte själviskhet kontra osjälviskhet utan beroende kontra oberoende. Det är inte ädelt att offra sig själv för andra och det är heller inte ädelt att offra andra för sin egen skull.
Konsten att leva: 1. Insikt
"Du kan alltid bli bäst på att vara dig själv och behöver aldrig försöka bli som någon annan. Om du försöker kommer det aldrig att kunna leda till något annat än att du blir en sämre kopia."
Arbetslösheten är inget problem
Arbetslösheten är ett konstruerat problem, men inte ett problem i sig själv. För vad ska vi med arbete till?
Israel-Palestinafrågan för en som själv lever där
Jag kan inte godta ett resonamang där någon till en viss del undantas ansvaret för de han dödar. Den som lider har inte rätt att skapa mera lidande, även om det var synd om honom först.
Kosmetikans hyckleri
Tjejerna skriker ut "Vaddå, det angår väl inte dig, jag gör det för mig själv och om jag mår bra av det - varför inte??" Men de har fel.
