Kom igen, Israel, berätta…
"Det kan inte vara omöjligt för den israeliska demokratiska rättsstaten att hitta de ansvariga och låta oss alla få veta det som nu är rykten, påståenden. Jag tror att staten Israel på det viset skulle göra sig själva en väntjänst..."
Tidigare betyg bra för oss elever
"Man ska gå ut skolan med bestående kunskaper, och då krävs i nödfall extrahjälp till dem som behöver. Där tror jag att tidigare betyg kan behövas som en indikation på att en elev har svårigheter."
Melodifestivalen 2007 - Må bästa låt vinna
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för ingress till den här artikeln. Kanske "Nakenchockdags igen!" … eller "Dags igen för skiten!" eller "Gud bevare oss - nu är det dags igen för Melodifestivalen!". Den sistnämnda tror jag är bäst.
Lönsam fylla
SSU gläds över ökat medlemsantal. "Töntstämpeln är borta, vi har en approach som är annorlunda och det finns en positiv attityd till oss nu", säger pressekreterare Peter Skeppström DN 11/5.
Det finns en bomb i oss alla
Vi läser om dem med bestörtning. Vi begrundar över dem med oförstånd. Men vi skulle nog också kunna stå där med fingret på detonatorn.
Vad ingen protestant kan förstå
Vila i Frid Johannes Paulus. Du har kämpat trons goda kamp på ett sätt som dina trogna väl förstår, men som är så svårt för oss alla andra att förstå.
Ingen lyssnar på oss ungdomar
Detta som jag ska skriva om handlar om ett antal personer på min golfklubb och på min skola.
