| Inlägg #81: Postat: 2012-12-21 21:02:00 | |
|
Jocke utsourzad |
78 Visst, känner inte till dina uppgifter sionister eller Stalin men å andra sidan, så har har jag aldrig sett någon ordentlig redovisning från annat håll heller.
|
| Inlägg #82: Postat: 2012-12-21 21:02:00 | |
|
X-man |
Gonzo Long det du nämner om just 6 miljoner, pratade min framlidne Far om när jag var grabb men förstod inte innebörden av det då, men när det nu kommer upp igen, så kan man sannerligen dra en slutsats om att det ligger en hund begraven någonstans? Du nämner Sionister, jodå EXPO består av Sionister som tyckte det var fel av Sverige att blanda sig i Aparthied frågan i Sydafrakrike.
|
| Inlägg #83: Postat: 2012-12-21 21:27:00 | |
|
X-man |
Rättelse; Sydafrika ska det så
|
| Inlägg #84: Postat: 2012-12-21 21:34:00 | |
|
Jan Brunnegård |
Svårigheten med att räkna antalet judiska offer är ju att orsakerna var så många, utspritt över en väldig yta. Hur många dog under järnvägstransporterna av kyla, brist på vatten o mat, syrebrist etc.Många blev säkert ihjältrampade av folk i panik.Under långa tvångsmarscher dog säkert många i dikena. Många slags sjukdomar härjar i varje krig. De minsta olycksfall blir katatstrof helt utan sjukvård./ Enklast är nog att räkna skjutna och gasade.
|
| Inlägg #85: Postat: 2012-12-21 23:34:00 | |
|
Leif Erlingsson |
I #57 skrev du "att Iran och Kina skrattar åt oss" - du preciserade inte att det var ledarna du åsyftade utan länderna.Bizon 2012-12-21 20:59 #80 Länk: sourze.se .Detta besvarar även Jocke utsourzad 2012-12-21 20:18 #76 Länk: sourze.se .Bizon, i ditt mångordiga svar kommer du i slutet till vad det handlar om, vad tänkande! människor med makt tycker och tänker. Min formulering i #57 Länk: sourze.se var absolut inget försök att bli missförstådd eller att uttrycka mig försåtligt. Det var bara min spontana reflektion utifrån det perspektiv jag för ögonblicket reflekterade över. Hade du frågat så hade jag kommit på och svarat att det ju naturligtvis var ett realpolitiskt perspektiv utifrån de människor som kan påverka din och min vardag och framtid. För visst kan man fundera över vad folk på gatan i olika världsdelar tänker, men om du inte fattat det förut så är jag extremt resultatorienterad i mitt tänkande. Mitt arbete handlar om att vi ska ha en värdig framtid. "Always Keep The Main Thing The Main Thing", som den gamle irakiske brigadgeneralen Annis Wazir brukade säga.
|
| Inlägg #86: Postat: 2012-12-22 00:37:00 | |
|
Bizon |
Jan 84
Och andra spekulanter i frågan om hur många judar som dog eller blev dödade i tyskarnas etniska rensningsaktioner under andra världskriget. Tyskarna har ju åtminstone ord om sej att vara ganska grundliga - vid tiden för dessa händelser hade folkräkningen och en ganska avancerad allmänkoll på hur många individer i stridbar ålder det fanns i det tyska riket - likväl hur många av olika skäl icke användbara och i tyskarnas ögon tärande människor som på effektivast möjliga vis måste avlastas från den tyska stridsapparatens försörjning. Jag är ganska säker på att dessa siffror en gång prydligt nedtecknats samt arkiverats i flera vidimerade exemplar - med utgångspunkt från dessa om dom tillåts studeras och hur många individer av respektive etnicitet som återstod efter krigsslutet - ganska väl skulle man kunna uppskatta sanningshalten i vad som antagits vara 6 miljoner judar - samt även få rimliga antal för de andra grupperna som råkat lika illa ut. En annan tanke som kan vara intressant i sammanhanget är att om de i dag uppskattade siffrorna stämmer så befolkades tyskland och en del stater däromkring av fler än dubbelt så många oariska etniciteters människor som svenskar som vid samma tid bodde i sverige. Lägg därtill de miljoner judar och andra som bebodde sovjet. Det skulle kunna vara nånstans mellan 20 till 40 miljoner människor som inte gärna beblandade sej med andra människor i deras respektive värdländer, annat än möjligen om det gällde affärer. Jag vet inte riktigt vad som rörde sej i skallen på tyskarna, men med tanke på detta möjliga scenario med en sådant växande antal och den särskilt judiska och zigenska segregerade kulturformen så kan man lätt tänka sej att judarnas kulturella och ekonomiska status i allt högre grad kunde uppfattas som ett hot - zigenarna åkte med av bara farten eftersom dom i princip var obrukbara i det tyska effektivitetsmaskineriet. I sovjet hade både judar och zigenare mutat in musicerandet vid fest och bröllop - dom konkurrerade i viss mån om giggen, men delade även inspirationen - och man kan verkligen förstå att de båda omaka kulturerna i alla fall beundrade varandras musik. Lustigt är det kanske inte, men båda dessa kulturer har en ganska snarlik inställning till sitt eget folk - liksom att dom båda ser ner på andra människor som i princip ovärdiga det judiska eller det romska - en överlevnadsstrategi kan man ju tro - undra kan man ju även varför dessa människor hade koncentrerats i så hög grad till särskilt tyskland? |
| Inlägg #87: Postat: 2012-12-22 00:46:00 | |
|
Bizon |
OK Leif 85
Säkert är det inte din avsikt att bli missförstådd, men då vi ju båda vet något om effekten av oklara texter - så förmodar jag att du liksom jag i alla fall försöker lägga ut texten så att det i alla fall blir svårare att missförstå. Kanske blir det lite för mastiga texter då - men det har det goda med sej att de som har slöa hjärnor inte ens orkar börja läsa dom - medan de någorlunda skärpta och hyggligt läskunniga får den information dom behöver. |
| Inlägg #88: Postat: 2012-12-22 11:31:00 | |
|
Leif Erlingsson |
I samband med det sistnämnda har jag en fråga - är det någon som tror att det i denna förljugna värld tror att den verkliga sanningen allmänt sett är önskvärd eller i synnerhet av den exekutiva makten som har det många gånger visat sej med sina giriga labbar gräver i allehanda syltburkar vars etiketter skrivits med miljontals lidande människors blod.Bizon 2012-12-21 04:51 #38 Länk: sourze.se .Inte när frågan ställs så där direkt, nej. Men tyvärr tycks man inte minst i staden Stockholm ivrigt sysselsätta sig med det psykologiska fenomen som fått namnet "Stockholmssyndromet", att känna sympati för sina förtryckare. Det är för dem med deras kontroll över media lätt att väcka vår medmänskliga sympati. Och det är inte sympatin det är fel på, det är ju den som gör oss mänskliga! Men tänk ett steg längre: Media släpper bara fram en sida, ett perspektiv. Så gå inte på något mediesnyft innan du själv kompletterat din bild.
|
| Inlägg #89: Postat: 2012-12-22 11:35:00 | |
|
X-man |
Är verkligen verkligheten som inte får existera verklig? Ja ni får bedöma själva och skapa er en bild eller låta bli och somna om igen.
Länk: verklighetenisverige.wordpress.com |
| Inlägg #90: Postat: 2012-12-22 13:05:00 | |
|
Bizon |
Leif 88
Nej just det, och just dessa "snyftisar" känner jag mej lite nu och då nödgad att varna för även här på sourze. Har börjat kolla upp dina länkar du så generöst delat med dej av i den andra tråden - och jo även där ser jag att det finns en fara att oreflekterat ryckas med i positivismen - något som jag varnat för även i andra sammanhang - därmed inte sagt att det är förkastligt i alla lägen försöka se ljuset i tidens mörker bara man är selektiv nog att inte dra på sej fler besvikelser genom att hänge sej åt sånt som inte håller vad det utger sej för att vara. |
| Inlägg #91: Postat: 2012-12-22 13:15:00 | |
|
Jan Brunnegård |
X-man anser att vi alla andra sover. Vad anser vi andra om Xmans v akenhet?
|
| Inlägg #92: Postat: 2012-12-22 13:24:00 | |
|
Bizon |
X-man 89
Det är ruggig läsning du bjuder på. Jag talade med an polare som jobbar i brottsofferjouren och därigenom fått en hel del insyn i brottsläget av i dag i sverige. Han berättar om nedlagda brottsutredningar i tiotusental bara i stockholm. Polisen har att vänta på åklagarens utlåtande efter första utredninsfasen - och säjer då åklagaren "lägg ner" så avslutar polisen sin utredning eftersom dom inte kan lägga ner tid på sånt som åklagaren inte kommer att ta upp. Deras högar under utredning är oöverskådliga - deras högar av ouppklarade och nerlaggda anmälningar är än större - det i sin tur gör att flertalet brottsbenägna individer i dag gör sina brott inför öppen ridå då dom vet att risken är försvinnande liten att det för vanliga stölder och bedrägerier går så långt som till åtal och dom - fängelse och böter för sånt som nämns i din länk är så ovanligt att det av de brottsbenägna bedöms som riskfritt att egna sej åt den typen av entreprenadverksamhet. Ja X-man - vad har du för förslag till lösning på dessa fenomen? |
| Inlägg #93: Postat: 2012-12-22 13:27:00 | |
|
Bizon |
Jan 91
Blanda inte in någon i något "vi andra" som dom inte själva får ta ställning till om dom vill figurera i. Jag själv - bara som exempel, föredrar att stå på mina egna ben. |
| Inlägg #94: Postat: 2012-12-22 13:37:00 | |
|
X-man |
93 Jan B /Du vet att det är ett talesätt för de som inte vill bry sig om nya rön eller ny information att de kan somna om igen. Nu tror inte jag att du inte berörs på ett eller annat sätt och faller in i eftertanke, att det finns många sanningar under samma tema.
|
| Inlägg #95: Postat: 2012-12-22 14:24:00 | |
|
X-man |
92 Bizon/ Du undrar om jag skulle kunna finna en lösning på den rådande kriminaliteten över 2 miljoner anmälda brott pr år en idé vore att väcka en allmän opinion som kräver av inblandade myndigheter måste skärpa sig och först och främst sätt hårt mot hårt och dalta inte med kriminella invandrare i rädslan för att bli utpekad rasist, fan vet om det inte är bättre att vara ärliga och säga vår mening att mångkulturen blir alltmer kriminell från år till år och det finns en klar statistik att så är fallet och tyvärr kriminaliteten stiger med massinvandringen. Jag ser mig inte som varken främlingsfientlig eller rasist för att jag redovisar fakta och för allan del, det finns uppsatta personer som stärker det jag påstår, kanske inlindat men dock, de återger den verklighet som trots allt existerar.
Nu hör jag någon säga dessa dumma ord, vi kan väl inte kasta ut de stackars invandrare som flytt ifrån krig och elände, men ingen ifrågasätter att de kanske har flytt för att de medverkat rent i kriminell verksamhet, stopp! asch, det var bara att jag tänkte på hur många det är som försvara kriminella invandrare omedvetet, genom att dra alla invandrare över en kam och säga, att vi måste ta hand om de stackars flyktingarna, detta uppriktigt sagt äcklar mig, när över 300 mord begås i Sverige varje år och vi ligger på andra plats som land, där det begås flest våldtäkter. Ni som vägrar läsa annat än vad som framkommer i våra slaskmedia förblir bedragna om den egentliga sanningen om Sverige! Det var som en politiker sa, citat; det ska fan vara öppen och ärlig för då är karriären slut fortare än kvickt, ja, han fick avgå som politiker han var för uppriktig och ärlig, heder åt denna fd sosse som nu befinner sig i ett lokalt parti..Ja du Bizon jag tror att ett inbördeskrig kommer till stånd, nu när polisen har deklarerat att de klarar inte av sitt jobb längre och inte enbart för att de står handfallna utan att folket tar lagen i egna händer sakta men säkert. Vad som händer sedan kan man bara sia om, mångkulturen lär avvecklas på sikt det är jag helt övertygad om och inte bara jag, det finns höjdare runtom i Europa som inser att mångkulturen är en katastrof! Ingen hade räknat med den höga kriminalitet som råder så gott som i varenda euroipeiskt land, ska vi kalla mångkulturen för den "anarkistis?a välfärdsstaten" som det enda som utvecklas och frodas i vår mångkultur. |
| Inlägg #96: Postat: 2012-12-22 15:14:00 | |
|
Arifi |
Att Åsa Linderborg kallade Lasse Wilhelmsson förintelseförnekare i sin krönika kan ju vara en sak.Jag har inte läst LWs bok så jag kan inte säga om han är en förnekare eller inte. Kanske har ÅL inte läst igenom boken ordentligt eller så har hon någon dold agenda? Jag vet inte.
Det som jag tycker är intressantare i sammanhanget är det som ÅL blev utsatt för.Nu har jag inget genusperspektiv på det här.På så sätt att bara för att ÅL är kvinna så är hon mer skyddsvärd.Jag hade tyckt att det varit lika hemskt om en man blivit hotad med att ädlare delar skulle skäras av och dylika idiotier. Om så bara hälften av det som ÅL skriver om hoten är sant så tyder det på ett mycket snävt,otäckt och outvecklat debattklimat. Jag har läst böcker och krönikor av ÅL och rätt ofta håller jag med henne men hon skriver också sådant som jag inte håller med om. Orden antisemit, förintelseförnekare och rasist är väldigt laddade. Det finns en tendens till att så fort någon uttrycker en åsikt som man egentligen inte vill debattera så tas något av de tre orden fram. Det finns människor i Sverige som står för det som orden faktiskt betyder.Väsentligt fler är egentligen bara frustrerade över att deras möjlighet till att göra sin röst hörd,upplevs som begränsad. Istället växer det fram forum som Avpixlat,Fria tider och allt vad de nu heter. De sägs vara de enda som "törs säga sanningen" men sysslar egentligen bara med en sak;kanalisera missnöjet och rikta det mot utlänningar i allmänhet och mot muslimer i synnerhet.Ja, X-man din och min uppfattning om muslimer skiljer sig åt på väsentliga punkter men det är helt ok. Vanliga medier som Aftonbladet,Expressen,DN osv anses vara fulla med lögner och att de undanhåller viktiga fakta.Kanske det till viss del är så men att istället tro oreserverat på de forum som jag nämnde ter sig då i sammanhanget något gåtfullt.Liksom detta ständiga jagande efter den absoluta sanningen om varför vår värld ser ut som den gör. Jag tror att det kan finns lika många svar på den frågan som det finns människor på jorden. |
| Inlägg #97: Postat: 2012-12-22 16:01:00 | |
|
Jan Olsson |
#96 - Äntligen ett balanserat inlägg,jag blir så trött på denne X-man, som enligt min mening,bara spyr ur sig floskler om allt han befattar sig med!
På samma gång inser jag att det är nödvändigt att försöka motarbeta honom,med hans inpass om inbördeskrig och mordfall begångna av invandrare! En typisk infiltratör och hetsare,en man som vid ett annat politiskt läge i landet,kan bli en som vi helst inte vill ha att göra med! Bättre att stämma i bäcken,innan vi blir översvämmade av forsen! Eller är utvecklingen oundviklig? Hoppas att förnuftet segrar till slut! |
| Inlägg #98: Postat: 2012-12-22 16:01:00 | |
|
X-man |
96 Arifi / "Istället växer det fram forum som Avpixlat,Fria tider och allt vad de nu heter. De sägs vara de enda som "törs säga sanningen" men sysslar egentligen bara med en sak;kanalisera missnöjet och rikta det mot utlänningar i allmänhet och mot muslimer i synnerhet.Ja, X-man din och min uppfattning om muslimer skiljer sig åt på väsentliga punkter men det är helt ok." -Så enkelt var det nu inte att Fria Tider och Avpixlat för en egen agenda, båda tidningarna ifrågasätter oftast vad övriga massmedia påstår och med hjälp av läsarna som får skriva vad de tycker och du ska veta att alla olika politiska fraktioner går in och skriver ner sin åsikt, jämförbart med olika uppfattningar vi har här på Sourze. Varje individ har sin livserfarenhet på gott och ont och du har din som du är så säker på och att du har rätt i ditt förmenande?
Eftersom du vet var våra åsikter skiljer oss åt angående Islam, så får du skriva ner dem så ska jag lägga fram min åsikt, att du har eventuellt en fel uppfattning, som är vanligt om man är jävig i en diskussion om Islam. |
| Inlägg #99: Postat: 2012-12-22 16:04:00 | |
|
X-man |
97 Jan O / Jag vill inte önska dig till ett varmare ställe, för så illa vill jag inte dem som redan är där!
|
| Inlägg #100: Postat: 2012-12-22 16:17:00 | |
|
Jan Olsson |
Ännu en floskel!
#99 - Inte ännu X-man,men om du finge din vilja igenom,riskerar jag och många flera med mig att hamna där och du kanske blir eldare? |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.