Vilka tar ansvaret över att förtrycket mot våra fattiga och hemlösa upphör?
Det går inte att bli hemlös eller utsatt i teorin, det måste sorgligt nog praktiseras. Vi som drabbats vet redan alltihop, men vari ligger problemet som gör att lösningarna aldrig uppenbaras för oss som redan vet och behöver dem?
Är politiker folkets domare?
"Att vilja ifrågasätta vårt politiska system och införa ett nytt vore det enda rätta med tanke på folks politiska missnöjesyttringar, inte minst i våra kommuner och landsting."
Upprördheten avtar?
Jag tänker på politiker och köp av svarta tjänster när det nu visar sig att dessa är i gott sällskap med sina främsta kritiker: Journalisterna.
Undvik dubbelfel Mats Odell!
Att göra bort sig som politiker är snarare en regel än ett undantag.
Konstitutionen och demokratin
Public choice - homo politicus är densamme som homo economicus. Är detta en själklarhet för alla politiker m.fl.?
Frankrikes hårdare invandringslag
Andragenerationsinvandraren Nicolas Sarkozy, inrikesminister, visar vägen för våra politiker!
Hemlöshet är inbyggd i systemet
Politiker och socialtjänstemän struntar i människor som är hemlösa, missbrukar alkohol eller andra droger.
