Vårnytt på film och i musik
Vårvärmen har äntligen anlänt men kvällarna kan fortfarande vara kyliga och vad passar då bättre än att se en film eller lyssna på skönstämd sång?
Film är bäst på bio?
Ibland fick 12-åringen följa med någon vuxen på kvällsföreställning av "Moln över Hellesta" eller en obegriplig Bergmanfilm. Man kom in om parkföreståndare Alfredsson tittade bort eller var på särdeles gott humör.
"Kokain" av Lasse Wierup
Jag såg en intervju med en skådespelare som gjort en film för några år sedan. Hon sa i en bisats att det första hon blev erbjuden när filmen var klar och hon gick ut i Stockholms nattliv var kokain.
Funderingar i en bil
Det känns underbart att kunna hoppa tillbaka i tiden ibland och minnas, att bara kunna välja en episod ur livet som sedan spelas upp likt en film.
Solstorm i Kristallkyrka
Åsa Larssons debutdeckare från 2003 har nu blivit film.
Dogge Doggelito idag
"Dogge Doggelito lägger musiken på hyllan. Istället är det reklam och film som numera gäller."
Nämen som det kan bli...
Nu har jag gjort det igen. Det är precis som det dras till mig på något sätt. Saker som man bara läser om i böcker eller ser på film. Saker som inte borde hända, händer mig.
