Feminismen bör inte slå ifrån sig all kritik
Om man redan bestämt sig för att all kritik man får är bekräftelse på att ens egen ståndpunkt är rätt, så utesluter man möjligheten att faktiskt ta till sig godartad kritik.
Den första dandyn
Finns fortfarande författare som är det författare innan de ens blivit publicerade till bok och gett det ultimata beviset för sin eventuella förmåga?
Fi det enda partiet som arbetar för lika löner
"Vi driver en jobbpolitik" – så låter det, inte minst från alliansen. Men att föra en jobbpolitik utan att se till att vi i Sverige har jämställda löner är ett skämt. Att inte ens ta upp frågan till debatt är ett hån mot halva Sveriges befolkning.
Röda Korset borde sparka Bengt Westerberg
"Röda Korsets Bengt Westerberg tycks sakna all form av insikt om etik och moral då han inte ens vid en kritikstorm självmant kan tänka sig att gå ner i lön, utan då överlämnar beslutet i händerna på medlemmarna."
Låt Bindefeldt arrangera nästa Grammisgala!
Förra året skrev jag här på Sourze att Grammissen var "en trevlig flopp". I år var det inte ens trevligt. I år var det en riktig katastrof!
Vad jag VET om Catrine da Costa
"Spekulationerna nådde stormstyrka bland oss unga kvinnor i branchen och alla sexarbetare pratade rättegång under flera år men ingen av oss kunde ens i andra eller tredje hand minnas ett enda fakta som hade kunnat vara till hjälp."
Hans avsikt var att döda henne
Vi måste seriöst ändra synen på dödligt våld i det här landet. Tydligen kan man i princip göra vad som helst och hävda att ens avsikt inte var att döda!
