Husby: Vi vet bättre än så här
Jag har dragit mig för att skriva om Husby och det som händer i Stockholm. När jag ser debatten rasa så blir det uppenbart att mer nyansering krävs. Det här är mina två cent.
1984 är snart här
Kommer EU att nöja sig med FRA, Ipred och datalagringsdirektivet? Staten kontrollerar allt som du skriver och gör på Internet. Storebror ser dig. Miljardkostnaden får vi alla stå för.
Är det dags för mig att kasta in handduken?
Varje morgon vaknar jag tung av ångest. Det jag hör, det jag ser av livet utanför gör mig bara räddare. Jag gömmer mig djupt in i mörkrets dimmor, för livet utanför är skrämmande.
Besattheten av kroppen är överdriven!
Det är dags att tänka till om hur människor ser på varandra och vad denna besattheten har för konsekvenser.
Varför ta ansvar när statsministern inte gör det?
Media-Sverige ser till att aldrig genomskåda Göran Persson eller hans regering. Dessutom leder media smutskastningen och misskrediteringen av alla opponenter som skulle kunna våga ta fram lögner i ljuset.
Skärpning, skribenter!
Ser jag en artikel till där BB, ML eller nån annan förklarar sin egen förträfflighet och andras uselhet så går jag bananas.
Skönhetsoperera barn?
Jag satt och mysläste "Rea hos plastkirurgen" av Anna Bystedt samt medföljande kommentarer. Det är skönt att människan lever i en drömvärld men verkligheten ser ut som följer.
