Det börjar hetta till i Elitserien
I och med att den 47:e omgången i årets elitserie blev klar den 6:e februari så börjar det hetta till ordentligt vid den så kallade streckstriden. Låt oss gå igenom de matcher som spelades tillsammans med lite kommentarer kring hur det står till.
Oansvarigt skylla på den mänskliga faktorn
"Som bilist skall vi alltid vara medvetna om att en fara kan lura runt hörnet, i princip borde vi ha trafikskylten Annan Fara med oss i vårt medvetande när vi kör bil."
Vetepriset 60 procent dyrare sedan i våras
"Stigande vetepriser borde nog skapa betydligt större rubriker än det gör. Det är ett tecken på hur vår ohållbara livsstil till slut börjar slå tillbaka mot oss själva."
Melodifestivalen 2007 - Må bästa låt vinna
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för ingress till den här artikeln. Kanske "Nakenchockdags igen!" … eller "Dags igen för skiten!" eller "Gud bevare oss - nu är det dags igen för Melodifestivalen!". Den sistnämnda tror jag är bäst.
Lönsam fylla
SSU gläds över ökat medlemsantal. "Töntstämpeln är borta, vi har en approach som är annorlunda och det finns en positiv attityd till oss nu", säger pressekreterare Peter Skeppström DN 11/5.
Hyckleriet del 3 - det moraliskt goda s
De moraliska åsikter vi omhuldar inbillar vi oss gärna är någon sorts nedärvt, universellt etiktänkande, att det ligger i vår natur. Men det mesta är faktiskt påhitt av antika "Knutbymänniskor".
Vi mikrar oss till döds?
"Varje år opereras upp till 1 000 personer i Sverige för fetma. Antalet ökar för varje år och medelåldern för patienterna är 33 år. Snart startar också ett försök med att operera tonåringar."
