Så kallade män
Jag såg den korta filmen från "Uppdrag granskning" med kvinnor som läste upp de vidriga mail de fått från så kallade "män". Det som slog mig mest var den infantila nivån på den hatiska prosan.
Levnadskonstens almanack
"Jag läste ordspråken dagligen och om och om igen under ett års tid och genast fick jag något annat att koncentrera mig på än mina oroliga tankar. Ordspråken var till stor hjälp för mig och fick mig att förstå livet bättre."
Jag älskar mitt hem!
I morse, när jag satt i min säng och drack en kopp kaffe och läste den alldeles förbaskat bra boken av Karin Alvtegen, SKUGGA, slog det mig plötsligt; vad jag älskar mitt hem!
Hunden och Silverfisken- o Janne
Läste boken Silverfisken av Sofia Rapp. Det tog mig två veckor av mardrömmar, ångest och hat. Hundar i all ära men ibland behandlas de bättre än barn.
Jag - förmodligen världens mest olyckliga kvinna?
Läste i tidningen idag om en studie, beställd av den brittiska regeringen, som redogör för faktorer som gör människor lyckliga. Tragiskt nog visade det sig att jag förmodligen är världens mest olyckliga kvinna.
Säkert har även Charlotta Flinkenberg ett pris
"Jag läste Charlotta Flinkenbergs dåliga kolumn Tusen spänn för att sälja sin kropp i Metro den 3 oktober. Det är så fult att skriva så indignerat om något som man inte har det minsta hum om."
Vilken fäbless… fadäs
En liten rättelse: Häromdagen när jag satt och läste igenom min senaste artikel Visst borde Freivalds avgå föll mina ögon till min fasa på en märklig mening.
