Valt inlägg:
Att Åsa Linderborg kallade Lasse Wilhelmsson förintelseförnekare i sin krönika kan ju vara en sak.Jag har inte läst LWs bok så jag kan inte säga om han är en förnekare eller inte. Kanske har ÅL inte läst igenom boken ordentligt eller så har hon någon dold agenda? Jag vet inte.
Det som jag tycker är intressantare i sammanhanget är det som ÅL blev utsatt för.Nu har jag inget genusperspektiv på det här.På så sätt att bara för att ÅL är kvinna så är hon mer skyddsvärd.Jag hade tyckt att det varit lika hemskt om en man blivit hotad med att ädlare delar skulle skäras av och dylika idiotier. Om så bara hälften av det som ÅL skriver om hoten är sant så tyder det på ett mycket snävt,otäckt och outvecklat debattklimat.
Jag har läst böcker och krönikor av ÅL och rätt ofta håller jag med henne men hon skriver också sådant som jag inte håller med om.
Orden antisemit, förintelseförnekare och rasist är väldigt laddade.
Det finns en tendens till att så fort någon uttrycker en åsikt som man egentligen inte vill debattera så tas något av de tre orden fram.
Det finns människor i Sverige som står för det som orden faktiskt betyder.Väsentligt fler är egentligen bara frustrerade över att deras möjlighet till att göra sin röst hörd,upplevs som begränsad. Istället växer det fram forum som Avpixlat,Fria tider och allt vad de nu heter. De sägs vara de enda som "törs säga sanningen" men sysslar egentligen bara med en sak;kanalisera missnöjet och rikta det mot utlänningar i allmänhet och mot muslimer i synnerhet.Ja, X-man din och min uppfattning om muslimer skiljer sig åt på väsentliga punkter men det är helt ok.
Vanliga medier som Aftonbladet,Expressen,DN osv anses vara fulla med lögner och att de undanhåller viktiga fakta.Kanske det till viss del är så men att istället tro oreserverat på de forum som jag nämnde ter sig då i sammanhanget något gåtfullt.Liksom detta ständiga jagande efter den absoluta sanningen om varför vår värld ser ut som den gör. Jag tror att det kan finns lika många svar på den frågan som det finns människor på jorden.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?