"För mycket ekonomiprat i debatten"
Politikerna använder de ekonomiska kriserna för att smutskasta sina motståndare. Vi får inte glömma bort att en enskild makthavare inte ensam är skyldig till ett lands ekonomiska problem.
En anhörigs brev
Att vara anhörig till någon med psykisk ohälsa är tufft. Med ett år fyllt av oro, sorg och hopp kände jag mig tvungen berätta för föräldrarna till barnen på skolan där jag arbetar. Efteråt kändes det skönt och befriande... nu var jag mindre ensam.
Ensam är inte stark
Vi vill alla bli tagna på allvar. Vi vill känna att vi betyder något för någon. Det är egentligen vår högsta önskan: att få höra till.
Under ytan
"Berätta inte vem du är! Ingen vill veta. Ljug. Le. Spela med. Det är livets gång. Du är ensam. Ingen bryr sig om dig."
Jul, jul, ensamma jul
"Under den gångna veckan fick jag ett mail från en kompis som jobbar inom vården, och hon skrev att det skar i hjärtat på henne när det kom fram att en av hennes patienter skulle sitta ensam på julafton."
Försvaret igår och idag
Vid vaktlokalen stod en ensam pelargonia planterad i en lerkruka. Den en gång så vackra röda färgen var ett minne blott. Bladen hade gulnat och jorden skrek efter vatten men ingen hörde.
Till dig som smygsuper
Du är inte ensam. Du kan inte heller gömma dig. Du kan tugga tuggummi och dricka hur mycket Coca-Cola som helst. Men både du och alla andra vet: Du är en alkoholist.
